کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار روحانی

پوتین:‌ برجام‌ارتباطی با مسائل موشکی‌ایران ندارد

10 آبان 1396 ساعت 19:10

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ باور ما این است که بر هم زدن یک جانبه برجام به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نخواهد بود.


به گزارش جهان نیوز؛ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که ظهر امروز وارد تهران شده، در دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از دعوت و میزبانی کشورمان از نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، گفت: ایران همسایه و شریک راهبردی روسیه بشمار می‌رود و ما در توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین منافع مشترک بسیاری داریم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های ایران، روسیه و آذربایجان در بخش حمل و نقل، ترانزیت و نیز کریدور شمال به جنوب، گفت: نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان، می‌تواند منجر به توسعه روابط و همکاری‌های م شترک در این بخش شود.

رئیس‌جمهور روسیه روابط و همکاری‌های تهران و مسکو در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، همکاری‌های اقتصادی، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را رو به گسترش دانست و گفت: شرکتهای روسی علاقه مند به مشارکت فعال در اجرای طرح های توسعه ای ایران هستند و روسیه هیچ محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه با ایران قایل نیست و از این روند استقبال می‌کند.

پوتین اظهارداشت: براساس آمار ، مراودات تجاری دو کشور بویژه در سال 2016 رشد قابل ملاحظه ای داشته که این روند باید همچنان و با شتاب تداوم یابد.

رئیس‌جمهور روسیه برجام را توافق بسیار خوب جمعی و در راستای صلح و ثبات جهانی برشمرد و گفت: عدم پذیرش تعهدات بین‌المللی از سوی برخی از کشورها به هیچ وجه مورد قبول نیست و باور ما این است که برهم زدن یکجانبه برجام به هر بهانه ای پذیرفتنی نخواهد بود، از جمله توافق برجام ارتباطی با مسایل دفاعی و موشکی ایران ندارد.

پوتین همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تنها مرجع اعلام پایبندی ایران به برجام دانست.

رئیس‌جمهور روسیه نیز به فرآیند مبارزه با تروریسم در سوریه اشاره و تاکید کرد که نقش آفرینی روسیه، ایران و ترکیه همچنان باید در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه یابد.


کد مطلب: 562281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/562281/پوتین-برجام-ارتباطی-مسائل-موشکی-ایران-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com