جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وجه تمایز سفر اربعین با دیگر سفرها چیست؟

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 562937
صفار هرندی گفت: هر کدام طعمی دارد، سفر زیارتی امام حسین(ع) همیشه موضوعیت دارد، ولی زیارت خاص این امام معصوم اربعین است، اما زیارت به این کیفت با جزء توصیه‌های معصومان است.
وجه تمایز سفر اربعین با دیگر سفرها چیست؟
به گزارش جهان نيوز؛ محمد حسین صفار هرندی در ارتباط با شور حسینی مردم در مراسم پیاده روی اربعین اظهار داشت: حال و هوای اربعین حسینی حال جامعه مهدویت است.
وی تصریح کرد: صورتی از جامعه مهدویت در این ایام پیاده روی اربعین دیده می‌شود که در زندگی عادی دیده نمی شود، اما در جامعه مهدویت چون آدم‌ها  خودشان را نمی‌بینند و دنبال کمک به یکدیگر هستند، این نماد در همکاری زائران دیده می شود.
صفار هرندی اضافه کرد: مردم در این مراسم با احترام، اموال خودشان را تقدیم شرکت کنندگان در این مراسم کرده و حاضر هستند، حتی منت عزاداران را برای پذیرایی بکشند.وی یادآور شد: این همان چیزی است که در جامعه مهدوی، خیلی از خصلت های دنیایی و مادی خود خواهانه در برابر خصلت های ملکوتی رنگ می‌بازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: احساس می‌کنم، خدا خواسته طعم تمرین زندگی در حکومت مهدوی را به مردم حال حاضر بچشاند.وی ادامه داد: با این روند، زمان ظهور چندان دور نیست، البته ممکن است هزار سال دیگر هم طول بکشد، ولی باز هم قریب است.
صفار هرندی در پاسخ به این سؤال که وجه تمایز سفر اربعین با دیگر سفرهای که انجام می‌شود، چیست، بیان کرد: هر کدام طعمی دارد، سفر زیارتی امام حسین(ع) همیشه موضوعیت دارد، ولی زیارت خاص این امام معصوم اربعین است، اما زیارت به این کیفت با جزء توصیه‌های معصومان است، جز سیره بزرگان از گذشته بوده، ولی در حکومت‌های طاغوتی جلوی شان را می‌گرفتند و مردم در دوره صدام به صورت مخفیانه در مراسم اربعین شرکت می‌کردند، در حال حاضر خدا خواسته به برکت اتفاق‌های بزرگی که انقلاب اسلامی ایران رقم زده و اتحاد و همدلی که بین مسلمانان جهان ایجاد شده است، این مانور با شکوه انجام می‌شود.
وی درباره استفاده مناسب فرهنگی از این مراسم،بیان کرد: استفاده فرهنگی همین که انسان‌ها یک زندگی نوع دیگر را تجربه می‌کنند، افراد همه داشته‌های خودشان را برای مراسم عزاداری امام حسین(ع) اختصاص داده، این یک کار فرهنگی اجتماعی خیرخواهانه و مناسبی است که در حال گسترش است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اسلامی ایران ادامه داد: مردم برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) همه دار و ندار خودشان را در اختیار زائر قرار می‌دهند و حتی التماس هم می‌کنند، همین خودش برنامه فرهنگی مناسب است.
وی در ارتباط با فعالیت‌های برخی فرقه‌های انحرافی در بین مسیر، بیان کرد: فعالیت این فرقه‌ها در برابر سیل خروشان زائران اربعین چیزی نیست و نباید خیلی خودتان را مشغول آنها کنید.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *