پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 563772
​سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران را با عنوان «جاماندگان» در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور شهروندان برگزار می‌کند.
اعلام مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،  همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران برگزار می‌شود و جاماندگان از زیارت کربلا می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این‌ باره گفت: راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد و شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند. این مسیر به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تعداد زیادی متن زیارت اربعین نیز آماده شده است و در اختیار عزاداران حسینی قرار خواهد گرفت.  همچنین با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوس‌رانی انجام شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،  ۱۷ موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود. میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، مسجد آشتیانی‌ها، دروازه دولاب، پل آهنگ، میدان خراسان، تیر دوقلو، لب خط، میدان شوش، سازمان مدیریت پسماند، بوستان کودک، رو به روی بانک ملی شعبه جنوب تهران، پمپ بنزین فداییان اسلام، رو به روی استخر قمر بنی‌هاشم، تقاطع فداییان اسلام و بزرگراه شهید کریمی، تقاطع فداییان اسلام و دیلمان و سه‌راه ورامین موکب‌هایی هستند که برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده است.

طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران، سازمان امور مساجد، شبکه ۵ سیما و شهرداری تهران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *