کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیکی هیلی: برجام «خیلی معیوب» است

14 آبان 1396 ساعت 14:36

سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید که برجام خیلی معیوب است، با این حال می‌توان بدون خروج از توافق هسته‌ای، آن را اصلاح کرد.


به گزارش جهان نیوز، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در جمع «شورای ملی اسرائیل-آمریکا» گفت که برجام توافقی «بسیار بسیار معیوب»‌ است.

به گفته هیلی، «این توافق آنچنان بزرگ طراحی شده است که به این راحتی شکست نخورد، تا منتقدان را ساکت نگه داشت ... (با این حال) شانس اصلاح، بدون خروج از آن وجود دارد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان ملل «محیطی خصمانه» برای اسرائیل است. با این حال ادعا کرد که اسرائیل برای مبارزه به خاطر دموکراسی و حقوق بشر باید در سازمان ملل باقی بماند.

هیلی افزود که ایالات متحده شورای حقوق بشر سازمان ملل را ترک خواهد کرد، مگر اینکه اصلاحاتی در هفت بند در آن انجام شود - از جمله آن دستورکار همیشگی این شورا برای بررسی «جرایم» اسرائیل است.

هیلی همچنی افزود که هیئت ایالات متحده در سازمان ملل تلاش دارد مانع از این شود که شورای حقوق بشر سازمان ملل فهرست سیاهی از شرکت‌هایی را منتشر کند که با مناطق اشغالی 1967 فلسطین و بلندی‌های جولانی تجارت دارند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 563199

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/563199/نیکی-هیلی-برجام-خیلی-معیوب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com