جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد:

کاهش ۳درصدی ازدواج و افزایش ۶درصدی طلاق

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 561123
رئیس سازمان ثبت اسناد از کاهش ۳درصدی ازدواج و افزایش ۶درصدی طلاق در کشور خبر داد.
کاهش ۳درصدی ازدواج و افزایش ۶درصدی طلاق
به گزارش جهان نيوز، احمد تویسرکانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آرشیو کردن اسناد گفت: ۳۶۰ میلیون برگ از پرونده ها اسکن و به فایل الکترونیک تبدیل شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد افزود: در گذشته گم شدن و سرقت پرونده ها و حتی آتش سوزی پرونده ها مشکلاتی را فراهم می کرد که اکنون این مشکلات رفع شده و فرآیند ثبتی بدون کاغذ در حال اجرا است.

وی افزود: در شش ماهه گذشته ۱۶ هزار مورد بازرسی از مجموعه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی انجام شده است. ۵۰۶ نفر هم مامور به بازرسی شدند و تخلفاتی هم کشف شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد اظهار داشت: ۱۵ نفر از دفتریاران سلب صلاحیت دائم و ۲۲۵ نفر انفصال موقت داشتند عمده تخلفات هم دریافت وجه اضافه بوده است.

وی افزود: در شش ماهه امسال یک میلیون و ۵۴۷ اسناد مالکیت صادر شده است.

شش میلیون سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صادر شده که در مقایسه با سال گذشته ۳درصد کاهش داشته است.

تویسرکانی به آمار ثبت ازدواج اشاره کرد و گفت: در شش ماه اول سال، ۳۵۱ هزار ازدواج ثبت شده که ۳درصد کاهش داشته است. ۸۷ هزار و ۳۸۰ مورد طلاق ثبت شده که ۶ درصد افزایش داشته است.

وصول ۳۰ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال از معوقات بانکی
تویسرکانی به وصول معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کردیم که ۷۲ درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص ثبت شرکت ها و موسسات گفت: میزان شرکت های ثبت شده در شش ماه اول سال ۲۵ هزار و ۸۱۶ مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
رییس سازمان ثبت اسناد در خصوص طرح کاداستر گفت: ۸ هزار و ۵۲۹ کیلومتر راه آهن در سیستم کاداستر و بیش از ۲۵ هزار کیلومتر حریم راه آهن نیز در سیستم کاداستر ثبت شده است که به طور کلی مالکیت های راه آهن ثبت شده و امکان تجاوز وجود ندارد.

در نیمه اول امسال ۳۹۰۰ نفر ممنوع المعامله شدند
تویسرکانی در خصوص آمار ممنوع الخروج ها و ممنوع المعامله ها گفت: در شش ماهه امسال ۳هزار و ۹۴۲مورد ممنوع المعامله بودند. و هزار و ۲۹۳ نفر هم از این ممنوعیت خارج شدند. 
رییس سازمان ثبت اسناد در خصوص تعداد ممنوع الخروج ها گفت: تعداد این افراد، ۹ هزار و ۹۳ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۱درصد افزایش داشته است و مشکل ممنوع الخروج بودن ۵ هزار و ۲۱۷ نفر هم  حل شده است.
تویسرکانی ادامه داد: بیشترین طلاق های ثبت شده برای مردان و زنان مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال است.

بیشترین طلاق های ثبت شده مربوط به استان تهران است
وی افزود: بیشترین ثبت ازدواج با ۶۴ درصد مربوط به دیپلم و زیر دیپلم است. بارزترین علت طلاق هم با ۵۵/۹ درصد عدم تفاهم، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات و غیره است.
تویسرکانی افزود: بیشترین طلاق های ثبت شده مربوط به ۳سال اول زندگی است. ۸/۹ طلاق ها مربوط به سال دوم و سوم زندگی است و سهم طلاق هایی با کمتر از یک سال ۴/۳ درصد است.
بیشترین طلاق های ثبت شده مربوط به استان تهران است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *