شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سهم‌خواهی شورای‌شهر تهران از انتصابات‌ شهردار

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 563310
در جلسه ديروز شوراي شهر تهران، ضمن اينكه اعضاي اصلاح‌طلب با يكديگر دعواي شديد لفظي داشتند بر شهردار تهران هم خرده گرفتند كه انتصابات وی با گفتمان اصلاحات همخوانی ندارد!
سهم‌خواهی شورای‌شهر تهران از انتصابات‌ شهردار
به گزارش جهان نيوز؛ بودجه شهرداري، ‌بدهي‌ها و مطالبات، ‌انتصابات و تصويب مصوبات گذشته، شوراي شهر تهران را به پاي ثابت اخبار و تيترهاي پربازديد رسانه‌ها تبديل كرده است و البته ميان اين جنجال كه بعد از برگزاري 19‌جلسه اين شورا، فروكش نكرده جايي براي مسائل اساسي و روز شهر از جمله آلودگي هوا و ترافيك باقي نگذاشته است. به بيان ديگر ترجيح سياسي‌كاري اعضا بر خدمت و كار گزارشي از اوضاع اين روزهاي پارلمان شهري پايتخت است. 
جلسه ديروز شوراي شهر به درگيري ميان دو عضو اصلاح‌طلب آن بر سر انتخاب سه عضو شورا در شوراي هماهنگي حوزه فرهنگي و ورزشي انجاميد. در جلسه ديروز شوراي شهر تهران درگيري لفظي بين محمدجواد حق‌شناس و حسن رسولي بر سر انتخاب سه عضو شورا در شوراي هماهنگي حوزه فرهنگي و ورزشي صورت گرفت كه با پادرمياني محسن هاشمي، رئيس شورا موضوع خاتمه پيدا كرد. 
 
در جريان نوزدهمين جلسه شوراي شهر تهران، انتخاب سه نفر كارشناس صاحب‌نظر قرآني جهت عضويت در كميته برنامه‌ريزي و نظارت موضوع بند هفتم تبصره يكم ذيل ماده واحده مصوبه (الزام شهرداري تهران به حمايت از اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي قرآني) در دستور كار اعضا قرار گرفت كه با توجه به پيشنهاد كميسيون فرهنگي و اجتماعي، احمد مسجدجامعي، محمدصادق حق‌شناس و سيد‌حسين موسوي بلده براي عضويت در اين كميته معرفي شدند كه در نهايت و با اخذ رأي اعضا احمد مسجدجامعي از 20 رأي اخذ شده 18 رأي، سيدحسين موسوي بلده با كسب 14 رأي به عنوان دو عضو در اين كميته مشخص شدند و محمد صادق حق‌شناس با توجه به كسب 10 رأي نتوانست به‌عنوان نفر سوم در اين كميته حضور يابد. انتخاب سه نفر از كميسيون فرهنگي و اجتماعي به منظور عضويت در شوراي هماهنگي مربوطه، موضوع بند يازدهم ذيل ماده سوم مصوبه آيين‌نامه شوراي هماهنگي فرهنگي، اجتماعي و هنري، ورزشي شهرداري تهران در دستور كار اعضا قرار گرفت كه با توجه به پيشنهاد كميسيون فرهنگي و اجتماعي محمد‌جواد حق‌شناس، حسن خليل‌آبادي و الهام فخاري براي عضويت در اين شورا معرفي شدند كه در نهايت از 20 آراي كسب شده، خليل‌آبادي با 14 رأي، فخاري 13 و محمد‌جواد حق‌شناس با كسب 12 رأي به عنوان سه عضو در اين شورا انتخاب شدند. 
  
اصلاح‌طلبان به جان هم افتادند
جريان اين انتخابات حاشيه‌اي را در بر داشت كه اين حاشيه برمي‌گردد به انتخاب دستورالجلسه سوم و حضور سه عضو كميسيون فرهنگي در شوراي هماهنگي بود كه در ادامه درگيري لفظي بين دو عضو شوراي شهر تهران (حسن رسولي و محمدجواد حق‌شناس) صورت گرفت. 
حسن رسولي با اشاره به اينكه سازمان ورزش شهرداري تهران با توجه به ظرفيتي كه دارد در سال 95 فقط 146 ميليارد تومان زيان‌ده بوده است، اظهار كرد: قاعدتاً حضور يك عضو از كميسيون برنامه و بودجه در شوراي هماهنگي و نظارت بر عملكرد حوزه ورزشي شهرداري تهران مؤثر خواهد بود. وي از اعضاي كميسيون فرهنگي خواست تا به جاي سه نفر از اعضاي كميسيون در شوراي هماهنگي دو نفر حضور داشته باشند و نفر سوم از كميسيون برنامه و بودجه انتخاب شود و پيشنهاد داد ميرلوحي از كميسيون برنامه و بودجه در كميته اشاره شده حضور داشته باشد. 
 
پس از اظهارات حسن رسولي، محمدجواد حق‌شناس در واكنش به صحبت‌هاي وي اظهار كرد: طبق مصوبه‌اي كه از گذشته بوده اعضاي اين شورا با شوراي هماهنگي بايد از كميسيون فرهنگي و اجتماعي انتخاب شوند. 
وي ضمن انتقاد از صحبت‌هاي رسولي گفت: قاعدتاً دوستاني كه صحبت از حضور در اين كميته را دارند بفرمايند كه چه ميزان تخصص در حوزه بودجه دارند. حق‌شناس ضمن انتقاد مجدد از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه بيان كرد: متأسفانه در هفته‌هاي گذشته و در زمان‌هايي كه ما موضوعات فرهنگي را مطرح كرديم اعضاي كميسيون برنامه و بودجه ادعا داشتند كه بايد يك نفر از كميسيون مربوطه‌شان در كميته‌هاي تخصصي حضور داشته باشند. حق‌شناس با بيان اينكه در اين مواقع دوستان فيل‌شان ياد هندوستان مي‌افتد، بيان كرد: اين رفتارها مناسب نبوده و كميسيون فرهنگي آن را نمي‌پسندد. 
پس از اظهارات حق‌شناس، حسن رسولي در واكنش به آن بيان كرد: آقاي حق‌شناس لطف كنند براي درآمد سال 96 در حوزه ورزش نيز تدبيري كنند. 
 
نجفي ۱۰ دقيقه وقت هم نمي‌گذارد
انتصابات محمد‌علي نجفي، شهردار تهران هم بخش ديگري از وقت جلسه نوزدهم شورا را به خود اختصاص داد و اعضاي اصلاح‌طلب شورا را به واكنش نشان دادن مجبور كرد. به طوري كه محمد سالاري گفت: اگر نجفي با مديراني كه به عنوان شهردار منطقه انتخاب كرده حداقل ۱۰ دقيقه يا يك ربع صحبت مي‌كرد، خيلي از آنها را انتخاب نمي‌كرد. 
محمد عليخاني گفت: آقاي نجفي اعلام كردند مصلحت شهر چيزي فراتر از تعلقات جناحي و گرايش‌هاي سياسي است. وي خطاب به نجفي، شهردار تهران گفت: مصلحت شهر را شهروندانش همان كساني كه چهار تا شش ساعت در صف‌هاي طويل ايستادند و به تغيير رأي دادند بهتر از هركس ديگري تشخيص مي‌دهند. 
 
اين عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: همان كساني كه 21 اصلاح‌طلب را با رأي بي‌سابقه بالاي يك ميليون نفر به شوراي شهر فرستادند تا مطالبات شهر را برآورده‌ كنند، بهتر مصلحت شهر را مي‌دانند. وي بيان داشت: نجفي بداند رأي مردم حق‌الناس است و نبايد به رأي مردم ظلم كند. عليخاني خطاب به نجفي ادامه داد: به رأي مردم ظلم نكنيد، از جوانان اصلاح‌طلب غافل نشويد و مردم را نااميد نكنيد، فرصت كم است و فرصت‌سوزي نكنيد. 
حق‌شناس، عضو ديگر شوراي شهر تهران گفت: اگر كارشناسان و مديران لايق مورد بي‌مهري قرار گرفته، اخراج يا پيش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نيست به بهانه‌هايي از اين دست، پشت درهاي مديريت شهري و آن هم تا اطلاع ثانوي بلاتكليف بمانند. 
به گفته حق‌شناس، از جمله مطالباتي كه ساكنان پايتخت از نمايندگان‌شان در شوراي شهر پنجم دارند، ضرورت وفاي به عهد، شفافيت و پاسخگويي است. وي گفت: عمده‌ترين پاسخي كه در روزها و هفته‌هاي اخير در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنيده مي‌شود آن است كه «ديگران از رزومه‌ مطلوبي برخوردار نيستند!»
 
سالاري، عضو با‌سابقه شوراي پنجم قدري دير درخصوص انتصاب‌ها واكنش نشان داد و گفت: «پاكدستي برخي مديران جديد شائبه دارد؛ نجفي در انتصاب‌هاي اخير شهرداري بايد تجديدنظر كند. وي ادامه داد: متأسفانه بعضاً مديراني توسط آقاي نجفي و معاونانشان انتخاب شدند كه اين افراد انطباق درستي با مطالبات مردم و گفتمان اصلاحات ندارند.» 
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *