جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حاشيه‌نگاري از پيروزي يك بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال

دربي با طعم برد، ناسزا و سوت‌های شفر!

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 560805
سوت پايان دربي 85 به کام پرسپوليسي بود، آنها با يک گل استقلال را شکست دادند و با هوادارانشان جشن گرفتند
دربي با طعم برد، ناسزا و سوت‌های شفر!
به گزارش جهان نيوز؛ سوت پايان دربي 85 به کام پرسپوليسي بود، آنها با يک گل استقلال را شکست دادند و با هوادارانشان جشن گرفتند  و مانند هميشه تشويق ايسلندي‌شان در پايان بازي روي اعصاب نيمه ديگر سکوهاي آزادي بود، نيمه آبي‌پوش ورزشگاه که حرص و جوش‌شان را سر صندلي‌هاي ورزشگاه و  البته با فحاشي سر داور خالي کردند! 
 
عصر پنج‌شنبه همه نگاه‌ها در ايران به ورزشگاه آزادي بود، ديگ جوشان فوتبال باشگاهي ايران که با سوت شروع نبرد استقلال و پرسپوليس به نقطه جوش رسيد، مسابقه‌اي که هرچند زيبايي‌هايي دربي‌هاي اروپايي را نداشت، اما پر بود از زد و خورد، دعوا و درگيري و شاخ و شانه کشيدن بازيکنان براي هم، البته  جو  سکوها هم دست‌کمي از داخل زمين نداشت، فحاشي‌ها و پرتاب ترقه و هر چيزي به دست تماشاگران مي‌رسيد، فضای ورزشگاه  را ملتهب کرده بود،  طوري که تلويزيون در نيمه دوم مجبور شد در دقايق زيادي صداي ورزشگاه را قطع کند تا الفاظ رکيک تماشاگران را کسي در خانه‌ نشنود. 
   
يک بازي معمولي از نظر فني
قرمزها برنده دربي بودند و با خطاي پنالتي‌ روزبه چشمي روي علي عليپور، شماره 70 پرسپوليس که اين روزها در غياب طارمي محروم، خوب گل مي‌زند تا جاي خالي آقاي گل پرسپوليسي‌ها احساس نشود، توپ را در خلاف جهت حرکت حسيني جوان که توانسته رحمتي را نيمکت‌نشين کند، وارد دروازه استقلال کرد تا اسکوبورد ورزشگاه در پايان بازي پيروزي يک بر صفر پرسپوليس مقابل استقلال را ثبت کند، آن هم در پايان مسابقه‌اي که از نظر فني به گفته علي پروين چيزي نداشت و يک بازي معمولي بود. پروين ديروز به فارس گفت: «هيچ کدام از 22 بازيکن زمين عملکرد خوبي نداشتند و در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند. اين بازي را آنقدر حساس و بزرگ مي‌کنند که بازيکنان اصلاً مي‌ترسند به ميدان بيايند.»
 
پرسپوليس با‌برنامه‌تر بود
پرسپوليس در روزي برنده دربي بود که توانست به گفته کارشناسان بازي روان‌تر و با‌برنامه‌تري را نسبت به استقلال ارائه کند. قرمزها زود به گل رسيدند و پس از آن با کنترل بازي و استفاده از ضدحملات به خصوص در نيمه دوم که استقلال براي رسيدن به گل مساوي، رو به جلو بازي می‌کرد، توانستند تنها گل زده خود را تا پايان بازي حفظ کنند، آن هم در روزي که سيدجلال حسيني و خط دفاعي قرمزها نمايش بي‌نقصي داشتند و در نيمه دوم که آبي‌ها به بازي مستقيم و استفاده از توپ‌هاي هوايي رو آورده بودند، توپ‌هاي اول از آن مدافعان پرسپوليس بود. البته در پرسپوليس از بازي تأثيرگذار بشار رسن و همچنين علي عليپور نبايد گذشت که از چهره‌هاي برتر دربي 85 بودند. منشا هم نشان داد که تشنه موفقيت است و مقابل استقلال علاوه بر به هم ريختن خط دفاعي اين تيم، حتي در کارهاي دفاعي هم شرکت مي‌کرد تا نمره قبولي بگيرد. 
   
برانکو رکورد زد
در نبرد دو مربي خارجي ليگ در دربي 85، اين برانکو ايوانکوويچ بود که پس از بازي دست‌هايش را به نشانه پيروزي مشت کرد و بالا برد، حالا او تنها مربي پرسپوليس است که بيشترين برد را در دربي‌ها در ليگ برتر براي قرمزها به دست آورده است. او ديروز در ستايش از بازيکنانش گفت: «بازيکنانمان مطمئن شدند که بهترين هستند.» با اين حال قرارداد برانکو با پرسپوليس آخر فصل تمام مي‌شود و او تا امروز قراردادش را تمديد نکرده است و در صورت صعود کرواسي به جام جهاني، او يک پيشنهاد خوب از کشورش دارد که مي‌تواند وسوسه‌کننده باشد، به خصوص که برانکو مي‌تواند دومين جام جهاني‌اش را به عنوان سرمربي تجربه کند. او ديروز هم در پاسخ به ماندن در ايران، جواب نامشخص و دوپهلويي داد و عنوان كرد:‌ «همه گزينه‌ها برايش باز است.» پاسخي که مي‌تواند سرخوشي هواداران پرسپوليس را 24 ساعت پس از پيروزي در دربي کمتر کند!
   
به يک مهاجم گلزن نيازمنديم!
در آن‌سو نمايش استقلال برخلاف بازي قبلي اين تيم مقابل نساجي راضي‌کننده نبود، در بازي اين تيم در دقايقي که براي جبران گل خورده تلاش مي‌کرد، کمتر خبر از برنامه‌اي مشخص براي گلزني بود و نوعي بي‌نظمي ديده مي‌شد تا آنها نتوانند به‌رغم برتري محسوسي که در نيمه دوم داشتند به گل برسند. در دربي 85 و مانند تمام بازي‌هاي استقلال مشكل نداشتن يک گلزن ششدانگ در پيشاني خط حمله آبي‌ها محسوس بود، نکته‌اي که سبب شد تا آبي‌پوشان پايتخت به‌رغم موقعيت‌هاي خطرناکي که به خصوص در چند صحنه جابر انصاري به دست آورد، نتوانند به گل برسند. آنها در 10 بازي تنها چهار گل به ثمر رسانده‌اند، آماري نااميدکننده كه باعث شد تا جاي خالي مهاجمي چارچوب‌شناس بيشتر از قبل در اين تيم احساس شود. 
   
شفر بازنده در اولين دربي
پيرمرد آلماني بازنده اولين دربي روي نيمکت استقلال بود. او در طول 90 دقيقه کنار زمين حرص و جوش مي‌خورد و با سوت زدن صحنه‌هاي اکتيوي را در قاب دوربين عکاسان ثبت کرد، حرکاتي که نتيجه‌اي دربرنداشت و البته با انتقاد حسن روشن، پيشکسوت استقلال هم همراه شد. روشن ديروز به تسنيم گفت: «متأسفم براي شفر که اين همه ادا و اطوار از خودش درمي‌آورد. بگوويچ هم در زمان حضور در پرسپوليس با بوسيدن شال و تکان دادن آن مردم را گول مي‌‌زد و حالا شفر نيز در حال تکرار کارهاي او است.» با اين حال شفر آلماني از نمايش بازيکنانش در دربي راضي است و در نشست خبري پس از بازي گفت که تفاوت استقلال و پرسپوليس تنها در يك پنالتي بود. البته او ديروز با بيان اينکه «جادوگر نيستم که تيمم به يکباره متحول شود» از هواداران استقلال خواست صبر داشته باشند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *