کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی خودش نمی‌خواست وزیر زن انتخاب کند

مشرق , 4 آبان 1396 ساعت 16:42

غوغاسالاری در اردوی رقابتی حسن روحانی سایه افکنده و مسئله حضور زنان در اجتماع نیز از جمله همین غوغاسالاری‌ها بود که توانست رأی فراوانی را برای روحانی به ارمغان بیاورد.


به گزارش جهان نیوز؛ «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:
«در بحث حضور زنان در مقام وزارت امروز هر توجیهی آقای روحانی بیاورد قابل قبول نیست. اگر رئیس دولت اصلاحات در دولت خود برای انتخاب وزیر زن معذوراتی داشت، امروز استدلال رئیس جمهور در مورد این محدودیت‌ها پذیرفته نیست، چون این مسأله می‌توانست با گفت‌وگو و تعامل حل بشود. مهم‌تر اینکه در دولت قبل آقای احمدی‌نژاد این تابو را شکسته بود. آقای روحانی حتی در دولت اول خود نیز می‌توانست فراتر از یک زن در کابینه خود قرار دهد. از این رو جامعه زنان که نقش موثری در سبد رأی آقای روحانی داشتند خیلی این استدلال را نمی‌پذیرند که خواستم اما نشد؛ یا حوزه مشارکت امور زنان رئیس جمهور که کارنامه موفقی هم داشته جابه‌جا شود. اگرچه فرد جایگزین هم شخص اصلاح‌طلبی است اما تنزل دادن مطالبات مردم که رئیس جمهور آن را نمایندگی می‌کند در افکار عمومی خریداری ندارد. در حال حاضر جوانان نیز از آقای روحانی بسیار گله‌مندند. آقای روحانی یک وزیر جوان انتخاب کرد. نفس انتخاب یک وزیر جوان که متولد جمهوری اسلامی است در کنار چهره‌های ۴ دهه گذشته تحسین‌برانگیز است، اما این تغییر می‌توانست در بسیاری از وزارتخانه‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد و تنها وزارت ارتباطات نبود... کسی که ۳۰ سال وزارت کرده تا کی قرار است برسر کار بماند؟ افراد هر اندازه که کارآمد و توانا باشند بالاخره نوآوری‌هایشان در مدت زمان معینی به پایان می‌رسد... معتقد هستم که اگر خود آقای روحانی می‌خواست می‌توانست وزیر زن انتخاب کند، وزیر جوان بیشتر انتخاب کند و در انتخابات مدیران در سطح کلان کشور متناسب با مطالبات مردم عمل کند».

ناصری افزود: «روحانی در میان دانشگاهیان محبوب نیست».

پیش از این «فاطمه هاشمی رفسنجانی» در مصاحبه با روزنامه جهان صنعت در پاسخ به سوالی درخصوص وعده انتخاباتی روحانی درباره انتصاب وزیر زن، گفته بود:

«مطمئناً این جمله معروف روحانی در مجلس که گفتند «دلم می‌خواست وزیر زن انتخاب کنم اما نشد» را نمی‌توانیم باور کنیم. بنده اطلاع دقیقی از اتفاقات پشت پرده ندارم اما چیزی که از ظاهر قضیه می‌فهمم این است که خود آقای روحانی نخواستند وزیر زنی را معرفی و انتخاب کنند و شاید تشخیص دادند که زنی مناسب وزارتخانه‌های دولتش نیست. بنده فشاری را برای عدم انتخاب وزیر زن به آقای روحانی ندیدم و اگر چنین فشارهایی وجود داشته باشد حتماً در دوران آقای احمدی‌نژاد هم بوده، اما دیدیم که او سه زن را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد».
علاوه بر این «سهیلا جلودارزاده» عضو فراکسیون امید مجلس نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: «روحانی در کار با خانم‌ها وسواس دارد!».

گفتنی است با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، بحث حضور زنان در انتخابات به یک مسئله حیاتی تبدیل شد. روحانی در دوران انتخابات به صورت مکرر بر این نکته تأکید کرد که فعالیت‌های اجتماعی زنان یک مسئله مهم و غیرقابل اغماض برای کشور است. در دوران انتخابات بخش مهمی از تهمت‌هایی که به طرف مقابل زده می‌شد، تلاش برای ایزوله کردن زنان در جامعه بود.

روحانی در سخنان خود بارها به مسئله دیوار کشیدن بین زنان و مردان اشاره کرد و مسببان آن را رقبای فعلی انتخاباتی خود معرفی کرد، البته روحانی هیچ‌گاه به این سخنان پاسخ نداد که چگونه همسر یکی از رقبای انتخاباتی وی هم اکنون به عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کند یا اینکه کسانی که طرح کشیدن دیوار بین کلاس‌های دانشگاه را مطرح کردند جزو متحدان انتخاباتی وی هستند.

غوغاسالاری در اردوی رقابتی حسن روحانی سایه افکنده و مسئله حضور زنان در اجتماع نیز از جمله همین غوغاسالاری‌ها بود که توانست رأی فراوانی را برای روحانی به ارمغان بیاورد.

نکته دیگر اینکه اصلاح‌طلبان در حالی روحانی را درخصوص حضور زنان در کابینه مورد نقد قرار می‌دهند که پس از فتح شورای شهر پنجم تهران، از انتصاب شهردار زن امتناع کردند. در همین زمینه «الهه کولایی» تنها کاندیدای زن در میان گزینه‌های اصلاح طلبان برای شهرداری تهران اعلام کرد که نام وی در میان کاندیداها صرفاً ویترینی و نمایشی بوده است!

مجموع این رفتارها نشان می‌دهد که اصلاح طلبان تنها و تنها به دنبال استفاده سیاسی از مطالبه حضور زنان در پست‌های کلان مدیریتی هستند.


کد مطلب: 560646

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/560646/روحانی-خودش-نمی-خواست-وزیر-زن-انتخاب-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com