کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر ۳۰ روز یک حادثه نفتی

تعداد کشته شدگان پالایشگاه تهران به7نفر رسید

7 آبان 1396 ساعت 10:02

بررسی حوادث مهم صنایع زیر مجموعه وزارت نفت از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم که با آمدن تیم مدیریتی جدید به همراه بیژن زنگنه همراه بود (ابتدای شهریور ۹۲) تا امروز ، حاکی از این است که به طور متوسط در هر ۳۰ روز شاهد بروز یک حادثه نفتی بوده ایم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، بعداز ظهر دو روز پیش (جمعه، پنجم آبان‌ماه) بر اثر حادثه آتش سوزی در یکی از واحد های پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) به دلیل نشت مواد اشتعالزا (واحد آیزوماکس) 6 نفر از کارکنان این پالایشگاه در دم جان باختند و دو نفر با سوختگی شدید راهی بیمارستان شدند.ساعات پایانی شب گذشته یکی از مصدومان حادثه نیز درگذشت و تعداد جان باختگان این حادثه به 7 نفر رسید.

وزارت نفت که صنایع پرخطری همچون نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پتروشیمی را در مجموعه مدیریتی خود دارد، بیش از دیگر نهادها و وزارتخانه ها نیازمند سختگیری در پیاده سازی مباحث مربوط به ایمنی، بهداشت کار و محیط زیست است. جدا از تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان و تیم مدیریتی وزارت نفت در جهت صدور بخشنامه ها و پیگیری امور HSE از مدیران مربوطه، آنچه حوادث رخ داده در طول وزارت زنگنه نشان می دهد، مؤید ضعف ایمنی در مجموعه وزارت نفت است.

بررسی حوادث مهم صنایع زیر مجموعه وزارت نفت از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم که با آمدن تیم مدیریتی جدید به همراه بیژن زنگنه (وزیر نفت دولت های یازدهم و دوازدهم) همراه بود (ابتدای شهریور 92) تا امروز ، حاکی از این است که به طور متوسط در هر 30 روز شاهد بروز یک حادثه نفتی بوده ایم. در این بین پتروشیمی ها دارای بیشترین تعداد حوادث، پالایشگاهها در رتبه دوم و صنعت گاز در رتبه بعدی قرار دارند.
 


کد مطلب: 561232

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/561232/تعداد-کشته-شدگان-پالایشگاه-تهران-به7نفر-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com