جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس‌کل بیمه مرکزی خبر داد:

خواستگار خارجی برای بیمه‌های ایرانی

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 561768
رییس‌کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه "در حال حاضر دو تقاضای مهم در حال بررسی از سوی شرکتهای بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید شرکت‌های بیمه ایرانی داریم" گفت: تصمیم دولت هم بر این است که سهم خود در بیمه آسیا و دانا را بفروشد.
خواستگار خارجی برای بیمه‌های ایرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ عبدالناصر همتی، در مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه که شامگاه امروز در جزیره کیش برگزار شد با ابراز این‌که "در دو سال گذشته 70 درصد رشد بیمه‌های عمر داشتیم" گفت: این در حالی است که نفوذ بیمه 4.5 برابر رشد تولید ناخالص داخلی بوده که نشانگر ظرفیت بسیار بالا است؛ بنابراین باید برای رشد صنعت بیمه به‌عنوان صنعتی بکر برای سرمایه‌گذار شرایط را فراهم کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: در این راستا مذاکرات خوبی را با 10 شرکت برتر بیمه جهان داریم و آنها نیز آمادگی خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری اعلام کرده‌اند؛ به‌نحوی که برای اولین بار در سال گذشته پوشش بیمه عمر را از یک شرکت اتکایی بزرگ آلمانی برای یک شرکت ایرانی دریافت کردیم.

وی با بیان این‌که "در حال حاضر دو تقاضای مهم در حال بررسی از سوی شرکتهای بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید شرکت‌های بیمه ایرانی داریم و مذاکرات جدی نیز شروع شده است" تصریح کرد: تصمیم دولت هم بر این است که سهم خود در بیمه آسیا و دانا را بفروشد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بازارهای مالی جزو لوازم توسعه پایدار کشور است و نمی‌توان بازار توسعه‌نیافته داشت ولی گام‌های پرصلابتی در اقتصاد برداشت، از این رو این بازارهای مالی با سه ضلع اصلی بانک، بورس و بیمه فعالیت می‌کند.
وی افزود: سرمایه‌های عظیمی در کشور وجود دارد و سرمایه‌هایی حدود 3 هزار میلیارد دلار سرمایه قابل بیمه شدن که در اقتصاد ایران نهفته است، بنابراین متأسفانه 30 درصد از آنها زیر پوشش بیمه قرار دارند و نزدیک به 70 درصد سرمایه‌های کشور که نیاز به پوشش ریسک و بیمه دارند، خارج از شمول بیمه هستند، ضمن اینکه بسیاری از دارایی‌های کشور از جمله منازل مسکونی، تحت پوشش بیمه نیستند؛ از سوی دیگر از 25 میلیون دستگاه خودرو، تنها 3 میلیون دستگاه بیمه بدنه دارند.

همتی تصریح کرد: در بیمه عمر نیز ایران تنها 14 میلیون نفر بیمه‌شده عمر دارد که البته پوشش‌های ناقص و سطح پایینی را در بر می‌گیرد؛ پس بالای 80 درصد مردم ایران، پوشش بیمه عمر ندارند و بالای 90 درصد اتومبیل‌های کشور نیز مشمول بیمه بدنه نمی‌شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه اکنون به 2.1 درصد رسیده که نسبت حق بیمه به تولید ناخالص داخلی را نشان می‌دهد، گفت: در حال حاضر سهم بیمه‌های عمر در کشور، نزدیک به 14 درصد است در حالی که در منطقه منا، این نسبت به 25 درصد، در جهان به 50 تا 60 درصد هم می‌رسد؛ پس ظرفیت نهفته بالایی در این بخش است؛ البته ظرف دو سال گذشته رشد بیمه‌های عمر به‌دلیل توجه مردم به رفاه و آتیه و نیز رشد اقتصادی کشور، در حال افزایش است.

وی افزود: زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم است تا در صنعت بیمه ایران سرمایه گذاری کنند؛ در مجموع باید شورای ثبات بازارهای مالی با حضور وزیر اقتصاد، رؤسای بانک مرکزی و بیمه مرکزی و سازمان بورس تشکیل شود و آنها نیز تحولات بازار را رصد خواهند کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *