جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

موشک درلانه آمریکا

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 562995
مراسم بزرگداشت سی‌ونهمین سالروز تسخیر سفارت آمریکا که در ایران از آن با نام «یوم‌الله ۱۳ آبان» یاد می‌شود، دیروز شنبه با حضور میلیونی دانش‌آموزان و دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور برگزار ش
موشک درلانه آمریکا
به گزارش جهان نيوز؛ در تهران راهپیمایی ۱۳ آبان به رسم ۳۸ سال گذشته در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
 
دیروز در تهران و سراسر کشور مردم به خیابان‌ها آمدند تا یک بار دیگر با فریادهای «مرگ بر آمریکا» خشم و انزجار خود را نسبت به پرونده سیاه استکبار در ایران اعلام کنند. افکار عمومی در ایران اگر چه در این سال‌ها هیچ‌گاه دشمنی آمریکا را از یاد نبرده بود اما بودند کسانی که در تلاش بودند با بزک چهره آمریکا، تصویری غیرواقعی از «شیطان بزرگ» را برای مردم به نمایش بگذارند اما انتخابات سال گذشته آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید آمریکا همه رشته‌های این جریانات دوستدار آمریکا را پنبه کرد و نه‌تنها در نگاه مردم نسبت به آمریکا تغییری ایجاد نشد که حتی کسانی که مدعی حل مشکلات با مذاکره با آمریکا بودند، حالا و در روزهای تشدید بدعهدی‌های آمریکا بویژه در مساله برجام، از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا سخن می‌گویند.

اما آنچه راهپیمایی بزرگ ضدآمریکایی دیروز در تهران را باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته کرد، حضور موشک بالستیک قدر F در مقابل سفارت سابق آمریکا درست در روزهایی بود که رئیس‌جمهور آمریکا و برخی مقامات اروپایی خواستار اصلاح برجام و تحدید قدرت موشکی ایران بویژه موشک‌های بردبلند و بالستیک ایران هستند. حضور این موشک ۱۷ تنی با ۱۶ متر ارتفاع و ۲ هزار کیلومتر برد، توجه راهپیمایان تهرانی را به خود جلب کرد و عده بسیاری از آنان در کنار این موشک بردبلند سپاه پاسداران، عکس یادگاری انداختند.

براساس این گزارش، صبح روز شنبه دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در تهران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا جمع شدند تا شعار «مرگ بر آمریکا» را بار دیگر سردهند. تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله ۱۳ آبان به صورت هماهنگ در تهران و سایر استان‌های کشور راس ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز شد. در تهران اقشار مختلف مردم از ساعتی پیش از شروع رسمی مراسم در مقابل لانه جاسوسی آمریکا حضور یافته بودند و با حمل پلاکاردهایی حاوی شعارهای استکبارستیزی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «هیهات مناالذله» و همچنین دست‌نوشته‌هایی درباره بی‌اعتمادی به آمریکا و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قدرت موشکی ایران، انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کرده و آمادگی خود را برای مقابله با دشمنی‌های استکبار فریاد زدند. دانش‌آموزان تهرانی در این مراسم با ساخت ماکتی از چهره‌های دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو، ابوبکر البغدادی و ملک سلمان پادشاه عربستان به آنها لقب حامیان تروریست‌ها را دادند.
آنان علاوه بر آتش‌زدن پرچم آمریکا، ماکت برجام را به آتش کشیدند و به صورت نمادین ماکت تابوت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را تشییع کردند. آنان همچنین با توجه به استفاده ترامپ از یک واژه جعلی به جای «خلیج فارس»، از آموزش جغرافیا به رئیس‌جمهور آمریکا گفتند و بر همین اساس کتاب نمادین تاریخ و جغرافیای جدید آمریکا را با روی جلد خلیج‌فارس رونمایی کردند. در این مراسم علاوه بر دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم، برخی مسؤولان نیز حضور داشتند. بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش، سردار فضلی، مقیمی استاندار تهران و... از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم ۱۳ آبان بودند.
آمریکایی‌ها به هیچ‌کس وفادار نیستند
علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی سخنران ویژه مراسم ۱۳ آبان امسال بود. وی گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز امسال متفاوت با سال‌های گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست‌های ترامپ  علیه مردم ایران است که آنها  را  به خیابان کشانده و تا زمانی که ملت ایران، ایرانی و حسینی باقی بماند آنها دست از شرارت علیه ما برنخواهند داشت. وی با بیان اینکه ۱۳ آبان ۵۸ نخستین روز علنی و آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا علیه ملت ایران و انقلاب کشورمان نبوده و نیست، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران رکورددار خوار و ذلیل‌سازی توطئه های آمریکایی‌ها هستند. دبیر شورایعالی امنیت‌ملی اظهار داشت: دفاع‌های جانانه ایرانیان در برابر سیاه و سفید، دموکرات و جمهوری‌خواه در دوران چندقطبی و تک‌قطبی آمریکا، از ملت ایران به چشم خورده و این خون‌ها تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات آمریکا علیه کشورمان ادامه داد: آمریکایی‌ها از هیچ کوششی علیه ملت ایران از جمله براندازی، تلاش برای توقف پیشرفت‌های موشکی، فضایی و علمی و همچنین فضاسازی تبلیغی علیه ملت ایران و تلاش برای ایجاد تنش بین ایران و همسایگانش فروگذار نکرده‌اند و این تنها فهرست کوتاهی از اقدامات آمریکا در طول کمتر از ۴ دهه است. دبیر شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: به‌رغم همه این توطئه‌ها ملت ایران از گذشته قدرتمندتر شده و در مقابل، ذلت نصیب آمریکایی‌ها شده است و در ادامه ملت ایران با عزت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
دریابان شمخانی با اشاره به عبرت‌ نگرفتن آمریکا از شکست‌های گذشته در مقابل ملت ایران گفت: این موضوع آنها را به سمت پرده‌برداری از مادر بمب‌ها و مادر تحریم‌ها برده است و هر دوی این موضوعات توان هسته‌ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته است اما ملت ایران می‌رود تا تحریم‌های آمریکا را با تلاش اقتصادی بومی بی‌اثر کند. وی با بیان اینکه پشتوانه اقتدار امروز ملت ایران تکیه‌گاهی خوب برای مدیران و سیاستمداران کشور است، گفت: اینکه درخواست گفت‌وگو از سوی رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد ناشی از یاس و ناتوانی آنهاست.
رئیس‌جمهور آمریکا کسی است که حتی سیاستمداران این کشور نیز به سلامت گزینش او شک دارند و ترامپ در سیاست‌های داخلی و خارجی خود شکست خورده است. دبیر شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در عصر چندقطبی‌گرایی در جهان، ترامپ در حال تلاش برای فعال‌سازی لاف‌های خود است اما مدتی است آمریکایی‌ها پس از آنکه توسط ملت ما و ملت‌های منطقه در عراق و افغانستان شکست خوردند دندان‌های جنگ‌طلبی را از دهان خود خارج کرده‌اند و در واکنش به آزمایش موشک بالستیک در جنوب شرق آسیا، رئیس‌جمهور آمریکا فقط توئیت می‌کند. دریابان شمخانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند از ترامپ فردی دیوانه ترسیم کنند تا دیگران را به سمت خودکشی هدایت‌شده سوق دهند. اما ملت ایران در تاریخ خود اقدامات آمریکا را ثبت کرده و حتی در دوران تک‌قطبی بودن جهان نیز آنها ملت ایران را مورد تهدید قرار می‌دادند که مردم ما همه این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها نه‌تنها به مصدق بلکه به شاه، صدام و حسنی‌مبارک هم وفادار نبودند و ملت ایران این بدعهدی‌های آمریکا را در خاطر خود ثبت کرده است. دریابان شمخانی در پایان تلاش برای تحکیم اتحاد داخلی‌ و حل مشکلات اقتصادی در داخل کشور را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار خادمان ملت دانست.
تهی‌سازی برجام؛ رویکرد اوباما و ترامپ
دبیر شورایعالی امنیت ملی در حاشیه یوم‌الله ۱۳ آبان گفت‌وگویی نیز در رابطه با توافق هسته‌ای داشت. او در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: آمریکا چه در دوران اوباما و چه اکنون، یکی نرم و کند و دیگری تند و شتاب‌زده در پی تهی‌سازی برجام هستند. وی هشدار داد: اگر جمهوری اسلامی ایران احساس کند با استمرار این پیمان بین‌المللی که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تایید کرده است، منافعش تامین نمی‌شود، حتما چاره‌ای جز این نخواهد داشت که واکنشی متناسب با این اقدامات را از خود بروز دهد.
شمخانی همچنین درباره دیدگاه کسانی که کوتاه آمدن برابر آمریکا را سبب کاهش دشمنی کاخ سفید علیه ملت ایران می‌دانند، گفت: آزموده را آزمودن خطاست؛ تاریخ این قضیه را نه فقط برای ایران پس از انقلاب، بلکه برای طول تاریخ آمریکا ثابت کرده که امیال جاه‌طلبانه این کشور برای استثمار ملت‌ها در ایران و دیگر ملت‌ها اعم از ملت‌های منطقه، جهان اسلام، قاره آمریکا و جنوب شرق آسیا اشباع‌ناپذیر است. دبیر شورایعالی امنیت ملی راه توقف امیال اشباع‌ناپذیر آمریکا را مستحکم‌سازی، هم‌صداسازی و توانمندسازی داخلی دانست و افزود: همانطورکه جنگ تحمیلی را به تنهایی به مرحله‌ای رساندیم که دشمن را ناکام کردیم و نتوانست به اهدافش برسد، اکنون نیز می‌توانیم خوداتکایی را به عنوان دستور کار ملی، مقابل زیاده‌خواهی واشنگتن قرار دهیم، ضمن اینکه جنگ پدیده‌ای پیچیده بود اما شکوفایی اقتصادی، تامین معیشت و خوداتکایی بسیار آسان‌تر از پدیده جنگ است.
سپاه سد محکم در برابر نفوذ است
در این تظاهرات ضد آمریکایی، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم با صدور یک قطعنامه ۹ بندی به تظاهرات خود پایان دادند. در این قطعنامه با تاکید بر اینکه ملت قهرمان و بیدار ایران، به‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ کرده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی، نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند، به لفاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس‌جمهور منفور آمریکا نسبت به ملت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس پرداخته شده و ضمن محکومیت این اظهارات آمده است: ملت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم برابر نفوذ دشمنان و برهم‌زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضدانقلاب می‌داند.
از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبه خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم. در این قطعنامه با اشاره به عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران، بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید شده و آمده است: ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسؤولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.
در این قطعنامه تصریح شده است: ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است. از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام‌المسلمین حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدی گرفتن این مساله از سوی مسؤولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.
تصور کنـار گذاشتن قدرت نظامـی «رؤیایی کودکانه» است
علاوه بر تهران، مراسم با شکوه ۱۳ آبان ماه در سایر استان‌ها و شهرستان‌های ایران برگزار شد. در قم سخنران مراسم ۱۳آبان سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی در این مراسم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه اشغال لانه جاسوسی به‌عنوان یک حماسه بی‌نظیر در تاریخ ایران ثبت‌شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا همه تلاش خود را به‌کار گرفت و از حداکثر ظرفیت ممکن استفاده کرد اما استقامت، ثبات قدم، پایداری، توسل، توکل و وحدت سبب شد در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم و امروز همه دنیا ثبات قدم ما را شاهد است. وی تاکید کرد: باید دنیا بپذیرد آن قدرتی که در منطقه نقش ایفا می‌کند نظام جمهوری اسلامی است که از شمال دریای سرخ تا شرق مدیترانه در حال نقش‌آفرینی است.
امروز در لبنان، سوریه و عراق نقش و قدرت ایران مشخص بوده و غیرقابل‌انکار است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این حقیقت که دیگر گزینه نظامی حتی به فکر مقامات آمریکایی نیز خطور نمی‌کند، ادامه داد: آمریکا خود می‌داند اگر موتور محرکه جهاد با تمام ظرفیت خود فعال شود در آینده نزدیک رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت و اگر جنگ جدیدی رخ دهد، نیروهای آمریکایی هستند که باید منطقه را ترک کرده و قدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران ریشه‌دارتر و عمیق‌تر در منطقه باقی خواهد ماند. وی با بیان اینکه در سخنان اخیر ترامپ حرفی از «گزینه نظامی» نیست، تصریح کرد: ما بارها گفته‌ایم هرکسی که از موشک‌های ما می‌ترسد، به پناهگاه برود. اینجا قم، مرکز ترویج اسلام ناب است و هیچ‌گاه در مقابل دشمن سر فرود نخواهد آورد.
اینکه تصور کنند ایران قدرت نظامی خود را کنار بگذارد، تنها یک رؤیای کودکانه است. جانشین فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز سپاه را نقطه تمرکز تهاجم خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: آنها با موجودیتی به‌نام ایران به‌عنوان قدرتی جدید مخالفند، در حالی‌که سپاه فدایی ملت و پیشمرگ ایران است، استخوان و پیکر پاسداران حرز و آبروی ملت ایران است و ملت و سپاه یکی هستند و این را باید آمریکا بداند.
منبع: روزنامه وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *