پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

زندگی نامه شهید عبودی

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 562234
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید عبودی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی نامه شهید عبودی
به گزارش جهان نيوز، شهید عبودی در بهار سال 1342 در روستای اوغولبیگ تکاب در یک خانواده متدین و مذهبی دیده به دنیا آمد . بعد از اتمام تحصیل دوره راهنمایی و ورود به دبیرستان که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود با همکاری دوستان و یاران صدیق خود شهید ملکیان و بیرامی ودیگر دانش اموزان در تشکیل انجمن اسلامی و به صحنه کشاندن دانش اموزان و افشای ماهیت گروهکهای پلید و جیره خوار غرب و شرق سهمی موثر داشت و حتی بعد از تجاوز وحشیانه مزدوران به منطقه و تصرف روستاهای تابعه تکاب بصورت نیروی مردمی دوشادوش برادران پاسدار جهت پاسداری منطقه اسلحه به دست گرفت .

در تابستان 60 بعنوان منشی بسیج مستضعفین تمام ماموریتهای محوله را به نحو احسن انجام داد ، تا اینکه در خرداد ماه 61 از دبیرستان فارغ التحصیل شد . وی پس از قبولی قصد داشت که وارد دانشگاه شود بدین جهت در ازمون ورودی دانشگاه جامعه الصادق شرکت و قبول گردید اما به علت به تاخیر افتادن بازگشایی دانشگاه و سایر موانع از تحصیل منصرف گردید و بنا به علاقه زیاد به شغل معلمی در امتحان ورودی تربیت معلم کشور شرکت و قبول گردید وی هنگامی که به همراه دانشجوی شهید ملکیان و یک فرد ارتشی عازم شهرستان ارومیه بودند توسط اشرار و به وسیله فردی به نام جلالی که گروهبان ژاندارمری بود و مسئولیت تدارکات بسیج را عهده دار بوده اسیر (بین راه تکاب و صائین بلاغ ) وبعد از تحمل شدیدترین شکنجه ها و طی مسافتهای طولانی در تاریخ 1361/10/05 به شهادت رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *