جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

گاز ایران به اروپا صادر می شود

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 561924
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ایران در چشم انداز ۱۴۰۴ در گازرسانی و توسعه آن نقش چشمگیری دارد گفت: صادرات گاز به اروپا از برنامه های مهم شرکت است.
گاز ایران به اروپا صادر می شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سعید مومنی بعدازظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه شرکت گاز مازندران اظهار داشت: استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت ها برای امنیت عرصه انرژی نظیر خط لوله و سوآپ امری مهم است و در حال حاضر صادرات به ترکیه، روسیه، نخجوان و عراق انجام می شود و در گام های بعدی خطوط صادراتی گاز به چین، هندوستان، عربستان و از طرف غرب ترکیه به سمت اروپا کشیده می شود.

مومنی با اشاره به اینکه ذخایر گاز طبیعی در دنیا بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد مترمکعب بوده که ۳۴ میلیارد مترمکعب در ایران دارد و رتبه اول را در جهان دارا هستیم گفت: با کشف مخازن جدید گازی رتبه اول ذخایر گاز جهان را داریم و تا سال ۲۰۳۵ سهم گاز در سبد انرژی دنیا به ۲۸ درصد می رسد و تا سال ۲۰۴۰ سالانه یک درصد به استفاده انرژی افزوده می شود که سهم گاز طبیعی بیشتر از یک درصد خواهد بود.

وی گفت: رشد سالانه انرژی در دنیا سالانه ۲ تا ۲.۵ درصد ولی در کشور ما ۱۰ تا ۱۲ درصد خواهد بود و رتبه اول را از نظر توسعه در جهان داریم و این روند در آینده نیز به همین صورت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق پیش بینی برنامه ششم توسعه، باید میزان ۲۱۸ میلیون مترمکعب تولید در سال ۹۵ به ۳۳۴ میلیارد متر مکعب در پایان برنامه ششم افزایش یابد و هدفی در طول برنامه ششم برای تامین گاز مورد نیاز و توسعه گازرسانی پیش بینی شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز ایران به نقش فعال ایران در تجارت خارجی گاز جهان اشاره کرد و گفت: از مجموع تولیدات سال گذشته سهم صادرات گازی ایران چهار درصد بود که تا پایان برنامه ششم به ۱۹ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در بخش تولید چهارمین و در بخش مصرف سومین کشور جهان هستیم و ۴۰ درصد گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء مصرف می شود.

وی با تاکید بر کاهش و صرفه جویی در مصرف گاز اظهار داشت: سال گذشته با توجه به بحران سرما در مازندران با تدابیر اتخاذ شده، مشکلی در کشور و استان های شمالی ایجاد نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *