جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

اصلاح‌طلب‌ها وزارت علوم را ملک طلق خود می‌دانند

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 561264
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی غلامی را در بین سایر گزینه های مطرح شده برای وزارت علوم مناسب دانست و افزود: از افراد دیگری که می خواستند معرفی کنند، ایشان حداقل آسیب کمتری به دانشگاه ها وارد خواهد کرد و از این جهت ممکن است دوستان همفکر ما در مجلس هم به ایشان بسنده کنند، یعنی به آقای غلامی رای بدهند و خیلی بنایی ندارند بر اینکه مخالفت کنند.
اصلاح‌طلب‌ها وزارت علوم را ملک طلق خود می‌دانند
به گزارش جهان نيوز، دکتر سید محمد حسینی در خصوص انتخاب وزیر علوم گفت: دولت یازدهم متاسفانه نتوانست یک مدیر توانمند را در راس وزارت علوم قرار بدهد و بیشتر، کشمکش های سیاسی را شاهد بودیم که افراد مختلف را معرفی کردند؛ چرا که اصلاح طلب ها فکر می کردند وزارت علوم سهم آنهاست، ملک طلق آنهاست و باید مطابق میل آنها باشد.

وی افزود: هر کسی را که می گفتند در راس وزارت علوم قرار بگیرد از افرادی بود، که در فتنه 88 فعالیت داشته، مجلس هم مخالف بود و کشمکش ایجاد شد و دیدیم در آن دوره نزدیک به یک سال وزارت علوم وزیر نداشت و بعد از انتخاب وزیر هم که استیضاح شد و تغییراتی که رخ داد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: بعد از مدتی دکتر فرهادی را به عنوان وزیر علوم گذاشتند، ایشان انسان شریفی است اما کاملاً معلوم بود اصلاً آن روحیه، انگیزه و نشاطی که باید باشد و دیگران را به حرکت بیاورد و به دانشگاه‌ها، دانشجویان و... سر بزند نبود؛ عملاً چندان انگیزه‌ای برای کار کردن نداشت و لذا در دولت یازدهم وزارت علوم بسیار ضعیف عمل کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها کار خودشان را می‌کردند، اما مشهود بود بعضی از دانشگاه‌های مهم مثل دانشگاه فرهنگیان 4 سال با سرپرست اداره شد، یعنی اینها چون قدرت رسانه‌ای دارند، این مسائل را کتمان می‌کنند و پوشش نمی‌دهند و بالاخره از کنارش عبور می‌کنند، اما اگر چنین ضعف‌هایی در دولت نهم و دهم بود شما ببینید چه الم شنگه ای، درست می کردند، وقتی یک وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود از لحاظ قانونی باید یک مهلتی داشته باشد و وضعیتش تعیین تکلیف شود، از این مدل اشکالات در دولت یازدهم زیاد بود.
حسینی با انتقاد از مدیریت وزارت علوم در دولت یازدهم گفت: دانشگاه‌ها به حال خودشان رها بودند و خیلی اشرافی از مرکز نبود که هم از این جهت حمایتها صورت بگیرد و هم از جهت برنامه‌هایی که بایستی انجام می‌شد، رئیس دانشگاه باید از آن رشد علمی خودش صرف نظر کند تا اینکه دیگران به حرکت بیایند و از دیگران حمایت کند، اما کار عمرانی، فرهنگی آموزشی و پژوهشی جدی انجام نشد و خوب این اشکالاتی بود که ایجاد شد، به خاطر همین بارها رهبری تذکر دادند که مراقب باشید این شتاب رشد علمی کاهش پیدا نکند.
وی با انتقاد از تعلل دولت در معرفی وزیر علوم و اداره شدن چند ماهه وزارت علوم با سرپرست عنوان کرد: گفتند اگر وزیر رای نیاورد شما می‌توانید سرپرست بگذارید نه اینکه از اول شما وزیری را معرفی نکنید خوب این ضعف مشهود بود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به کشمکش های سیاسی در موضوع انتخاب وزیر علوم خاطرنشان کرد: اصلاح طلب ها به دنبال زیاده‌خواهی هستند و دنبال یک فرد افراطی که در راس وزارت علوم باشد و آنجا پایگاه فعالیتهای سیاسی خودشان شود.

حسینی درباره انتخاب غلامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم و برخی کشمکش ها درباره اینکه او اصلاح طلب است، ادامه داد: آقای غلامی همراهی داشته، ایشان عضو انجمن مدرسین بوده است و با همین جماعتی که اصلاح طلب هستند سر کار داشته است، لذا بعد از آن 8 سال دوره اصلاحات ایشان هم از آن عناصر تندرو محسوب می‌شده است ولی خوب ظاهراً گزارش‌هایی که وجود دارد در این چهار سال اخیر که رئیس دانشگاه بوده است یک مقدار با آن سابقه گذشته فاصله داشته یعنی معقول تر و سنجیده تر عمل کرده است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی غلامی را در بین سایر گزینه های مطرح شده برای وزارت علوم مناسب دانست و افزود: از افراد دیگری که می خواستند معرفی کنند، ایشان حداقل آسیب کمتری به دانشگاه ها وارد خواهد کرد و از این جهت ممکن است دوستان همفکر ما در مجلس هم به ایشان بسنده کنند، یعنی به آقای غلامی رای بدهند و خیلی بنایی ندارند بر اینکه مخالفت کنند.

وی عدم مخالفت با غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم را به معنای حمایت تمام عیار از وی ندانست و گفت: این معنایش این نیست که ایشان فرد ایده آل یک انسان فعال، یک مدیر توانمند، قلمداد کنند، نه در همین حدی که هست در بین این گزینه‌هایی که مطرح بوده است به ایشان اکتفا می‌کنند یا مثلا اگر حتی قرار بود یک کسی مثل سیدضیاء هاشمی بشود وزیر خوب ایشان را ترجیح می‌دهند، اما این ترجیح معنایش این نیست که ایشان کاملاً مورد تایید از جهات مختلف است .

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: البته مجلس هم باید نظارت خودش را داشته باشد آن وعده‌هایی که الان وزیر می‌دهد اینها را باید ثبت و ضبط کنند برنامه‌ای که ارائه می‌دهند در بحث رشد علمی، مسائل پژوهشی، فناوری در دانشگاه‌ها، اینها را باید بالاخره بعدا هم مراقبت کنند.

منبع:ایسکانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *