جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لایک به «علی مطهری انقلابی یا علی مطهری اصلاح‌طلب»؟!

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 563348
علی مطهری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تازگی درباره بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفته است:
لایک به «علی مطهری انقلابی یا علی مطهری اصلاح‌طلب»؟!
به گزارش جهان نيوز، «وزارت ورزش باید زیرساخت‌ها و شرایط را فراهم کند؛ مثلا در مورد مسابقات فوتبال باید در ورزشگاه‌ها جایگاه مخصوص برای زنان قرار دهند؛ محل ورود و خروج آنها جدا باشد و سرویس بهداشتی جدا داشته باشند.»

او می‌افزاید: قاعدتا از نظر شرعی نیز این امر نباید مشکلی داشته باشد زیرا در مسابقات فوتبال بدن بازیکنان پوشیده است و از نظر فقهی اشکالی بر آن وارد نیست و مانند مسابقات کشتی نیست که بگوییم اشکال شرعی دارد.

*صحبت‌های مطهری معقول به نظر می‌رسد اما متأسفانه برخی مسئولین دولتی بدون آماده‌سازی زیرساخت ورزشگاه‌ها و بدون توجه به نظر مراجع عظام تقلید مبنی بر حرمت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در شرائط فعلی، بر این کار اصرار دارند و حتی در مقاطعی این کار را انجام داده‌اند که منجر به بروز مفاسدی نیز شده است.
همچنین باید افزود که مواضع شرعی و اعتقادی مطهری مورد انتقاد اصلاح‌طلبان قرار دارد و با اینکه چپ‌ها طی سال‌های اخیر علاقه زیادی به مطهری ابراز کرده‌اند اما حسین مرعشی چند سال قبل صراحتاً تأکید کرد که در زمینه مواضع فرهنگی، بایستی به علی مطهری کیسه بکشیم!

از طرفی صحبت‌های معقول آقای مطهری در مواردی مثل زوجات، ازدواج موقت و یا بحث مبارزه با بدحجابی و حرمت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم؛ اگرچه معقول و لازمه جدی این روزهای اجتماع ایرانیست ولی مشفقانه باید اشاره کرد که عقلانیت این مباحث تحت‌الشعاع برخی مواضع سیاسی مطهری مثل «کم‌عقلی نامیدن رزمایش‌های موشکی کشور»، «کنایه به مردم مبنی بر اینکه برای جارو هم صف می‌کشند»[8] و حمایت از برخی فعالین جریان فتنه قرار دارد.

رفتارهایی که شخص آقای مطهری بر آن نام حریّت می‌گذارد و آنها را منبعث از آموزه‌های شهید مطهری عنوان می‌کند اما حقیقت اینست که عقل سلیم و منطق مدافع این قبیل رفتارها نیست و آنها را نکوهش می‌کند.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *