پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دستور امنیتی ترامپ درپی حادثه تروریستی منهتن

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 562098
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی حادثه تروریستی منهتن نیویورک دستور کنترل شدید ورود مسافران به این کشور را صادر کرد.
دستور امنیتی ترامپ درپی حادثه تروریستی منهتن
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، ترامپ در توئیتی نوشت: به وزارت امنیت داخلی دستور دادم که اجرای برنامه کنترل [ورود مسافران] به آمریکا را تشدید کند.

فردی ازبک تبار بعد از ظهر روز سه شنبه با کامیون با چند دوچرخه سوار و عابرپیاده در منطقه منهتن نیویورک برخورد کرد که بر اثر این حادثه هشت نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند. وی به ضرب گلوله پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
عامل حمله نیویورک، فردی به نام «سیف الله حبیب الله ویچ سایپف» معرفی شده است. وی در یادداشتی که از او پیدا شده است، با داعش بیعت کرده بود. او در یادداشت خود نوشته که این اقدام را برای داعش انجام می دهد.

اگر چه وی با داعش بیعت کرده اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. «بیل د بلاسیو» شهردار نیویورک این حادثه را «اقدام تروریستی بزدلانه» خوانده است.

سایپف ۲۹ ساله اصالتا ازبک است و سال ۲۰۱۰ از ازبکستان به آمریکا رفت. او در ایالت نیوجرسی زندگی می کرد اما مجوز اقامت او متعلق به ایالت فلوریدا بود. او یک زن و دو فرزند دارد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *