جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش ظریف به استعفای سعد الحریری

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 563517
وزیر خارجه ایران با اشاره به استعفای «سعد الحریری» از نخست‌وزیری لبنان در خاک عربستان سعودی، بر نقش مقامات آمریکایی در افزایش ناامنی در منطقه تاکید کرد.
به گزارش جهان نيوز؛ وزیر خارجه ایران در چند پیام توئیتری به استعفای سعد الحریری در خاک عربستان سعودی واکنش نشان داد.
محمد جواد ظریف در توئیتر خود نوشت: «ثابت شده که سفرها به عربستان سعودی متخاصم، برای سلامت منطقه خطربار بوده‌اند. سفر ترامپ(به عربستان سعودی) سرکوبگری‌ها در بحرین را موجب شد و به دنبال آن معضل قطر ایجاد شد».

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «سفرهای (جرد) کوشنر(داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا) و نخست‌وزیر لبنان(به عربستان سعودی)، به استعفای عجیب و غریب الحریری در خارج از کشور انجامید. البته که ایران متهم به دخالت می‌شود».

ظریف همچنین نوشت: «پادشاهی عربستان سعودی یمن را بمباران می‌کند و هزاران فرد بیگناه از قبیل نوزادان را می‌کشد، بیماری وبا و قحطی را گسترش می‌دهد اما این ایران است که متهم می‌شود».

وی افزود: «پادشاهی عربستان سعودی مشغول جنگ‌های تجاوزگرانه، زورگیری گویی منطقه‌ای، رفتارهای بی ثبات کننده و اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است و ایران را به به خاطر عواقب اقداماتش مقصر می‌داند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *