پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
مدیر عامل آتش نشانی تهران مطرح کرد؛

حلقه مفقوده ای به نام «مردم» در مباحث ایمنی

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 562463
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در مباحث ایمنی، مردم حلقه مفقوده‌ای هستند که نادیده گرفته شده‌اند.
حلقه مفقوده ای به نام «مردم» در مباحث ایمنی
به گزارش جهان نيوز، سعید شریف‌زاده در نشست تخصصی HSE شهری سومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد ایمنی، بهداشت، محیط زیست که در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور برگزار شد، اظهارکرد: بالاترین آسیب‌های شهری و حوادث در کلانشهرها در درجه اول در حوزه ساخت و ساز رخ می‌دهد و حوادث ترافیکی و برق گرفتگی در درجات بعدی حوادث کلانشهرها محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه اطلاعات و آموزش‌های لازم در زمینه ایمنی و حفاظت از جان و مال به مردم داده نشده و آگاه‌سازی‌های لازم در این خصوص صورت نگرفته است، ادامه داد: برای هر موضوعی اگراز طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی و یا آموزش شهروندی باشد قطعا برای پیاده سازی آن در سطع جامعه، از سوی مردم استقبال زیادی صورت خواهد گرفت.

وی به ضرورت اطلاع رسانی وآگاه سازی شهروندان در حوزه ایمنی و آتش نشانی اشاره کرد و گفت: با تبلیغات و اطلاع رسانی موثر می توان سطح ایمنی را به حد مطلوبی ارتقا داد.

شریف زاده با بیان اینکه مردم ما ثابت کرده اند که درهرگونه امور نوع دوستانه به طور داوطلبانه همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: به هرحال هرکس جان و مال خودش را دوست دارد و اگر در زمینه ایمنی، مردم را شرکت بدهیم یقینا با جان و دل مشارکت خواهند کرد چراکه دوست ندارند جان و مال شان را از دست بدهند.
وی اقدامات فرهنگی جهت دار و برپایی آمورش شهروندی در راستای ایمنی را یک ضرورت خواند، اضافه کرد: اگر مشکلات و نتایج بررسی‌ها در زمینه مباحث ایمنی را به مردم بگوییم و آن‌ها را آگاه کنیم و ساز و کار لازم را در اختیارشهروندان قرار دهیم مردم می‌توانند حتی به ما کمک کنند و ایده‌های خود را با ما در میان گذارند.
مدیرعامل آتش نشانی تهران ابراز داشت: هم اکنون شهروندان، ایمنی را هزینه ای زائد و حتی نصب تجهیزات ایمنی را مانع زیبایی منازل و محل کارخود می دانند این درحالی است که گران ترین هزینه ها برای دکورهای منازل خود انجام می دهند.

شریف زاده تاکید کرد: ما معتقدیم برای گسترش فرهنگ ایمنی تمامی نهادها و سازمانها هریک بنا به وظایف ذاتی خود باید درجهت آگاهی مردم در زمینه ایمنی و اطلاع رسانی آن به شکل های مختلف از جمله ساخت کلیپ ها، فیلم ها، تیزرهای تلویزیونی و... تلاش کنند.

وی، خواستار ایجاد «سامانه ایمنی» شد و افزود: این سامانه می تواند بستر مناسبی برای ثبت ایده های شهروندان باشد تا از آن طریق پیشنهاد ها، نظرات و کارهای خلاقانه خود را در راستای شناخت مردم با مباحث گوناگون ایمنی به اطلاع عموم رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *