جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

کنایه حسام الدین آشنا به اعضای شورای نگهبان

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 560659
حسام‌الدین آشنا با اشاره به قضیه سپنتا نیک‌نام، گفت: نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است.
کنایه حسام الدین آشنا به اعضای شورای نگهبان
به گزارش جهان نيوز؛ حسام‌الدین آشنا با اشاره به قضیه سپنتا نیک‌نام، گفت: نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، مباحثه فقهی و حقوقی عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است.

حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود در این خصوص چنین نوشت: «قضیه سپنتا حس میهنی برخی ایرانیان را به چالش کشیده است. کسانی که رد سپنتا را مستند به دلایل شرعی یا حقوقی می کنند اکنون با یک آزمون دشوار مواجه هستند، آنها باید موضع خود را در قبال هویت سه وجهی "جمهوری، اسلامی، ایرانی" مشخص کنند. مسئله در فراسوی یک استدلال حقوقی صرف، به نسبتی برمی گردد که ما با هویت ملی در مفهوم توصیف شده در قانون اساسی تنظیم می کنیم.»

«هویت ملی در زمانه ما پیوندی است که یک ملت بر مبنای حقوق تصریح شده در قانون اساسی میان خود برقرار می کنند؛ قانون اساسی میثاق ملی ما برای پیوند اجتماعی میان ایرانیان است. پیوندی که پدران ما در مشروطه میان ایران خواهی خود با قانون اساسی مشروطه برقرار کردند و پیوندی که نسل ما با قانون اساسی جمهوری اسلامی برقرار کرد تا پیوندی که هر نسلی در فرایند اعمال حق تعیین سرنوشت با هر قانون اساسی مورد نظر خود برقرار خواهد کرد فرایند تکاملی هویت ملی ما را شکل می‌دهد.
نحوه بیان و استدلال برخی فقهای شورای نگهبان، مباحثه فقهی و حقوقی عمومیت یافته و کیفیت مواجهه سیاسی با این پدیده تعیین کننده آینده مفهوم هویت ملی و کارامدی حقوق شهروندی در ایران است.»
 
ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از ناآشنا به فقه ناب محمدی جز این انتظار نیست
Iran, Islamic Republic of
این دقیقا دارد آب به آسیاب دشمن می ریزد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
امام راحل عزیزمان قدس الله نفسه الزکیه در نامه ششم فروردین 68 خطاب به آقای منتظری فرمودند: "تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام"
وقتی انسان خود باعث شود که خداوند متعال بر قلبش مهر نفهمی بزند تقصیر دیگران چیست!؟ ختم الله علی قلوبهم و ... . آقای آشنا! اگر نمیدانی بدان که مشروطه سر از دیگ پلوی سفارت انگلیس در آورد و روحانی نمایی مانند تو حکم اعدام شیخ فضل الله نوری را که در حکم فقیه شورای نگهبان آن زمان بود داد. تو پای چه سفره ای بزرگ شده ای که اینچنین به قانون اساسی این مملکت که میثاق دینی و ایرانی ماست و حاصل خونهای پاک شهیدان و مجاهدین در راه حق است توهین کرده و آن را ترقی یافته ی قانون اساسی مشروطه میدانی و به فکر مترقی کردن آن با روشنفکریهایی که همان اجتهاد در برابر نص سقیفه ای است هستی. چرا شیطنت در تو و همپایه هایت نهادینه شده است؟ مگر خود جنابتان در دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال 92 نگفتید که باید در جنگ روانی اخلاق را رعایت کرد. منظورت از اخلاق، نفاق و تضعیف نظام اسلامی بود!؟ آیا پس توضیح واضح تمام و کامل آن فقیه عزیز شورای نگهبان تو باز لجبازی کرده و بر شیپور نفاق میدمی؟ دولت تدبیر و امیدتان چرا نسبت به ابلاغیه ی شورای نگهبان قبل از انتخابات شوراها سهل انگاری کرده است؟ چرا پس از نامشروع اعلام شدن کاندیداتوری غیر مسلمان برای مسلمانان، در موقع تایید صلاحيتها آن حکم اجرا نشد؟
در خاتمه نیز از این کلام امام عزیز استفاده میکنم که "" برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند "" و السلام علی من اتبع الهدی
United States
آخوند سابق که از حس میهنی حرف بزنه آدم احساس دل پیچه می کنه. چهل سال کوشش کردید که به مردم بقبولاند وطن معنایی نداره حالا برای رو کم کنی بین خودتان لابد از فردا در مراسم برسم گردانی و تغسیل با ادرار گاو هم شرکت می کنید.خود مگر چطور عاقبت به شری نصیب می کنه؟