کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات خدمات دهی راه‌آهن ایران به زائران اربعین

12 آبان 1396 ساعت 19:53

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر خدمت‌رسانی 24 ساعته قطار ریلباس برای جابه‌جایی زائران از خرمشهر به شلمچه، گفت: 221 هزار صندلی قطار به زائران اربعین اختصاص داده شد.


به گزارش جهان نیوز؛ میر حسن موسوی عصر امروز در جریان بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال مطابق با برنامه‌ریزی که توسط راه‌آهن انجام شده، 221 هزار مسافر برای زیارت اربعین پیش‌بینی شد.
وی در ادامه عنوان کرد: این تعداد مسافران و صندلی‌ها نسبت به سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است.
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال قطار ریلباس از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا ایستگاه راه‌آهن شلمچه به صورت 24 ساعته خدمت‌رسانی می‌کند.
وی عنوان کرد: سیل تقاضا به این قطار به صورت 24 ساعته است و مسافران را از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر و به شلمچه منتقل می‌کند.
موسوی اظهار کرد: از روز 4 تا 24 آبان 45 قطار فوق‌العاده از ایستگاه راه‌آهن شلمچه به نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده است.
وی افزود: همچنین امسال با هماهنگی که با دفاتر خدمات مسافرتی قم داشتیم، چهار زوج قطار ترکیبی از ایستگاه راه‌آهن قم تا کربلا راه‌اندازی شد و بر همین اساس مسافران با قطارهای راه‌آهن شلمچه سفر می‌کنند.
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایستگاه راه‌آهن شلمچه پس از انجام تشریفات گذرنامه، مسافران 35 کیلومتر تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با اتوبوس طی می‌کنند و از بصره تا کربلا را با قطارهای عراق می‌روند.
موسوی قطارهای پیش‌بینی شده امسال برای زائران را نسبت به سال گذشته فوق‌العاده ذکر کرد و ادامه داد: همه قطارهایی که در این مسیر و برای زائران پیش‌بینی شده است، برای رفاه مسافران تخت‌های آن 4 و 6 تخت‌خوابه هستند.
منبع: فارس


کد مطلب: 562643

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/562643/جزئیات-خدمات-دهی-راه-آهن-ایران-زائران-اربعین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com