پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

مولاوردی فقط ریختن زباله‌ها را دید؟ + عکس

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 563130
موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند.
مولاوردی فقط ریختن زباله‌ها را دید؟ + عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از پیاده روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟!»

مولاوردی مسئول امور شهروندی است و زائران ایرانی اربعین هم احتمالاً! شهروندان همین کشوری هستند که مولاوردی مسئول حقوق شهروندی‌شان و دولت متبوعش مسئول ارائه تسهیلات و خدمات به آنها برای خروج از مرز است. در مرزهای ایران و عراق نه پارکینگ مناسبی برای زائران هست و نه تدبیری برای کمتر معطل‌شدن مردم اندیشیده شده است. در عکسی هم که مولاوردی منتشر کرده، حتی یک سطل آشغال هم دیده نمی‌شود که بگوییم دولت برای جمع آوری زباله‌هایی که به طور طبیعی توسط صدها هزار نفری که زمینی در این ایام به عراق می‌روند، تولید می‌شود، حداقل فکری کرده است. در چنین وضعیتی جای خجالت دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور است یا جای گلایه و غر زدن‌هایش؟ کسی که باید گلایه کند، مردم‌اند و کسی که موظف به پاسخگویی است، دولت و از جمله همین شهیندخت مولاوردی؛ چه شده که جای شاکی و متهم عوض شده است!

موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند. آنچنان که از همه شکوه و زیبایی پیاده‌روی اربعین صرفاً چهارتا زباله را دیده. 

بالا رفتن بی حساب و کتاب قیمت بلیت‌های مرتبط با پیاده روی اربعین آیا نقض حقوق شهروندی نبود که مولاوردی ندید؟ ساعت‌ها تاخیر هواپیماها و ماندن مردم در فرودگاه آیا نقض حقوق شهروندی نبود؟ اصلاً مولاوردی اطلاعی از وضعیت سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی و رسیدگی به نظافت منطقه و آب آشامیدنی و تغذیه زائرها و کمی گیت‌های خروجی و ازدحام در مرز دارد و پیگیر این حقوق اولیه شهروندی زائران ایرانی اربعین هست؟ کاش به عنوان مسئول حقوق شهروندی مردم ایران و از جمله این چند میلیون زائر، سفری به مرزهای ایران و عراق می‌داشت و سپس یک ارزشیابی از میزان تحقق حقوق شهروندی آنان ارائه می‌داد. یک نفر باید به او بگوید شما خبرنگار نیستید که انتقاد می‌کنید؛ شما دستگاه اجرایی نظام هستید و از وضعیت خدمات رسانی به زائران ایرانی اربعین باید خجالت‌زده باشید؛ جای انتقاد شما نیست. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نظر ایشان کاملا درست استدرسته که در مرز هیچ امکانات رفاهی برای زایرین وجود ندارد آیا زایر محترم امام حسین که اولین نشانه مومن بودن مسلمان رعایت نظافت عمومی است ملزم به ریختن زباله در محیط است آقا این به کنار در روز عشورا و تاسوعای حسینی در همین شهرهای خودمان مردم چقدر زباله و پلاستیک می ریزند اگر کسی به یکه نکته درست اشاره کرد باید به اون حمله بکنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
مشکل اینجاست که فقط به نکات مثبتی اشاره میکنه که وجهه مومنین تخریب میشه.
به اون همه فساد و مشکلات زیاد مرفهین بی درد یا آشغال های زیاد دربی و خیلی مباحث دیگه اصلا اشاره ای نمیشه.
مشکل اینجاست که بنظر میرسه غرض ورزانه هست نه از در دوستی و اصلاح و حق طلبی.
موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
مولا وردی و دوستانش چون چشمانشان ازدیدن عظمت بی نظیر و مانور قدرتمند نیروی انسانی شیعه ناتوان است فقط زباله میبینند .واقعا کور است چشمانی که این عظمت بی نظیر معنوی و انقلابی و احساسات پر شور و عواطف انسانی را در این راهپیمایی عظیم مشاهده نمیکند و یا خودش را به ندیدن میزند . و سراغ زباله ها میرود .
Iran, Islamic Republic of
خانم مولاوردی! شما و همپالکی‌های‌تان در دولت اگر دل‌تان به حال مردم و حرمت این ایام و مراسم باشکوهش می‌سوزد، به سرعت برق و باد امکانات مالی و تجهیزاتی و نیرویی دولت را به مرز و داخل عراق بفرستید تا این زباله‌ها را جمع‌آوری و مسیر را نظافت کنند. تا صوابی هم برده باشید ولی باید به شما و دار و دستة دولت بی‌تدبیر و امیدکش‌تان گفت «ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان» یا این شعر که «زنبور سرخ بی‌مروت را گوی---باری چو عسل نمی‌دهی، نیش مزن»
این همه فعالیت‌ها و اقدامات ضد فرهنگی و ضد محیط‌زیستی در دولت‌های منتسب به تفکر شما در این مملکت اتفاق افتاده، هیچ صدای‌تان درنمی‌آید، نمونه‌اش دریاچة ارومیه. حالا دل‌تان به حال کثیف شدن مسیر راهپیمایی افتاده؟؟!!! حتماً شنیده‌ای که خدمت به زائران حسینی چقدر صواب و برکات دارد. اگر راست می‌گویی و ریگی به کفش نداری، خودت به مرز بیا، و مثل مردم عراق خصوصاً زنان عراقی که خالصانه به زائران خدمت می‌کنند، به زائران خدمت کن و زباله‌ها را بردار و مسیر را جارو کن. اصلاً همانجا مدیریت کن ولی صداقت داشته باش. مطمئن باش برای تبلیغات هم که شده خیلی به نفعت تمام می‌شود.
amir
Iran, Islamic Republic of
خدمت به زوار امام حسین (ع)، سعادت و لیاقتی است که نصیب هر کسی نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مشكل اصلي اين نيست دوستان
طرز تفكر اين دولت سكولاري است و ايشان با اين نهضت جهاني مشكل دارند چون كدخدايشان ناراحت شده
خدا ما را از حضور منافقان و غربزدگان نجات دهد