جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تردید ترامپ درباره ادامه کار تیلرسون

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 562740
رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از برخی مقام‌های وزارت خارجه این کشور، گفته است که مطمئن نیست تیلرسون تا پایان دوره ریاست‌جمهوری وی این وزارتخانه را رهبری کند.
تردید ترامپ درباره ادامه کار تیلرسون
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  به نقل از «رویترز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که مطمئن نیست «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور تا پایان دوره ریاست‌جمهوری وی در سمت خود باقی بماند.دونالد ترامپ، که با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» صحبت می‌کرد، همچنین از عدم حمایت برخی سیاسیون در وزارت خارجه آمریکا از برنامه‌های سیاسی وی ابراز ناخشنودی کرد.

ترامپ با انتقاد از وزارت‌خانه تحت مدیریت تیلرسون، گفت: «این (رئیس‌جمهور) است که به تنهایی سیاست خارجی آمریکا را تعیین می‌کند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «آن کس که مهم است من هستم. چرا که وقتی زمان تصمیم‌گیری در خصوص سیاست خارجی فرا برسد، من هستم که تصمیمم اهمیت دارد.»وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ادامه حضور تیلرسون در این سمت تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش برنامه می‌ریزد، گفت: «بسیار خب، خواهیم دید. نمی‌دانم.»

دونالد ترامپ در سفری ۱۱ روزه، که طولانی‌ترین سفر خارجی یک رئیس‌جمهور آمریکا به آسیا در ربع قرن گذشته خوانده شده، واشنگتن را به مقصد توکیو ترک کرده است. رکس تیلرسون نیز در این سفر وی را همراهی می‌کند.
اختلافات میان ترامپ تیلرسون، ماه گذشته زمانی علنی شد که رسانه‌ها گزارش دادند تیلرسون طی اظهاراتی ترامپ را «احمق» خوانده و گفته درصدد است تابستان آینده کناره‌گیری کند.

تیلرسون همچنین آن زمان طی کنفرانس خبری غیرمعمول گفت که هرگز به کناره‌گیری از وزارت خارجه فکر نمی‌کند. بعد از آن، ترامپ روابط خود با وزیر خارجه‌اش را خوب توصیف کرد. او در عین حال، از تیلرسون انتقاد کرد و او را ضعیف خواند.
اختلافات بین وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید همچنین درخصوص پاره‌ای از مسائل جهانی از جمله تنش‌های فزینده درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، ظاهر شده است.

رکس تیلرسون (۶۴ ساله) پیش از این مدیریت شرکت عظیم نفتی «اگزون موبیل» را به عهده داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *