جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

با معاون‌جدید هماهنگ‌کننده‌ارتش بیشتر آشنا‌شوید

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 562971
دریادار سیاری با حکم فرمانده کل قوا به سمت معاون هماهنگ کننده ارتش منصوب شد.
با معاون‌جدید هماهنگ‌کننده‌ارتش بیشتر آشنا‌شوید
به گزارش جهان نيوز؛ دریادار حبیب‌الله سیاری با حکم فرمانده کل قوا به سمت معاون هماهنگ کننده جدید ارتش منصوب شد.
امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" دی‌ماه 1334 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان فسای استان فارس به دنیا آمد. وی درسال 1353 پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی با ورود به دانشکده افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش در آمد و پس از پایان تحصیلات و طی دوره‌ مقدماتی در رسته تکاوری، در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد. امیر سیاری دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذراند.
وی دارای درجه نظامی دریاداری(معادل سرتیپ) و مدرک تحصیلی دکتری است. امیر سیاری با طی مدارج عالی علمی و پژوهشی به عضویت  هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در آمد. 
 
دریادار سیاری در روزهای اولیه حمله رژیم بعثی به خرمشهر، در منطقه عملیاتی آبادان- خرمشهر در عملیات شکست حصر آبادان(ثامن‌الائمه) بر اثر اصابت ترکش خمپاره، مجروح و به درجه جانبازی نایل شد. 

دریادار سیاری جانباز 70 درصد دفاع مقدس است. وی 94 ماه در مناطق عملیاتی مختلف حضوری فعال داشته و بالغ بر 32 ماموریت جنگی و اعزام به مناطق عملیاتی به ویژه آبادان و خرمشهر را در پرونده نظامی خود دارد.
از جمله مسئولیت‌های امیر سیاری می‌توان به فرماندهی آموزش تفنگداران دریایی منجیل، فرماندهی تیپ یکم تفنگداران دریایی بندرعباس، جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی، فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی رشت و منطقه چهارم دریایی نداجا اشاره کرد. 
 
امیر سیاری پس از آن به ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منتقل شد و به عنوان جانشین معاون هماهنگ‌کننده، مشاور نظامی و معاون اجرایی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به ایفای نقش پرداخت. 

 
وی در سال 1384 به عنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی به نداجا(نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی) بازگشت. 
 
امیر دریادار سیاری از مرداد ماه سال 1386 با حکم فرمانده کل قوا(مدظله‌العالی) به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.
  
وی هفتمین فرمانده نیروی دریایی ارتش است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب این مسئولیت را بر عهده دارد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *