پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۸

واکنش سازمان خصوصی سازی به اظهارات احمدی نژاد در خصوص "سهام عدالت"

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 560668
در پی اظهار نظر رئیس دولت نهم و دهم درباره سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی بیانیه داد.
واکنش سازمان خصوصی سازی به اظهارات احمدی نژاد در خصوص "سهام عدالت"
به گزارش جهان نيوز؛ چندی روزی است که فایل تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن محمود احمدی نژاد که دولت وی از پایه گذاران و مجریان اصلی توزیع سهام عدالت است، اقدامات دولتهای یازدهم و دوازدهم در اجرای این طرح را بویژه در زمینه دریافت نقدی باقی مانده اقساط سهام عدالت و نحوه توزیع نقدی سود این سهام غیرقانونی می داند.
 
بر این اساس سازمان خصوصی سازی با انتشار بیانه ای در سایت رسمی خود به اظهارات احمدی نژاد در این زمینه واکنش نشان داده که متن کامل آن بدین شرح است:

بسمه تعالی
اخیرا رئیس محترم دولت های نهم و دهم با انتشار فایل سخنرانی خود در فضای مجازی، مطالبی را در خصوص سهام عدالت مطرح و به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم ایراد وارد نموده اند، به همین مناسبت و بنابر وظیفه، سازمان خصوصی سازی مواردی را به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع عموم هم وطنان بخصوص مشمولین عزیز می رساند.

1-اولین مصوبه هیئت دولت بنام آئین نامه اجرایی توسعه مالکیت و افزایش ثروت خانوارهای ایرانی در دولت هشتم به تصویب رسیده است و بموجب ماده 7 این مصوبه مقرر شده بود به افراد پایین ترین دهک درامدی بیست میلیون ریال سهام تخصیص یابد، این رقم در مصوبات دولت نهم ابتدا به پنج میلیون ریال کاهش یافت و پس از سه سال و در اواخر شهریور سال 87 این رقم به ده میلیون ریال رسید که نصف مصوبه دولت هشتم بوده است.

2-در هیچیک از مصوبات حکمی همچون ، تخصیص نصف سود بصورت پرداخت نقدی به مردم و تخصیص نصف دیگر به پرداخت اقساط اشاره نشده است و در کلیه مصوبات مربوطه صرفا به فرصت ده ساله یا بیست ساله در واریز سود سهام به عنوان بهای سهم اختصاص یافته به خزانه تصریح شده است ، علاقه مند هستیم اگر حکمی برخلاف این موضوع وجود داشته باشد اعلام شود.

3- برای روشن شدن موضوع تکلیف باقیمانده بهای سهام که ادعا شده است حکمی در این ارتباط وجود ندارد و اخذ مابه التفاوت غیر قانونی ست ، به متن و عین تبصره 3 ماده 6 شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل و در تاریخ 88/1/29 تصویب شده است اشاره می شود.

"در صورتی که در پایان دوره تقسیط بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد، خریداران مکلفند حداکثر ظرف شش ماه راسا نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند. در غیر این صورت، سازمان خصوصی سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد می نماید و نسبت به وصول مطالبات خود از محل فروش سهام باقی مانده وفق مقررات اقدام خواهد نمود"، بنابر این معلوم می شود اقدام سازمان خصوصی سازی با این مصوبه سال 88 دولت نهم هیچگونه مغایرتی نداشته و ندارد.

4- در بخشی از اظهارات نسبت به دقیق بودن سود استحصالی در ده سال گذشته تردید شده است ، این سازمان وظیفه خود می داند که نسبت به تهیه گزارش کاملی از 60 شرکت سرمایه پذیر و میزان سود تقسیم شده آنها در اسرع وقت اقدام نماید ،اضافه می نماید برخلاف اظهارات بعمل آمده، دولت دهم به صراحت اداره سهام عدالت را به نماینده دستگاه اجرایی محول نموده است ، این مصوبه دولت دهم حتی یکبار با ایراد مجلس مواجه می شود لکن با تغییری مختصر مصوبه عملیاتی می شود ، و در هر حال سازمان خصوصی سازی در اداره این شرکت ها و تقسیم سود آنها هیچگونه دخالتی نداشته است. و با اطمینان به اطلاع مردم شریف می رساند نهایت امانتداری و صداقت و رعایت منافع مشمولین محترم صورت پذیرفته است.

5- در فراز دیگری از مطالب رئیس دولت نهم و دهم اظهار شده است که کم بودن میزان سود جمع آوری شده ناشی از عدم همکاری و یا تلاش ناکافی مجریان بوده است ، سازمان خصوصی سازی به همین منظور اعلام می دارد اولا از حدود بیست و چهار هزار میلیارد تومان سود منظور شده به حساب مشمولین ، حدود دو هزار میلیارد تومان تاکنون به خزانه واریز نشده است لکن به حساب بستانکاری مشمولین عزیز منظور شده است ، بیان این مطلب نیز خالی از لطف نیست که از 24 هزار میلیارد تومان سود منظور شده برای مشمولین ، حدود 6 هزار میلیارد تومان در دولت های نهم و دهم و 18 هزار میلیارد تومان آن در دولت یازدهم جمع آوری شده است و این رقم سود جمع آوری شده در دولت یازدهم نهایت دقت و تلاش خدمتگزاران مشمولین و مردم عزیز در دولت و سازمان خصوصی سازی را می رساند.

6- غیر از اینکه تبصره یک ماده 6 مصوبه فروردین ماه 1388 شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی برای مشمولین دو دهک پائین درامدی پنجاه درصد تخفیف قائل شده ، هیچ امتیاز دیگری از جمله واگذاری سهام رایگان به هیچ مشمولی در دولت نهم و دهم منظور نشده است و ادعای تخصیص سهام رایگان به برخی مشمولین فاقد مستند و مجوز بوده است
امید است در صورت ابهام و یا ایراد به عملکرد سازمان خصوصی سازی مراتب مستندا ارائه شود تا بررسی گردد، در غیر اینصورت انتظار اینست که همگی برای شیرین کردن کام مردم عزیز و علی الخصوص اقشار کم درامد تلاش کنیم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صادقي
Iran, Islamic Republic of
سلام باز آن مرد بود و داد شما چه كرديد با مردم خدا جواب كار شما را بدهد
حسین
Netherlands
آقای احمدی نژاد نکات بسیاری را مطرح کرد و این پاسخ بسیار محدود است!!!
Iran, Islamic Republic of
بله ایشان مرد بودند مثل کشورهای عربی عمل میکرد ۵۰ درصد را خرج خودش و اطرافیان و اشتباهات و ندانم‌کاری هایش میکرد و ۵۰ درصد دیگر را میداد باز به دولتیان تا تقسیم کنند بین مردم که این بین هم آقازاده بسیار بودند و سهم ۵ درصدی آید مردم میشد
United Kingdom
پس زحمت بکشه اون 4600 میلیارد، دکل نفتی، 3000 میلیارد خاوری، پول هایی که تو آمریکا و اروپا سرمایه گذاری کرد و بلوکه شد و پول هایی که بابک زنجانی برد را هم بده. با پول هایی که احمدی نژاد از فروش نفت بدست آورد و حیف و میل کرد و معلوم نشد چی به چی شد، میشد کل مملکت را گلستان کرد. الان هم که میگه من رئیس جمهور بود، میتونستم هر کاری دلم بخواد بکنم! آدم را یاد جونیور و سایر ژن های خوب میندازه. بیدار بشید تو را به خدا، روحانی و اطلاح طلبا بد هستن، قبول، ولی تو را به خدا نگید احمدی نژاد خوب بود.
Iran, Islamic Republic of
دکل 3000 میلیاردی پسر مهاجرانی
اون 4600 میلیارد و هم به جیب نزده ریخته به خزانه
اگر مثل آقایون به جیب می زد الان حرف و حدیث کمتر بود
Iran, Islamic Republic of
هرچی احمدی نژاد خورده و برده میزاریم پیش حقوقهای نجومی، صفدر حسینی، مهدی جهانگیری، دختر بیکار وزیر اموزش و پرورش سابق ....باز هم هست بگم!
باز احمدی نژاد با چمدان پول نفتو میاورد کشور! و امثال شما عرضه این کارو رو هم ندارین
فعلا برجمامو آب بدین ببینیم کی گلابی میده!
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
شما مدعی هستید که این طرح در دولت هشتم تصویب شده است چرا به عدم اجرای ان در همان دولت اشاره ای نمی شود خدا را شکر که اعتراف کردید که دولت نهم و دهم نسبت به اجرای مصوبات دولت قبل اقدام کرده است شما که قانونمدار میباشید چرا مصوبات دولت قبل را کلا کنار گذاشتید و بعضا ان را تخلف و جرم اعلام کردید مردم را دیگر نمی توانید فریب دهید . باید از مردم عذر خواهی کنید نه خطا و کم کاری خود را توجیه کنید.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد راست میگوید شما حدود نصف سهام عدالت هر نفر که میشود تقریبا پانصد هزار تومان را دارید میخورید وبه مردم نمی‌ دهید این یک دزدی اشکار در روز روشن است حتی برخی از نمایندگان مجلس هم این امر ا غیر قانونی میدانند
مردم
Iran, Islamic Republic of
کفران نعمت محمود کردیم و گرفتار شما شدیم
Iran, Islamic Republic of
اخرش چیزی به مردم میرسد یا نه
Iran, Islamic Republic of
دولت هشتم جرات این کار نداشت که اجرای کند
Iran, Islamic Republic of
خوبه ها
دولت روحانی با طرح های رمان احمدی نژاد سرگرمه
مسکن مهر
یارانه
سهام عدالت
هسته ای
محمد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد به جای اینکه بازوی نظام باشه وبال نظامه.حیف اون رایی که بهش دادیم.
Iran, Islamic Republic of
آره دیگه! وقتی شرکتهای سود ده رو از سبد سهام عدالت خارج کنند و زیان ده رو وارد! مشخصه که باید از مردم پول بگیرن! الان چند ماهه که میگن سود سهام میدیم و این ماه اون ماه می کنن!چون عرضه کار کردن ندارن از مردم می خوان بگیرن!یه بار به بهانه سهام امروز هم به بهانه ویزای اربعین و بیمه و هلال احمر و...
Iran, Islamic Republic of
مردم مستضعف شما چيزي از اين بيانيه فهميديد؟ چرا فقيران را سردرگم ميكنيد سود شركتها بعد از ده سال كجاس ايا شركتهاي ورشكسته را به جيب مردم انداختيد تا ضرر آنها را از جيب فقرا پرداخت كنيد.دست شيطان را از پشت بستيد بخدا
Iran, Islamic Republic of
خدا ازتون نگذره ظلم در حق مردم چقدر چه جوابی دارید بدید مخصوصا روحانی رئیس جمهور
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط به تبصره 3 استناد می کنند در صورتی که در مواد و تبصره های قبلی تاکید شده که در صورت عدم تامین قیمت سهام از سود سهام در سالهابعد باید بهای سهام پرداخت شود آقای احمدینژاد به درستی گفته اند که در این مورد باید حسابرس مستقل بررسیها را انجام دهد که آیا تبصره های قبل از تبصره 3 به درست انجام شده یا نه اینها در سنوات قبل بهای سهام را خورده اند و حالا که ده سال تمام شده اادعا می کنند که پرداخت نشده و از انجا که اینها باید دقیقا حسابرسی شود تا مشخص گردد که چه اتفاقی برای سود سهام عدالت افتاده است
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد یاور محرومین بود وبه حرفاش عمل میکرد نه مثل روحانی که فقط حرف میزنه بعد از مدتی یادش میره چی گفته