شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۴
۵۴

درباره سوگواری اینستاگرامی یک هنرپیشه زن / کاش با گربه ام محشور بشوم

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 561689
نقدی بر پست اینستاگرامی یک هنرپیشه زن که در سوگ گربه خانگی اش، گرفتار شده است.
درباره سوگواری اینستاگرامی یک هنرپیشه زن / کاش با گربه ام محشور بشوم
گروه جامعه جهان نيوز، سید مهدی سیدی: این روزها در فضای مجازی، پستی اینستاگرامی مربوط به یکی از زنان بازیگر سینمای ایران منتشر شده است.

او با انتشار عکسی از گربه خانگی اش که ظاهرا مرده، نوشته است:
«بخواب مامان جان! بخواب تنها دلخوشی ام! بخواب شیرین عسلم! منو ببخش. دیگه آرزویی ندارم. دیگه هیچی نمی خوام از خدا. دیگه بی حس شدم. دیگه تموم شدم. فقط منتظرم که زودتر بیام پیشت».

این برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، امروز در سوگ گربه محترمش، ماتم نشین شده است و لحظه شماری می کند که زودتر به او ملحق شود! بر این اتفاق نه می شود تأسف خورد، نه می شود عصبانی بود. نه می شود سکوت کرد نه می شود داد زد. او فقط سایز و اندازه خود را به نمایش گذاشته است. چراکه قدر و اندازه آدم ها، به اندازه آرزوها و دلبستگی های آن هاست. حجم غم ها و وسعت اندوه آدم هاست که جایگاه آنان را نمایش می دهد.

چه دلپذیر بود اگر سینمای ایران تصمیم می گرفت، برای یک دوره زمانی، هیچ هنرپیشه ای را در نقش دیگری به بازی نگیرد. فقط فیلم هایی بسازد که هنرپیشه، صرفاً نقش خودش را بدون هیچ روتوش و دستکاری، بازی کرده و به مخاطب نشان دهد. آن وقت راحت تر می شد راجع به عرض و طول این سینما، قضاوت کرد.

قرار نیست از کسی دلگیر باشیم، انتقاد کنیم و یا حتی نمی خواهیم به دنبال مقصر بگردیم. فقط می خواهیم لایه های پنهان یک فرهنگ و پنجه های یک فقر نامرئی را لو بدهیم که در حال نفوذ به سرزمین زیست و اندیشه ماست.

نقطه ای که امروز این بازیگر نام آشنا (با 32 فیلم سینمایی و 4 سریال و 3 فیلم خانگی) ایستاده است، حکایت نمادین زنان و مردانی است که از آرزوهای بزرگ تهی شده اند. زنی در اوج شهرت که هنوز به مرز 40 سالگی نرسیده است، اینچنین فرجام خود را با محشور شدن کنار گربه اش، آرزو می کند. لابد در اندرونی خانه برای او روبان مشکی هم آویخته، حلوایی پخته و چند روز حتی هیچ تماسی را پاسخ نخواهد داد.

ایرادی بر این حزن و اندوه نیست. اتفاقا نباید او را نکوهش کرد. بلکه باید به کمک او شتافت؛ باید از او مراقبت کرد، با او حرف زد و به او آرزوهای بزرگ هدیه داد. باید برای او دلمشغولی های جدی فراهم کرد. باید به ارتفاع احساسش افزود و قلبش را وسعت داد. باید او را با اندیشه های بلندی روبرو ساخت تا به موضوعات اصلی عالم و آفرینش، روی بیاورد. به این سینماگر هنرمند باید کمک کرد تا به اندیشه های فرازمانی و فرامکانی دست پیدا کند. نه او، که باید به همه مردان و زنان، و به همه دختران و پسران این سرزمین، چنین کمک هایی روا داشت چراکه همه ما نیاز داریم که بالغ شویم.

به این دستنوشته ها دقت کنید:
«خدایا چه نعمت بزرگى به من عطا كرده اى كه از مرگ نهراسم و در مقابل تهدید و تطمیع كوته نظران و سفلگان به زانو در نیایم؛
خوشحالم كه در چنین راهى به شهادت مى رسم. خوشحالم كه از عالم و مافیها بریده ام. همه چیز را ترك كرده ام و علایق را زیر پا گذاشته ام. قید و بند را پاره كرده ام و دنیا و مافیها را سه طلاقه كرده ام و با آغوش باز به استقبال شهادت مى روم. از اینكه به لبنان آمده و آمریكا را ترك گفته ام، از اینكه دنیاى لذات و راحت طلبى را پشت سر گذاشتم، از اینكه دنیاى علم را فراموش كردم، از اینكه از همه زیبایى ها و خاطره زن عزیز و فرزندان دلبندم گذشته ام، متأسف نیستم».

این ها، روایت شهید چمران از آرزوها و اندوه های خودش است. به این هنرپیشه و به خودمان کمک کنیم تا مسیر چمران را برویم. پس اگر کسی دستش به این هنرپیشه سوگوار می رسد، یک جلد از کتاب «خدا بود و دیگر هیچ نبود» را به او هدیه بدهد؛ مجموعه ای از دست نگاشته های چمران در آمریکا و لبنان.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
تو اگه اون حیوون و دوست داشتی برای ارضاء حس تنهاییت اون و از حیات طبیعیش دور نمیکردی میذاشتی زندگیش و بکنه حیوانات طبق غریزه شون دوست دارن با همنوعان خودشون زندگی کنن ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی زشته که همه رو قضاوت می کنید
چه اسیبی به شما رسونده
شاید راهو خطا بره اما من شما داریم درست میریم ؟؟؟
انسان ها جایزالخطا هستن اگرنه خوده شخص من باید ته جهنم باشم اما امیدمو به رحمت خدا از دست نمیدم
خدا انشالا هممونو بیامرزه
سپهر
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب سيدى ! متنى زيبا، گيرا و بسيار روان شناسانه قلمى كرده ايد كاش با همان ادبيات دلنشين و دردشناسانه به متن ادامه ميداديد و از طعنه و تحقير اين هنر پيشه راه گم كرده پرهيز ميكرديد. مثلاً آنجا كه از سايز و اندازه احساسات او سخن گفته ايد كه اگرچه درست است اما باعث كاهش اثرگذارى متن ميشود . در هر صورت نوشته متين و روانشناسانه اى بود درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
يك اشتباه ديگر نوشته اين است كه خانم هانيه توسلي آرزوي ديدار گربه اش را در دنياي ديگر داشته نه محشور شدن با وي در روز قيامت.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال ایشون احتمالا در حالت بدی اینو نوشتن که صد البته کار اشتباهی بوده اما ما هم حق نداریم همه رو قضاوت کنیم در حالی که پراز گناه هستیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
این کلمه استرجاع را در مورد مرگ انسانیت و انحطاط عقل که «العقل ما عبد به الرحمان و اکتسب به الجنان؛ عقل آن است که با آن بندگی پروردگار عالم و کسب بهشت با آن صورت گیرد» معرفی شده است گفتم. مراقب باشیم این انحطاط فکری را با علم کردن اینگونه اشخاص در انواع برنامه های تلویزیونی و ... به دیگران سرایت ندهیم زیرا این بیماری ای بسیار مهلک و خطرناک است. حشر با حیوانات - اگر حیوانات حشری داشته باشند - قاعدتا نیاز به این دارد که شخصی که آرزوی این حشر را دارد خودش حیوان باشد و الا بدون سنخیت این امر صورت نمیگیرد. وقتی ما از راه اولیای الهی دور شدیم باید هم چنین آرزویی بکنیم. در مثل است که : وقتی با دست علی بیعت نکری باید با پای حجاج بیعت کنی. اللهم اشف کل مریض !!!!
Iran, Islamic Republic of
اينهمه خطابه خوندي ولي متوجه نشدي كه ايشون آرزوي حشر با حيوان نداشته است؟ (آرزوي ديدار با كسي بعد از مرگ الزاماً به معني "حشر" نيست)
مهندس طلبه
Iran, Islamic Republic of
امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) می فرماید: هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت با ما خواهد بود و اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خداوند او را با آن محشور خواهد کرد.
امالی صدوق، ص 209
Iran, Islamic Republic of
آقاي مهندس طلبه
اولاً "محشور شدن با يك چيزي" با "آرزوي محشور شدن با چيزي را داشتن" فرق مي كند.
در ثاني بنده اهل بيت(ع) را دوست دارم. پدر و مادرم را هم دوست دارم. همسر و فرزندم را هم دوست دارم. ميهن اسلاميمان را هم دوست دارم. كبوترهاي خانه و ماهي هاي توي آكواريوممان را هم دوست دارم. بازيگري آقاي پرويز پرستويي را هم دوست دارم! و خيلي چيزهاي ديگر. حالا شما بفرماييد بنده در روز قيامت بالاخره با كداميك محشور خواهم شد. (پس يا اين حديث از نظر سند ضعيف است و ثقه نيست و يا برداشت ما از آن غلط است. شايد منظور صرفاً "حب" نباشد و "اشدّ حب" مدنظر بوده باشد. به هر حال ما حق قضاوت در مورد ديگران را نداريم)
حسین
Iran, Islamic Republic of
عرضم بحضورتان که شما این افراد و حیوانات را چرا دوست داری؟ چون خدا گفته است دوست داری و گرنه می شود شرک. لذا چون به خاطر خدا دوست داری خدا هم دوستت دارد. اینها چون اثر دست محبوب توست دوستشان داری و لذا همان محبوب تو که خدا باشد تو را با بهترین خلقش محشور می کند. در ضمن می شود در مورد دیگران هم قضاوت کرد. مثلا شما الان در مورد ترامپ قضاوت می کنی چون بر مبنایی که خداوند فرموده است در موردش قضاوت کرده و او را کافر می دانی. لذا قضاوت فعلی شما هم اگر بر مبنای شرعی باشد اشکالی ندارد. البته ممکن است فرد در آینده توبه کند ولی چون در همه حال وضع فعلی ملاک است لذا بر این مبنا قضاوت می کنی.
حسین
Iran, Islamic Republic of
امام‌ صادق‌(ع‌):از حيوانات‌ فقط‌ چهار حيوان‌ داخل‌ بهشت‌ مي‌شوند:سگ‌ اصحاب‌ كهف‌،خربلعم‌ باعورا،ناقة‌ صالح‌ وگرگ‌ حضرت‌يوسف‌.
حیوانات ظاهرا در قیامت می آیند ولی جز چند حیوان وارد بهشت نمی شوند. لذا ایشان اگر منظورش حشر در قیامت است تا جزو گربه ها حشر شود که خیلی بد است و اگر منظورش از حشر همنشینی با گربه اش در بهشت است که اگر خودش هم به فرض با این عقیده وارد بهشت شد حیوانات جز چند مورد ذکر شده وارد بهشت نمی شوند. در بهشت فقط اهل توحید و ولایت ائمه (س) وارد می شوند و لا غیر. البته این به این معنا نیست که وارد جهنم می شوند بلکه بعضی افراد خیر که کافر بوده اند به جهنم نمی روند ولی به بهشت هم نخواهند رفت مثلا حاتم طایی که یهودی بود ولی بسیار سخاوتمند. شاید بعضی از دانشمندان فعلی که کافر یا مشرکند (مسیحی و یهودی یا زرتشتی و صائبی و...) هم جهنم نروند و البته به بهشت هم نروند.
بی نام
متن زیبایی بود موافقم. فک میکنم دور شدن از معنویات و غرق شدت در مادیات انسان رو به جایی میبره که این خانم رسیده . افسردگی و نداشتن دلخوشی و..... منم بعضی مواقع این احساسات ولی با دز کمتر رو تجربه کردم ولی چون با خدا در ارتباطم این احساسات زودگذر بوده برام . به نظر من باید به این خانم کمک بشه.تواین زمونه چون فامیل و بستگان رابطه کمتری با هم دارن ادم خیلی وقتها احساس تنهایی میکنه و ممکنه بارها و بارها از این احساسات گریه کنه.
Iran, Islamic Republic of
يك سوال ميپرسم خدا وكيلي جواب بده:
الان شما پيش خدا عزيزتري يا خانوم هانيه توسلي؟ آيا شما (يا همه ما كه اينجا كامنت گذاشتيم) مي تونيم قسم بخوريم كه در صحراي محشر جايگاهي بالاتر از اين خانوم خواهيم داشت. آن هم فقط به استناد يك وضعيت حزن انگيزي كه در يك لحظه براي ايشان ايجاد شده و قطعاً موقت است و رفع خواهد شد. اين خانوم در اين شرايط (كه شايددركش براي ما ساده نباشد) جمله اي نوشته به قصد اينكه ديگران با سخنان آرام بخش تسلاي خاطر وي شوند. اما همه به يكباره وي را زير ضربات بي رحمانه جملات تحقير آميز له كرده اند. در صورتي كه اين بنده خدا نه حق كسي را خورده، نه اختلاس كرده، نه دروغ گفته، نه تهمتي زده، نه غيبت كسي را كرده، نه ... دوستاني كه با مباحث روانشناسي آشنا هستن ميدونن كه انسانها در لحظاتي از زندگي ممكن است اين شوك عاطفي را تجريه كنن و عكس العمل آدمها در اين لحظات الزاماً تابع منطق متعارف نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
شوک به قول شما عاطفی برای هر کسی پیش میاید. شما که دستی بر آتش داری و ما نداریم حتما میدانی که در شرایط سخت آدم درونمایه خودش را بی پیرایه نشان میدهد و این خانم هم همین کار را کرد.
شوک عاطفی خورده ؟ این هم جای سوال دارد! خانمی که خانواده دارد چرا از مردن حیوان خانگی تا این حد ناراحت میشود؟
حرفها و کامنت ها له کردن ایشان نیست ، له کردن سبک زندگی غربی ایشان است .
مطمئن هستم چند روز دیگه کانال من و تو یک ویژه برنامه برای تایید عمل این خانم هنرپیشه میسازد و اگر منع نکنی برای آخرت یک داستان میسازند مبنی بر اینکه آن دنیا حیوانات به استقبالت میایند.
Romania
من اون نطر دهنده مد نظر شما نیستم ولی انقدر لدم میاد هر زمان کار زشت یکی از مشاهیر مورد انتقاد قرارمیگیره یه عده ظاهر الصلاح مثل شما میان و میگن شما از کجا میدونید آزاده نامداری ، هانیه توسلی ، حامد کمیلی و ...جایگاهی بهتر از شما ندارن این و هیچکس نمیدونه فقط خداست که میدونه اما این طرز حرف زدن امثال شما مانع نهی از منکر و نوعی تایید کارهای غلط این آدمای تازه به دوران رسیده است
Iran, Islamic Republic of
داداچ! امر به معروف كن، نهي از منكر هم بكن، اما قضاوت نكن! چون همونطور كه خودت گفتي فقط خداست كه ميدونه تو قلب هر كي چي ميگذره و عاقبتش چي ميشه.
Iran, Islamic Republic of
خدمتتون عرض کردم در برابر کارهای زشت نهی از منکر باید بشه ننوشتم قضاوت قضاوتم نکردم ولی اینکه بعضیا میان در مورد هر رفتار زشتی که بهش انتقاد میشه علم قضاوت و میگیرن بالا درست نیست این قضاوت نیست که کار هانیه توسلی و مامان جان خطاب کرد یه گربه درست نبود قضاوت نیست که بگیم اگر ازدواج کرده بود کارش به جایی نمی رسید که برای گربه مامان بشه البته ازدواج شرایط میخواد درسته و خیلی از دخترا ازدواج نکردن ولی دختری مثل هانیه توسلی با اون خیلی از دخترایی که تو خونه ان و دیده نمیشن فرق داره اینا که تو چشمن و اکثرا از جراح پلاستیک و آقازاده و ...میان سراغشون چرا ازدواج نمیکنن و زید بار مسئولیت حاضرنیستن برن
کاوه
Iran, Islamic Republic of
شخصیت اصلی و سطح درک اینگونه به اصطلاح هنرمندان در این بزنگاه ها آشکار میشود و متاسفانه کم هم نیستند و این ما هستیم که باید درانتخاب ها به عنوان هنرمندان مورد علاقه هوشیارتر باشیم
Iran, Islamic Republic of
میگم کسی میدونه گربه ها بعد از مرگشون کجا میرن ؟ بنظرم اگه تونسته باشن یه موش تو تهران بگیرن اهل بهشتن وگرنه همون بهتر که برن به جهنم
حسین
Netherlands
موشهای تهران که گرفتنی نیستند. شما هم یک سنگ صد من آنهم من تبریز که سه برابر من تهران است پیش پای این گربه بیچاره انداختی و ماموریتی بالاتر از خطر و نشدنی پیشنهاد کردی
Iran, Islamic Republic of
بی شک به جهنم همونجایی که بعضی آدم ها میرن نمیرن!
Iran, Islamic Republic of
اینکه فکر کنیم هنرپیشه ها باید حتما آدمهای وارسته و عشق شهادت و اهل سیاست و دیانت باشند غلط است.
هنرپیشه هم یک آدم عادی است عین همه مردم و فقط به مدد جعبه جادو و روزنامه های زرد و سالیان اخیر وبسایت های زرد در اذهان مردم بزرگ شده اند.
مهم این است که چرا جامعه مسلمان آنهم شیعه و مدعی حکومت شیعه واقعی و شهادت دهنده به ولایت امیرالمومنین (ع) اشخاص مشهور و معروفش همچین انسانهایی است که آمال و آرزویش محشور شدن با گربه خانگی است ؟!!
در دعا و ادعیه ها ، مناجات های یک انسان شیعه آمال و آرزوهایش و نهایت سعادت اخروی در گرو محشور شدن با انبیاء است.
چرا در جامعه ما ستاره های هنر و ورزش اینگونه هستند؟ جامعه شیعی آنها را میسازد و بزرگ میکند؟ اگر جواب مثبت است پس جامعه ما شیعه واقعی نیست.
جناب علی آقای کریمی هم چند روز پیش درباره حرم معصومین و کوروش افاضات فرموده بودند. اینهم از ستاره ورزش. یک جای کار ایراد دارد.
این جامعه یک انقلاب در افکار و اعتقادات میخواهد. انقلابی که تفکر اسلامی را در ارکان فکر و جسم و روح تک تک افراد نهادینه کند.
حسین
Netherlands
همه چیزمان شبیه دشمن شده مثلا همین سابرتی هم فرهنگش و هم لغتش.
در فرهنگ ایران فروتنی و گوشه نشینی و وقار و خصلت و شخصیت ...
کسی که بلحاظ چهره ئی بتونه کشیده شده نمونه تقلید جوانان می شود با گذشت زمان دیگر بتونه کار خودش را نمی کند و دنیا در این مورد دنیای """ هنر """ نمونه دیگری را برای " بازی " انتخاب می کند و کهنه می شود دا آزار
جالب است که چنین اشخاصی در روزهای شهرت به داخل خود نگاه کنند و ببینند با چه غروری کبری از میان سبزی فروشها و رفتگران و دیگر زحمت کشان یا دانشمندان یا مومنین الخ عبور می کردند و چه چیزی در بین دو گوششان شکل می بست.
amir
United Kingdom
تنها جای کاری که ایراد داشته و متاسفانه مورد غفلت است، مسخ فرهنگی و شستشوی فکر و ذهن افراد از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعیست که ایمان و معرفت افراد را با بزرگنمایی زندگی مادی و تحقیر معنویت هدف گرفته و با پرورش و تبلیغ غیر محسوس اومانیسم، زندگی اجتماعی را نفی و فردگرایی را ترویج نموده، با ابزار منحط فمنیسم، دم از برابری حقوق زن و مرد در جامعه زده و در نهایت با ترویج ناسیونالیسم افراطی، افراد را به سمت نژاد پرستی و خود برتر بینی سوق میدهد.
نتیجه همین میشود که مرگ گربه یک بازیگر نه چندان مطرح به سوژه داغ رسانه ای تبدیل شده و یک فوتبالیست... اجازه دخالت در امور دینی و توهین به مقدسات شیعه را می یابد.
البته به موارد تهاجم فرهنگی فوق،مواردی مانند کمبودهای شخصیتی برای دیده و مطرح شدن به هر قیمتی، و عقده های روانی خود بزرگ بینی و موارد دیگری از این دست را نیز بایستی اضافه نمود، و بنظر بنده تا زمانیکه مردم جامعه برای رهایی از سیطره این تهاجم و نفوذ نسل برانداز خانمان سوز تصمیم به حذف و نابودی ماهواره های خانگی خود نگرفته و برای همیشه از فضاهای اجتماعی بی خاصیت فاصله نگیرند، این وضعیت شوم همچنان ادامه داشته و روز بروز بدتر نیز خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست. متاسفانه وسایل ارتباط جمعی به گروهی... سنگین کیسه فرصت ابراز وجود داده و همین وسایل باعث پراکندن تفکر ایشان می شوند
Iran, Islamic Republic of
چند بار برگشتم بالای صفحه مطمئو بشم واقعا سایت شماست؟! کاشکی با همه مسائل همینجور برخورد کنید
اله کرم
Iran, Islamic Republic of
خدا انشا الله تعالی با گربه اش مشهور نماید.
چون خدا هرکس را با دوستارانش مشهور میکنه.
مشکل از چشم سر ما ست اگه چشم بصر داشتیم میدیدیم که بعضی آدمها ظاهرا انسان هستند .
امام سجاد درمکه فرمود حاجی قلیل... میدید که تعداد زیادی حیوان هستند وچهره ظاهریشان انسانه.
...
مرحوم پناهی
Iran, Islamic Republic of
:دلم به پولدارها میسوزد بیچاره ها خیلی فقیرند به غیر از پول هیچ چیز دیگری ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ایرادی بر این حزن و اندوه نیست. اتفاقا نباید او را نکوهش کرد. بلکه باید به کمک او شتافت؛ باید از او مراقبت کرد، با او حرف زد و به او آرزوهای بزرگ هدیه داد. باید برای او دلمشغولی های جدی فراهم کرد. باید به ارتفاع احساسش افزود و قلبش را وسعت داد. باید او را با اندیشه های بلندی روبرو ساخت تا به موضوعات اصلی عالم و آفرینش، روی بیاورد. به این سینماگر هنرمند باید کمک کرد تا به اندیشه های فرازمانی و فرامکانی دست پیدا کند. نه او، که باید به همه مردان و زنان، و به همه دختران و پسران این سرزمین، چنین کمک هایی روا داشت چراکه همه ما نیاز داریم که بالغ شویم.
باورکنیدمن دارم می خندم به این پست.پیش مازیادگربه هست تازه ازگربه خانم بازیگرزیباتروفربه ترکلاشبیه یوزپلنگ ایرانی هستندمیخوادبراش بفرستیم غصه نخوره.
Iran, Islamic Republic of
خوب ممکنه خیلی از احساسات تو هم برای اون خنده دار باشه! همه مثل هم فکر نمیکنن
حمید
Iran, Islamic Republic of
جامعه و مردمی که اسطوره های واقعی خود و شهیدان به خون خفته خودشان را از یاد ببرد ، باید چنین افرادی با چنین سطح شعور بر آنان سرمشق و الگو قرار گیرد و برنامه های تلویزیونی و... هم هر جا که می خواهند از امام حسین و مذهب هم حرف بزنند سراغ این... می روند و سهی دارند اینها را برای مردم الگو قرار دهند . بدبخت صدا و سیما که جوانان ما با نمایش این افراد و بزرگ نمایی آنان به انحراف می کشد. ما برای انحراف جوانان خود نیازی به توطئه های دشمن نداریم همین ... موجود در صدا و سیما کافی هستند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند این هنر پیشه را با اجداد و گربه هایش محشور گرداند انسان در دنیا هر چه را دوست بدارد قیامت به او محشور می شود. از سوی دگر اینها مامور فرهنگ سازی بیگانه گان در کشورند بی حساب کتاب حرف نمی زنند ماموریت اینها است
هادى
Iran, Islamic Republic of
...چند سال مردم يمن نون ندارند بخورن كرور كرور ادم داره اونجا تلف ميشه و از بين ميره همينطور در ميانمار و سوريه و عراق و... اونوقت تو براى گربه ات سوگوار شدى اصلا ميتونى بفهمى يك انسان و يا يك كودك معصوم روزها و ماهها چيزى گير نمياره بخوره و دچار سو تغذيه شده يعنى چى.
خدايا چه كسى اسم اينها را هنرمند گذاشته اينها جماعتى ...مثل همان گربه و الا انسانى كه شعور داشته باشه براى دردهاى واقعى و حقيقى كه دامن بشريت را گرفته سوگوار ميشه.
من دعا ميكنم با همه وجود كه خداوند اين بنده خدا را زودتر ببره پيش همون گربش تا حداقل بچه هاى اين مملكت يه همچين الگوها و هنرمندانى نداشته باشند.
به هادی
Romania
مردم یمن و میانمار که چه عرض کنم شما برو مناطق حاشیه نشین اطراف همین تهران که مثلا پایتخته ببین مردم چقدر فقیرن اونوقت هنرمند ببخشید هنربند ما برای گربه اش سوگواری میکنه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خدا نكنه آقا هادي اين بنده خدا هنوز جوان هست آرزوها داره بيچاره مدتي با گربه همنشين بوده كمال همنشين در روح و جانش اثر كرده حالا اگر مدتي با دوستان و انسانها همنشين بشه نم نم گربه را فراموش ميكنه البته شايد بعضي از اين روشنفكر نما ها از برخي انسانهاي دور و برشون رنج و مرارت ديدن رو آوردن به حيوانات خانگي مثل سگ و گربه و همستر و ... چيز هاي ديگه كه اوقات فراغت اونها را پر كنه اگرچه وظيفه نظام هست كه بايد با سرگرمي هاي مفيد و سازنده و حتي تبليغ براي تحقيق در مورد مسائل و مشكلات جامعه توسط همين مردم هنرمندان زمينه را فراهم كند تا استعداد و نبوغ سركوب شده ايراني بروز كند و جوائزي هم در نظر بگيرند تا جوانان بجاي مشغوليات مضر و عمر به باد ده مثل تماشاي فيلم هاي مزخرف غربي و بازيهاي رايانه ايي و .... به سمت مطالعه و تحقيق براي رفع مضلات جامعه خود و حتي منطقه و جهان فكر كنند و ايده بدهند و به ايده هاشون هم توجه بشود .نه اينكه به آنها بي توجهي بشود و به نظراتشان به ديده تحقير نگريسته شود در اينصورت فرار مغزها و يا گرايش به سرگرمي هاي مخرب و حتي مواد مخدر پديد مي آيد .
حسين
Iran, Islamic Republic of
...
ظفر
Iran, Islamic Republic of
سلام
اگر در زندگی رفاه زیاد - نبودمعنویت -لذت جویی ودریک کلمه غربزدگی وسکولاریسم بود بعید نیست گربه همه چیز ش باشد . واین فرد... وارد محشر شود
۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار
Iran, Islamic Republic of
اعتراض و انتقاد آحاد جامعه نسبت به مسئولان و حاکمان باید تبدیل بشود به امری واجب! نه!مستحب موکد! نه! حداقل مستحب
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد است تا یکی دست تو دماغش می کند شما شروع به بزرگ نمائی می کنید و مردم را قضاوت . چکارش دارید ؟ دوست دارد با گربه اش محشور شود . ضرری به شما زده ؟ گفته شما هم بیا با گربه من محشور شو ؟ این همه نوشته و تفسیر به رای می خواهد ؟ احساسش را بیان کرده است . مثلا اگر می گفت می خواهم با ائمه هدی محشور شوم همین امثال شما خانه خرابش نمی کردید که این فلان فلان شده با آن سرو وضعش جطور به خودش جرات چنین جسارتی را داده است ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تحمل درد از دست دادن حیوونات دستی خیلی سخته.ما هم گربه داشتیم و داریم. البته نه تو خونه. تو حیاط آزادانه واسه خودشون میگردن و هر جایی بخوان میرن. اگه مریض بشن بهشون میرسیم و موقع بچه دارشدن کمکشون میکنیم. غذایی هم که میخورن از ته سفره ست و اگه بشه براشون غذا میخریم. خرج زیادی ندارن. چون همیشه پیشمون نیستن. دستی شدن و خیلی هم لوس تشریف دارن. ولی هیچوقت نمیزاریم که وابستگی شدید بینمون بوجود بیاد. از مردنشون ناراحت میشیم ولی نه اونقدر که آرزوی رفتن پیش اونها رو بکنیم. بهتره تو رسانه ها و تلویزیون به دوستداران حیوانات و اونهایی که حیوون آزارن اطلاع رسانی و آگاه سازی بشه تا شاهد همچین افراط و تفریطهایی نباشیم.
دکتر...
Iran, Islamic Republic of
مثالی که از ان خدابیامرز زدید سرتاپا نشان خودشیفتگی است. در این کوتا نوشته "هفده" بار به "من" ارجاع داده شده است.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
خانم هانیه توسلی از اعماق وجودم دعا کردم که دعایت مستجاب شود.انشاالله به ارزویت می رسی .
Iran, Islamic Republic of
این اظهار محبت مادرانه به گربه ناشی از خلاء است
بانوان بر اساس ذات خود نیاز به فرزند دارند تا جلوه های والای مادرانه بروز یابد اما چنانچه اختلالی در این روند طبیعی رخ دهد به شکل ناهنجاری های اینچنین بروز میابد
پروانه
Iran, Islamic Republic of
اين خانم بجاي اينكه از يك گربه نگهداري كند مي‌تواند به شيرخوارگاه برود و سرپرستي يك كودك را بعهده بگيرد و خلائي را كه در زندگيش بوجود آمده را پر كند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی دوست داری برو با مردم چکار داری
France
فاتحه سینمای ایران خیلی وقته خونده شده خودتون ببینید
(رونویسی کارگردان ذوق‌زده یک فیلم 2ارگانی از روی دست ترانه⁉️◀️ ترامپ «نفس» را ببیند تا با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شود❗️❗️❗️
↔️

✔️پرسش اول: ترامپ باید «نفس» را ببیند که دریابد در ایران چگونه یک کودک توسط مادربزرگی متشرع مدام کتک می‌خورد⁉️

✔️پرسش دوم: ترامپ باید «نفس» را ببیند تا بفهمد چطور آموزگار قرآن برای تعلیم به کودکان، بدترین روش را انتخاب می‌کند⁉️

✔️پرسش سوم: ترامپ باید «نفس» را ببیند تا دریابد چگونه اثرگذاری فرهنگی هالیوود باعث شده یک مرد روستایی در بیغوله‌های ایران، موهایش را همانند قهرمان یهودی «سامسون و دلیله» آرایش ‌کند⁉️)
از همه بدتر اینکه هیئت انتخاب فیلم برای اوسکار این فیلم مزخرف و فرستاد برای اسکار ، اسکار نگیره صلوات
حسقا
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم نشده که علت مرگ این حیوان زبان بسته چی بوده؟
روزی صدتاشون تو شهر ما با ماشینها تصادف می کنن و می میرن
Iran, Islamic Republic of
بابا راحت شد بیچاره ما که آدمیم از زندگی تو آپارتمان خسته شدیم ببین اون گربه دیگه چقدر سختی میکشید دور از حیوانات و طبیعت باشه گربه اش خوشبخت با عتل مرگش چیکار دارید
Iran, Islamic Republic of
خود باخته
Iran, Islamic Republic of
بیچاره گربه خسرالدنیا والاخره
Iran, Islamic Republic of
ششما در نهایت بی شعوری دارید یه نفرو به خاطر علاقه به موجود زنده مسخره میکنید اونوقت نوشتید توهین نکنید....
Iran, Islamic Republic of
چه مردم ...داریم فکر میکنن چون دو تا پا دارن خیلی مهم هستن انقدر کوته فکر و عقب مونده نباشید ادمو یاد قرون وسطی میندازید شما از همون گوشت و پوستی هستین که حیوانات هستن و شما همون طور متعفن میشید که اونا میشن ولی شما اگه بهداشت در اختیارتون نباشه خیلی بوگندوتر هستین شما ذره ای در کهکشان ارزش ندارین که دچار خود بزرگ بینی و خود مهم پنداری شدین اهمیت شما اندازه همون مگسی هست که میکشید مطمئننا ارزش گربه از شما بیشتره چون ازاری برای زمین نداره موجود پستی که خودتو بزرگ پنداشتی عظمت دنیا رو نادیده گرفتی عظمت خلقت رو نادیده گرفتی فقط سایز خودت در مقابل گربه رو در نظر گرفتی تو ذره ناچیز که الان هستی و به زودی نیست میشی اندازه همون سوسکی که زیر پات له میکنی هم اهمیت نداری