جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
از اسکان در کرنر تا یک رختکن برای دو تیم؛

داستان هایی باور نکردنی از لیگ فوتبال بانوان

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 561534
لیگ فوتبال بانوان در حالی هفته دوم را پشت سر گذاشت که تهران بعد از مدت ها دوری از لیگ، یکی از عجیب ترین میزبانی ها را به اجرا گذاشت.
داستان هایی باور نکردنی از لیگ فوتبال بانوان
به گزارش جهان نيوز، هفته دوم لیگ فوتبال بانوان ایران برگزار شد و یکی از اتفاقات مهم این رقابت ها میزبانی دوباره تهران بعد از گذشت 3 سال بود. پایتخت مدت ها بود نماینده ای در لیگ نداشت و حالا با تیم آذرخش به مسابقات برگشت. این تیم رقابت های خود را در ورزشگاه آبفا تهران میزبانی می کند که دیدار آنها با شهرداری بم مشکلاتی وحشتناک داشت که تنها و تنها برای فوتبال بانوان ایرانی رقم می خورد.
 
* زمینی شبیه کره ماه
مشکل کیفیت زمین چمن مساله ای است که مدت ها فوتبال ایران با آن درگیر بود اما تا حد زیادی در لیگ برتر مرتفع شده است. با این حال این موضوع یک بار دیگر اما در فوتبال بانوان دیده شد. زمین چمن بی کیفیت و پر چاله و چوله ای که بازیکنان برای راه رفتن در آن هم مشکل داشتند و بارها از ناظر بازی خواستند تا کمی به شرایط سر و سامان دهد. آشغال های زیاد و ضایعه پلاستیکی در زمین فراوان بود که به مشکلات ناهمواری اضافه می کرد. با این حال دختران فوتبالیست معتقدند همین ورزشگاه هم که در اختیار آنها قرار می دهند خیلی بهتر از بی تیمی و نبود زمین تمرین و بازی است.
 

 
 
* دعوا بر سر رختکن
عجیب ترین نکته میزبانی آذرخش تهران رختکن این تیم بود. دو تیم قبل از شروع مسابقه در یک رختکن مجبور به آماده شدن بودند و مشکل جایی به اوج خود رسید که در حد فاصل بین دو نیمه آنها قصد داشتند به محلی مشترک برای استراحت بروند. مسئولان دو تیم با هم گفت و گویی بسیار خلاصه انجام دادند و در نهایت تیم شهرداری بم نزدیک به پرچم کرنر 15 دقیقه استراحت خود را به سر رساند و آذرخشی ها به رختکن رفتند تا به حرف های مربی گوش دهند. تنها فکر کردن به آن هم سخت است که دو تیم در یک رختکن 15 دقیقه وقت استراحت را بگذارنند. در آینده و با سرد شدن هوا دیگر این شرایط امکان پذیر نیست و یا 2 تیم باید به یک رختکن بروند و یا فکری به حال شرایط میزبانی کنند.
 
* تماشاگران مرد اما با رعایت سکوت حق ورود را دارند
بر خلاف بازی های آقایان که بانوان حق ورود ندارد، در لیگ فوتبال بانوان، آقایان می توانند به سکوهای تماشاگران مراجعه کرده و بازی را از نزدیک تماشا کنند اما مشکل از جایی شروع که عده ای از این تماشاگران شروع به تشویق یکی از تیم ها کردند. ناظر دیدار جریان بازی را قطع می کند و با هماهنگی مسولان حفظ امنیت تنها آن تعداد تماشاگرانی که تشویق می کردند را از ورزشگاه اخراج کرده و سایر آقایان در سکوها باقی ماندند. گفته می شود آن عده هم از اقوام و نزدیکان بازیکنان بودند که حق تماشای بازی از سوی ناظر به آنها داده شده بود.
 

 
* عجیب ترین فرمول انتخاب تیم های ملی
این قسمت از گزارش را باید با دقتی بیشتری خواند چرا که مسائل مبهم بسیاری دارد. لیگ فوتبال بانوان ایران تنها در رده بزرگسالان برگزار می شود در حالیکه ایران تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم دارد. اینکه چه طور آن بازیکنان انتخاب می شوند و از چه مکانی رشد می کنند موضوع مهمی به شمار می روند اما نکته دیگر در مورد لیگ فوتسال بانوان است. این لیگ در 3 رده بزرگسالان، جوانان و نوجوانان برگزار می شود اما ایران تنها یک تیم ملی آن هم در رده بزرگسالان دارد. این نوع برگزاری و انتخاب تیم های باعث سر در گمی و مشکلات بسیار زیادی برای دختران این حوزه شده است.
 


منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقایان نامحرم هم که حضور دارند. ولنگاری فرهنگی کامل است. غیرت بی غیرت و...