کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقتی که با قتل خاتمه یافت+عکس

15 آبان 1396 ساعت 9:30

مردی که متهم به قتل پیرمرد حین سرقت دستگاه سنگ فرز است مدعی شد به خاطر تشابه ظاهری با قاتل اصلی بازداشت شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم،  ساعت 16 یکم اسفند ماه 94، وقوع یک فقره سرقت منجر به جنایت در خیابان ابوذر، 12 متری جنوبی، شهید شهسوار حقیقی به کلانتری 161 ابوذر اعلام شد.
 

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که پیرمردی هفتاد و شش ساله به نام «حبیب‌الله» حین درگیری با سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که اقدام به سرقت از یک ساختمان نیمه‌ساز کرده بود، به قتل رسیده است.

با اعلام مراتب به بازپرس کشیک قتل پایتخت تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد، با شناسایی تعدادی از شاهدان که صحنه فرار سارق از محل سرقت را دیده بودند تحقیقات از این افراد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

شاهدان در اظهاراتی مشابه گفتند که مقتول پس از اطلاع از سرقت یک دستگاه فرز سنگ توسط فردی ناشناس از داخل یک ساختمان نیمه‌ساز، اقدام به تعقیب سارق کرده و سارق پس از ارتکاب سرقت و خروج از ساختمان، سوار یک دستگاه خودرو پراید سواری شده و اقدام به فرار کرده است که در این زمان مقتول از پنجره سمت شاگرد راننده به خودروی پراید آویزان شده بود.

بنابر اظهارات شاهدان صحنه جنایت، سارق با انجام حرکات مارپیچ و ایجاد تصادف عمدی با تعدادی از خودروهای پارک شده در محل، باعث ایراد صدمات شدید و نهایتاً رها شدن مقتول از خودرو و برخورد شدید وی از ناحیه سر با زمین و مرگ وی شده و بلافاصله پس از این اقدام از محل فرار کرده بود.


 
همزمان با شناسایی خودروی پراید، کارآگاهان به محل سکونت صاحب خودرو در منطقه خانی‌آباد مراجعه و مطلع شدند که خودروی پراید دو روز قبل از وقوع جنایت‌، از مقابل منزل صاحب خودرو سرقت شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی دقیق دوربین های مداربسته به دست آمده از محل وقوع سرقت خودرو همچنین بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از شاهدان صحنه جنایت، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر فردی حدوداً چهل ساله با شلوار جین آبی و لباس مشکی شدند که پس از سرقت پراید اقدام به سرقت منجر به جنایت از ساختمان نیمه‌ساز کرده است.

با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده از این شخص توسط مقام قضایی صادر شد.

تحقیقات درباره این پرونده و بازداشت متهم فراری ادامه داشت تا اینکه دو روز قبل یک متهم درباره این پرونده بازداشت و پیش از ظهر امروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

متهم بازداشت شده در اظهاراتش به بازپرس امور جنایی تهران مدعی شد که قتل پیرمرد کار وی نیست و وی در زمان وقوع قتل در کمپ ترک اعتیاد بوده و صرفاً به خاطر تشابه با چهره قاتل بازداشت شده است.

سرانجام متهم بازداشت شده با دستور قاضی ایلخانی؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد. 


کد مطلب: 563363

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/563363/سرقتی-قتل-خاتمه-یافت-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com