پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زندگی نامه شهید علوی

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 562909
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید علوی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی نامه شهید علوی
به گزارش جهان نيوز، شهید یوسف علوی در سال1346 در شهرستان تكاب متولد شد، بعد از دو سال همراه با خانواده اش به شهرستان ارومیه عزیمت نمود. سپس به تحصیل ادامه داد و به اخذ دیپلم نائل آمد.ضمن تحصیل همواره در انجمن اسلامی مدارس فعالیت داشت و مدت سه سال در پایگاههای ارومیه به صورت بسیجی خدمت نمود. بعد از اخذ دیپلم در مركز تربیت معلم شهید مطهری خوی، در رشته عربی تحصیل كرد و در رشته قضائی به صورت غیر متمركز پذیرفته شد.

شهید در یك خانواده فرهنگی بزرگ و تربیت شد، جوانی بسیار پرهیزكار و باایمان بود. هر چند او جنگ را تحمیلی و نابرابر می خواند، اما معتقد بود كه این جنگ یك امتحان الهی است و عاشقانه فریاد برمی آورد: می خواهم به جبهه بروم و جانانه جان را فدای جانان نمایم، تا خود را از قید اجسام پست مادی و دنیوی برهانم و از قفس سینه و تن بیرون آیم.

آن همه عشق و علاقه ای كه در راه دفاع مقدس اسلام و ناموس وطن داشت، به شهید مجال آن را نداد كه از نتیجه دانشگاهی باخبر باشد. راه امام حسین(ع) را انتخاب نمود و این راه را بر تمام مقامهای مادی و زودگذر جهان فانی ترجیح داد، تا اینكه در اواسط اسفند ماه 1365 به جبهه های نبرد اعزام شد و در تاریخ1366/1/22 در منطقه عملیاتی جنوب در عملیات كربلای 8 منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش دشمن به درجه رفیع شهادت نائل گردید و در باغ رضوان ارومیه به خاك سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید علوی
بسم رب الشهداء و الصدیقین
«و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل ا... امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»
«مپندارید كسانی كه در راه خدا كشته می شوند مرده اند، بلكه زنده اند و در نزد خدایشان روزی می خورند.»
(سوره مباركه آل عمران آیه 148)
با سلام و درود فراوان حضور منجى عصر صاحب الزمان مهدى موعود(عج) و با درود به نایب بر حقش امام خمینى و با سلام حضور ارواح مطهر شهدا على الخصوص شهید چمران، شهید مهدى و حمید باكرى و شهید علیرضا علوى.

پروردگارا، خداوندا، تو را سپاس بیكران كه نعمت حیاتم در این دوران را دادى. سبحانا تو را سپاس كه نعمت داشتن چنین رهبرى را عطا فرمودى. خداوندا تو را سپاس می گویم كه به من توفیق حضور در این مكان مقدس را دادى. خداوندا تو را شكر كه ما را در دامان چنین پدر و مادرى به پاكى قطره هاى باران و خون شهیدان به دنیا آوردى. پروردگارا تو را سپاس كه به من آگاهى دادى تا بتوانم اگر لیاقت داشته باشم راه سعادتم را بیابم. خداوندا نمی دانم با چه زبانى ترا شكر كنم و نمی دانم با چه قدرتى اطاعتت كنم.

پروردگارا تو را سپاس كه به من این شعور و فهم را دادى كه تو را بشناسم و در برابر عظمت و شكوه تو همه چیز و همه كس قاصرند و هیچ چیز توانائى بیان عظمت تو را ندارد.

پروردگارا، آنقدر گناه و معصیت دارم كه خجالت می كشم با تو صحبت كنم. گناهانی كه به عدد سنگریزه هاى بیابان. معبودا بار گناهانم آنقدر سنگین است كه مرا زمینگیر كرده و نمی گذارد قدمى به سوى تو بردارم. بارالها حب دنیا و حب نفس چنان در اعماق وجودى من نفوذ كرده كه مجال دیدن حقایق و واقعیتها را ربوده است. هر چقدر از این گناهان بشمارم باز كم است. به حدى است كه اشك چشمانم را در دیدگانم خشك و قلبم را كدر و تیره و تار كرده است. پروردگارا با وجود این خمخ معصیت فقط به تو پناه می برم زیرا می دانم كه غفاری و ستاری،‌ رحمانی و رحیمی.

و سخنى با امت حزب ا... مگذارید این منافقان و ضدانقلابیون، عبدا... بن ابی ها هر چه می خواهند پشت سر انقلاب واسلام و قرآن بگویند. نفسشان را در جا قطع كنید. این بی حجاب ها را اجازه وارد شدن به مكانهاى مقدس چون مزار شهدا و مساجد و ... را ندهید. با همه شان مبارزه كنید و در انتظار فرج باشید.

سخنی با پدر و مادر عزیزم. آقا جان و آنا جان، در شهادتم صبر و استقامت كنید. ایمانتان را از طرق مختلف (قرآن، حدیث، دعاها و منبرها و...) قوى كنید و مبادا به شیطان اجازه دهید كه شما را فریب دهد وو شما را به گفتن حرفها و انجام كارهائی كه از پدر و مادر شهید ناشایست است اصلاً از یك مسلمان به دور است وادارد. می دانید كه چه چیزها را می گویم. مخصوصاً به شما آقا جان.

انشاءا... در روز حساب اگر وجهى داشتم و روسیاه نبودم شفاعتتان خواهم نمود انشاءا... .

و شما اى خواهرانم و تو ای حسین جان، با اینكه من با شماها خیلى بد بودم و رویم نمی شود اصلاً از شما حلالیت بگیرم ولى امیدوارم مرا بخشیده باشید. از تمام كسانی كه با آنها در ارتباط بودم و سر و كار داشتم و كسانی كه دینی بر گردنم دارند حلالیت می طلبم.

الهى العفو، الهى العفو، الهى العفو
به امید پیروزى اسلام بر كفر جهانى و آزادى قدس شریف و كربلاى عزیز
خدایا،خدایا، تا انقلاب مهدى(عج)، خمینى را نگه دار
بنده گناهكار یوسف علوى

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *