کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی اخلاقی چهار نماینده مجلس انگلیس

6 آبان 1396 ساعت 23:48

روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی از رسوایی اخلاقی 4 تن از نمایندگان مجلس انگلیس خبر داد و نوشت: این افراد به رابطه پنهانی با زنان جوان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی متهم هستند.


به گزارش جهان نیوز، این روزنامه انگلیسی افزود: این افراد که شامل دو نماینده حزب محافظه‌کار و دو نماینده حزب کارگر هستند، همچنین به پیشنهادهای غیراخلاقی و نامناسب به زنان جوان متهم می باشند.

تایمز نوشت: یکی از افراد یادشده که پیشتر در کابینه سایه حزب کارگر فعالیت داشته، متهم است که به یک خانم کارآموز در مجلس پیامک غیراخلاقی ارسال کرده است. متهم دیگر از حزب کارگر نیز تاکنون چندین بار در حالت مستی، به یک خانم محقق جوان پیامک غیراخلاقی ارسال کرده است.

این روزنامه انگلیسی همچنین فاش کرد: یکی از نمایندگان متأهل حزب محافظه‌کار و از اعضاء کابینه دولت ترزا می، طی چندین سال‌ گذشته با چندین خانم جوان که برای امور تحقیقاتی وارد مجلس شده‌اند، رابطه پنهانی داشته اند. چهارمین متهم این رسوایی اخلاقی نیز به چندین زن خبرنگار پیشنهاد غیراخلاقی داده است.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر امروز طی اظهاراتی در اسکاتلند بیان داشت که اذیت و آزار جنسی زنان در محیط کار محصور یک موسسه، صنعت و یا محل کار نیست. بلکه این‌ یک فرهنگ فرومایه است که در راهروهای قدرت ازجمله وستمینستر هم جاری است.

وی هشدار داد که متهمان این رسوایی بایستی حساب پس بدهند.

پیش‌ازاین یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز این حوادث را 'عمیقاً نگران' کننده توصیف کرد و از قربانیان خواست تا نگرانی‌های خود را با پلیس در میان بگذارند.

این تحولات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که اعضاء یک گروه 'واتس اپ' وابسته پارلمان انگلیس، گزارش‌هایی را در رابطه با اذیت و آزار جنسی زنان محقق و مشاور در پارلمان منتشر کردند.

روزنامه دیلی تلگراف نیز سال گذشته در گزارشی نوشته بود 'استفن کرب' وزیر وقت کار و امور بازنشستگی به یک خانم جوان پیامک غیراخلاقی ارسال کرده و در آن گفته بود که نمایندگان مجلس افرادی هستند که در زمینهٔ پول و روابط غیراخلاقی ریسک می‌کنند.

این روزنامه همچنین از رابطه پنهانی آنگوس مک نیل نماینده حزب ملی اسکاتلند پرده برداشته، هرچند وی بعداً از اقدام خود رسماً عذرخواهی کرد.

به نوشته روزنامه تایمز، احزاب کارگر و محافظه‌کار تاکنون پاسخ روشنی در رابطه با تحقیق پیرامون اقدامات غیراخلاقی اعضاء خود ارائه نداده‌اند.

این روزنامه انگلیسی افزود: یک سخنگوی حزب کارگر گفت 'زمانی که بحث رسوایی اخلاقی مطرح می شود، تمام اقدامات انضباطی اعمال خواهد شد'. یک سخنگوی حزب محافظه‌کار نیز اظهار داشت 'اگر اتهام به اثبات برسد، از فرد می‌خواهیم که خود را به پلیس معرفی کند. ما اتهامات را جدی می‌گیریم'.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 561128

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/561128/رسوایی-اخلاقی-چهار-نماینده-مجلس-انگلیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com