جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونگی خروج اتباع خارجی از مرزی غیر از شلمچه

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 563110
دبیر ستاد اربعین کشور گفت: افرادی که در سال گذشته اقدام به خروج غیر قانونی از مرز‌های کشور کرده اند، ممنوع الخروج شده و از شرکت آن‌ها در مراسم راهپیمایی اربعین جلوگیری می‌شود.
چگونگی خروج اتباع خارجی از مرزی غیر از شلمچه
به گزارش جهان نيوز، مجید آقا بابایی گفت: در آخرین ساعات مانده به اربعین، به هیچ زائری بدون داشتن ویزا، اجازه خروج از کشور داده نمی‌شود. زیرساختی از جانب دولت عراق برای این امر تعریف نشده است و بر اساس توافقات انجام شده با این اقدام برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تخلف، زائران می‌توانند در استان‌های نزدیک به مرز، چون کرمانشاه، ایلام، اهواز، سوسنگرد و آبادان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

دبیر ستاد اربعین کشور خاطر نشان کرد: براساس تجارب سال‌های گذشته، برنامه ریزی‌های دقیقی برای تأمین امنیت مرز‌ها انجام شده و از ورود غیرقانونی متخلفین به حوضچه‌های مرزی جلوگیری می‌شود؛ بنابراین در صورت رویت تخلف، با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

آقابابایی عنوان کرد: افرادی که سال گذشته نسبت به خروج غیر قانونی از مرز اقدام کرده بودند، امسال ممنون الخروج شده و اجازه شرکت در مراسم پیاده اربعین حسینی به آن‌ها داده نشده است.

دبیر ستاد اربعین کشور اذعان داشت: افرادی که اصرار به جرم دارند براساس قانون محکوم شده و اجازه نزدیکی به مرز از آن‌ها سلب و ممنوع الخروج می‌شوند.

وی در خصوص مرز خروجی اتباع خارجی از کشور گفت: به منظور کنترل ترددها از سامانه جدیدی برای ثبت نام اتباع خارجی استفاده می‌شود بنابراین مرز شلمچه به عنوان مسیر خروجی اتباع خارجی از کشور تعیین شده است و این اقشار باید برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از این مسیر استفاده کنند.

آقابایی در خصوص مراجعه اتباع خارج به مرز‌های دیگر گفت: در صورت مراجعه ناگهانی اتباع خارجی به دیگر مرزها، استثنایی برای خروج آن‌ها در شرایط خاص وجود دارد، اما تأکید می‌شود حتما از مرز شلمچه برای ورود به کشور عراق استفاده شود چرا که برای خروج این اقشار از کشور، باید روند قانونی طولانی تری نسبت به اتباع داخلی طی شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *