جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انگلیس برای صدور اعلامیه بالفور عذرخواهی کند

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 561490
نخست وزیر فلسطین امروز یکشنبه خواستار معذرت خواهی بریتانیا به خاطر صدور وعده بالفور و اعطای اجازه تاسیس وطن قومیتی به یهودیان در سرزمین فلسطین شد.
انگلیس برای صدور اعلامیه بالفور عذرخواهی کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، رامی حمدالله در مراسم افتتاحیه مدارس دولتی در شهر نابلس تصریح کرد که «ما از انگلیس می خواهیم که مسئولیت این کار را بر عهده گرفته و به خاطر این ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین معذرت خواهی و به جای جشن گرفتن این مراسم که نوعی به چالش طلبیدن افکار عمومی حامی مساله فلسطین در جهان و تمامی طرفداران عدالت، آزادی و حقوق بشر است، اشتباه خود را جبران کند.

وی افزود جامعه بین المللی باید در صدمین سالروز صدور وعده شوم بالفور به ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین پایان دهد.

قرار است به این مناسبت برنامه های ملی و اسلامی در کرانه باختری و باریکه غزه همزمان با برنامه های مردمی در اراضی اشغالی سال 1948 در تاریخ 2 نوامبر آینده برگزار شود.

گفتنی است که نخست وزیر انگلیس چند روز قبل اعلام کرده بود که مراسمی را به مناسبت صدمین سالگرد صدور وعده بالفور برگزار خواهد کرد و این سند که نقش مهمی در تاسیس آنچه وی "کشور اسرائیل" خواند، مایه افتخار اوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *