جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جیمز متیس کره شمالی را تهدید کرد

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 561317
وزیر دفاع آمریکا که در سئول به سر می‌برد، اعلام کرد اگر تهدیدهای کره شمالی ادامه یابد، پاسخ واشنگتن به آن سخت و قاطع خواهد بود.
جیمز متیس کره شمالی را تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز،  «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با «سانگ یانگ-مو»، همتای خود در کره جنوبی، اظهار کرد: تهدیدهای هسته ای کره شمالی در حال افزایش است و یک نیاز فوری جدید برای همکاری های بیشتر واشنگتن و سئول در زمینه نظامی و دیپلماتیک احساس می شود. تهدیدهای از جانب پیونگ یانگ حتی از ابتدای سال و زمانیکه به اینجا (کره جنوبی) سفر کرده بودم نیز به مراتب بیشتر شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: کره شمالی در حال افزایش دادن تهدیدهای خود علیه همسایگان و دیگر مناطق جهان است. پیونگ یانگ این کار را با برنامه های غیرقانونی و غیرضروری آزمایش موشکی و تسلیحات هسته ای انجام می دهد. این کشور با پافشاری بر توسعه برنامه های موشکی و هسته ای، امنیت خود را نیز به خطر می اندازد.

متیس با تاکید مجدد بر این موضوع که آمریکا یک کره شمالی هسته ای را نمی پذیرد، گفت: هرگونه استفاده کره شمالی از تسلیحات هسته ای با پاسخ نظامی سخت و قاطعی از سوی آمریکا مواجه خواهد شد. با وجود اینکه واشنگتن ترجیح می دهد بحران هسته ای کره شمالی با استفاده از روش های دیپلماتیک حل و فصل شود؛ این کشور هر روز بر تهدیدهای حملات هسته ای خود می افزاید.

 وزیر دفاع کره جنوبی نیز اقدامات پیونگ یانگ را «تحرکات بی‌پروا» دانست؛ در حالی که متیس آن را «رفتاری غیرقانونی» توصیف کرد.

متیس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اشتباه نکنید، هر حمله تهدیدآمیزی علیه آمریکا و متحدانش محکوم به شکست است. هرگونه استفاده کره شمالی از سلاح هسته ای با پاسخ غافلگیرکننده واشنگتن مواجه می شود.

 وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی درباره مسائل متعدد دیگری مانند افزایش توان نظامی سئول برای مواجه با جنگ احتمالی در شبه جزیره کره به گفتگو و رایزنی پرداختند.

 سفر متیس به کره جنوبی فقط چند روز پیش از آغاز تور آسیایی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، انجام شده است. قرار است ترامپ در این سفر آسیایی به توکیو، پکن، هانوی، دانانگ، ویتنام و مانیل برود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *