شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی:

استفاده 42 میلیون‌ نفر از خدمات تامین اجتماعی

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 561997
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم‌اکنون 42 میلیون نفر از شهروندان کشور به عنوان افراد تحت پوشش این سازمان از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، گفت: قرار نیست این سازمان منحل شود.
استفاده 42 میلیون‌ نفر از خدمات تامین اجتماعی
به گزارش جهان نيوز، محمد حسن‌زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه مطبوعات گفت: هم‌اکنون 42 میلیون نفر از شهروندان کشور به عنوان افراد تحت پوشش این سازمان از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و بنابراین هیچ برنامه‌ای برای حذف فعالیت‌های این سازمان و انحلال فعالیت‌های آن وجود ندارد.

او ادامه داد: جمعیت 42 میلیون‌نفری بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته و اعضای خانواده‌هیشان به قدری گسترده‌است که کوچکترین تعللی در تامین نیازهای بیمه‌ای آنها می‌تواند تبعات پیش بینی نشده‌ای در سطح جامعه داشته باشد برای همین واضح است که حتی نمی‌توان به هیچ طریقی در مورد توقف فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی فکر کرد.

وی تاکید کرد: برخلاف برخی باورهای نادرست، حضور دولت در مدیریت سازمان تامین اجتماعی از بابت تامین منابع مالی نیست، این صندوق برخلاف دیگر صندوق‌های بازنشستگی کوچکترین وابستگی به اعتبارات دولتی ندارد و منابع آن تنها به اتکای حق بیمه پرداختی افرادی که تحت پوشش خدمات این سازمان هستند، تامین می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در عین حال منکر رابطه مالی دولت با سازمان تامین اجتماعی نشد و یادآور شد دولت بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که البته این بدهی مالی هیچ ربطی با استفاده سازمان تامین اجتماعی از محل منابع دولتی و عمومی ندارد.

معاون تامین اجتماعی با یادآوری اینکه به غیر از سازمان تامین اجتماعی در کشور تعداد دیگری صندوق‌بازنشستگی عمومی وجود دارد گفت: با توجه به مشکلاتی که عموم صندوق‌های بازنشستگی با آنها مواجه هستند جلساتی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ساماندهی این صندوق‌ها برگزار شده است اما این موضوع به هیچ وجه به معنی  توقف فعالیت‌های  سازمان تامین اجتماعی نیست.

منبع: ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *