پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نانواها را مجازات کنید

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 561191
رئیس اتحادیه نان سنگکی گفت: مشتریان باید آزادپز‌هایی را که آرد با کیفیت پایین‌تر تهیه می‌کنند، با حذف خرید، مجازات کنند.
نانواها را مجازات کنید
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم، اصغر پابرجا گفت : با توجه به یارانه سنگینی که دولت برای آرد و نان می پرداخت در سال 93 تفکری ایجاد شد تا یارانه به اقشار دارای توان مالی تعلق نگیرد.

وی ادامه داد : در ابتدای این طرح نانوایی های آزادپز توانستند نان را با کیفیت مناسب عرضه کنند و قرار بود از قیمت گذاری معاف باشند و قیمت ها رقابتی باشد.

پابرجا تصریح کرد: در ابتدا آزادپزها با 80 درصد نانوایی هایی که آرد یارانه ای می گرفتند ، رقابت می کردند و نمی توانستند قیمت ها را خیلی بالا ببرند زیرا اگر قیمت بالا رود مردم به سراغ نان های یارانه ای می روند که این موضوع باعث شد قیمت ارشادی برای نانوایی های آزادپز در نظر بگیریم تا مشتری حفظ شود.

وی تاکید کرد : ابتدای این طرح (سال 93) قیمت نان آزاد را 1300 تومان در نظر گرفتیم و در بسیاری از محلات ، نان آزادپزی با رقابت و کیفیت همراه بود.

پابرجا در پاسخ به اینکه بسیاری از نانوایی ها عدم مرغوبیت آرد را علت بی کیفیتی نان می دانند ، گفت: کیفیت آرد یارانه ای در نوسان است اما آزادپزها حق انتخاب آرد خوب را دارند و در صورت بی کیفیتی می توانند آرد را برگردانند.

رئیس اتحادیه نان سنگک گفت : در بسیاری از نانوایی های سنگک قیمت نان ساده و بدون کنجد 1300 است اما نظارت چندانی بر قیمت ها نمی شود زیرا اصل بر آزادسازی قیمت و افزایش کیفیت بود اما در بحث کیفیت نظارت می کنیم و اگر گزارش تخلفی به ما برسد ، بازرسی و رسیدگی می کنیم.

وی تاکید کرد : آگر نانوایی های متخلف قیمت ارشادی را رعایت نکنند ، برخورد و به سازمان های تعزیراتی معرفی می کنیم.

رئیس اتحادیه نان سنگکی تصریح کرد : به دلیل اینکه نانوایی هزینه بر است نانوایان از وزن چانه کم می کنند تا هزینه به نانوا تحمیل نشود.

پابرجا تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز نانوایی ها گستردگی نانوایی های آزادپز است زیرا بسیاری از نانوایی ها بلافاصله مجوز گرفتند در حالی که شرایط آزادپزی را ندارند. برای نان سنگک در تهران به 600 واحد نیاز داریم اما حدود 800 - 850 نانوایی داریم و مشتری ها مشخص هستند و افزایش پیدا نکرده است.

وی یکی از عوامل مهم افزایش کیفیت نان را همکاری شهروندان دانست و گفت : مردم نان را از نانوایی های دارای کیفیت پایین خریداری نکنند تا کیفیت بیشتر شود.

پابرجا با اشاره به اینکه بسیاری از نانوایی ها ، غیرمجاز فعالیت می کنند ، تاکید کرد : در تهران 630 نانوایی سنگکی دارای مجوز داریم و حدود 300 - 250 بدون مجوز فعالیت می کنند که حدود 100 نانوا در حال دریافت جواز هستند.
وی تاکید کرد : نانوایی های آزاد پزها یک تابلو دارند مبنی بر اینکه از آرد غیریارانه ای استفاده می کنند.
پابرجا گفت : اگر به سمت آزاد پزی رفتیم کارخانه هم موظف می شد آرد خوب بخرد و اگر نتواند ، بدون مشتری می ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *