جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۲۲

ازتویوتاهای داعش تا«تویوتا» سفارت ایران+عکس

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 560446
تویوتا که بابت فروش یک ماشین به سفارت ایران در هند عذرخواهی کرده است شرکتی است که بهترین ماشین‌های خود را به تروریست‌های داعشی می فروخت.
ازتویوتاهای داعش تا«تویوتا» سفارت ایران+عکس
به گزارش جهان نيوز، خبر تلخ و قابل تامل بود. شعبه هندی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بابت فروش «یک» دستگاه خودروی این شرکت به سفارت ایران در هند، از آمریکا عذرخواهی کرد!

ماجرا از این قرار است که شرکت «تویوتا کرلوسکار موتورز لیمیتد» ( TKML) شرکت وابسته به تویوتاموتورز ژاپن که در هند فعال است، سال گذشته یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند فروخت . حال بابت این معامله در نامه ای به «کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده»، به طور ضمنی از این اقدام عذر خواسته است.
در نهایت TKML در آخر این نامه افزود: " TKML قصد دارد که اقدامات فوق الذکر(معامله با طرف ایرانی) را متوقف کند."

به گزارش مشرق، این موضوع سه نکته اساسی را به ذهن می‌رساند. نکته اول اینکه با وجود اینکه گفته می‌شود برجام گشایش ایجاد کرده است اما در این زمینه دیده می‌شود که نه تنها سد تحریم‌ها ترک بر نداشته بلکه در این موارد به شدت شرکت‌های خارجی به تحریم‌ها پایبند هستند.

دوم اینکه روح تحریم‌ها و ترس از مجازات بر روح و جسم برجام همواره غلبه داشته و از این منظر همواره برجام مورد نقض قرار گرفته است. اینکه یک شرکت ژاپنی از آمریکا عذرخواهی می کند به خاطر همین ترس و تحریم شدن و خدشه دار شدن منافعش است.

جالب اینجاست که همین تویوتا شرکتی است که منافع بسیاری از تحولات خاورمیانه خصوصا جنگ داعش در سوریه و عراق کسب کرد و خودروهای خود را به داعشی‌ها می‌فروخت حالا به جای عذرخواهی از این موضوع نسبت به فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران از آمریکا عذرخواهی می کند.



سئوالی که در این موضوع مطرح می شد این بود که منبع خودروهای تویوتا ژاپنی که تروریست‌های داعش از آن استفاده می‌کرد، چیست؟ این سؤالی است که معمولا توسط دنبال کنندگان تحرکات این گروه تروریستی مطرح می‌شد. حتی آمریکا وارد این ماجرا شده و این سؤال را از شرکت ژاپنی تویوتا پرسیده بود. تحلیلگران آمریکایی از اینکه خودروهایی مانند هایلوکس و لندکروز ساخت شرکت تویوتا به برندی برای داعش تبدیل شده ابراز تأسف می کردند.

آن زمانی که شرکت تویوتا می‌بایست رژیم نظارتی سختی برای فروش خودروهای خود آنهم به تروریست‌ها اعمال می‌کرد انجام نداد و اینک به نظر می‌رسد که وزارتخارجه ایران ضمن مطالبه توضیح از این شرکت و کشور مبدا آن یعنی ژاپن باید اقدامات لازم را برای عذرخواهی رسمی این شرکت انجام دهد.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یزدیزاده
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تویوتا ومرگ بر ژاپن خائن به آرمانهای سامورایی وآئین کنفسیوس؛ وای به حال دولت بیحال وبیخیال وضعیف ما
آدمیزاد
Colombia
آقای یزدیزاده ، چیزی به نام آرمانهای سامورایی وجود ندارد و آنچیزی که در فیلمها نشان میدهند با واقعیت همسان نیست ،سامورایی ها در دوره ایی از تاریخ ژاپن که هرج و مرج حکمفرما بوده است، قلدورهای قمه کشی بوده اند که برای پول زورگیری و باجگیری میکرده اند و به هیچ اخلاقی پیابند نبوده اند
Iran, Islamic Republic of
چرا مرگ بر توبوتا مرگ بر آنهایی که توانایی درست کردند تویوتا را ندارند و حاضرند فرش زیر پای مردمشان را بفروشند تا بتواند سوار ماشین بسیار کم مصرف و خوب سرویس بده ژاپنی ها بشوند
حسین
Netherlands
یکی از موارد نادری که مسئله ای با مدرک ارائه شده همین است. توجه کنید که پاول در سازمان ملل توانست چنان وانمود کند که صدام سلاح کشتار جمعی دارد و در ادامه به عراق حمله شد و هنوز هم که هنوز است عراق مظلوم از چنگ توطئه بیرون نیامده. دشمن از چندین دهه توان حرکت فردی ندارد و همیشه متکی به هم پیمانش است. در میان هم پیمانان بسیارند که نمی توانند خواسته های دشمن( آمریکا ) را تائید کنند ، اگر چه همراهی می کنند.
نمونه هائی از قبیل این گزارش و این عکسها در کشورهائی که مورد حمله گروهای ساخت دشمن(آمریکا) قرار گرفته اند مثل بلژیک و فرانسه و ان گلیس... می تواند مردم شان را بیدار و دولتها یشان را زیر سئول برد .
حالا اگر این مطالب در مجمع عمومی سازمان ملل از طرف ما مطرح نمی شود جای سئول دارد. چطور نتان یابو و آن نقاشی بچه گانه در سازمان ملل مطرح می شود و فراموش هم می شود ، اما ما نمی توانیم سستی آن ادعا و حضور اینهمه تویوتا و شاید از آن مهمتر راه رسیدن اینهم وسائل به وسط عراق را در سازمانهای و تلویزیونها ( و اینتر نت که اینهمه از آن گله مندیم که در فرهنگ ما نفوذ کرده اما ما نمی توانیم از همین وسائل بر علیه دشمن استفاده کنیم) مطرح کنیم!!!
نمی دانم اصل گزارش از کجا جرقه زده اما بسیار مهم ، خسته نباشید.
دست حق بهمراه همه اندیشمندان و بازوان اسلام
از اول هم دیوار تحریم ها ترک برنداشته بود بلکه این دیوار با تزریق بتن بصورت ماهرانه ای بر استحکامش افزوده میشد منتها به گونه ای نمایش وطراحی شد که مشتاقان کدخدا دچار توهم وسراب لغو تحریم ها با امضای نافرجام برجام شدند ونتیجه ان شد که نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه برشدت وپیچیدگی ان نیز افزوده شدوسنگی که قرار بود ازچاله در اید به اعماق چاه ناکجا اباد سقوط کرد وتاریخ را در بهت نابهنجار خود فرو برد که امان از بی تدبیریها وعبرت نگرفتن از ان علیرغم تکرار مکررات ؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام الان جهان با سلطه برند ها می چرخد همین تویوتا مگر در جنگ تحمیلی خودروهای ما را تأمین نمیکرد هر کجای جهان که جنگ باشد بدون شک تویوتا هم حضور دارد به جای فکر کردن به عذرخواهی ژاپنی ها و هندی ها کمی به فکر تقویت تولید ملی خودمان باشیم که در زمان صلح خودروهای داخلی اینقدر جان هموطنان خودمان را نگیرند اگر خودروسازی در کشور تقویت شود و جا باز کند آنوقت آمریکایی ها و ژاپنی ها و آلمانیها باید عذرخواهی کنند چون خیلی به ملت ایران بدهکارند. وام به خودروساز و ... بیشتر به تقلب آنها کمک کرد باید رقابت واقعی در راستای کیفیت و قیمت بین خودروسازان شکل گیرد و از تردد خودروهای خطر آفرین و فیک در هرزمان و مکانی باشد جلوگیری شود.
Iran, Islamic Republic of
نخیر عزیز دل برادر
شاید شما خاطرت نباشه اون موقع تویوتاهائی که ژاپن به ایران داد فقط یکسری لندکروز و وانت بود که بعد از تحویل آنها پشیمان شد و الم شنگه ای هم به پاشد
یادش بخیر اون موقع توی منطقه جنگی معروف بود به فانتوم سپاه !
Iran, Islamic Republic of
اون موقع به جز جیپ کا ام و سیمرغ ماشین بهتری نبود لندکروز و پاترول ماشین اشرافی بود
Iran, Islamic Republic of
همین تویوتا عصا دست همه ما در جبهه های جنگ بود هزار رزمنده را تا پای خط اول میبرد بسیار بسیار کسانی که الان زنده هستند جانشان را مدیون این ماشین سخت کوش آن روزها جنگ هستند به دل کوه و کمر میزدیم بدون آنکه نگران خراب شدن یا گیر کردند آن باشیم بهتر است بعضی مواقع عینک مان را عوض کنیم و طوری دیگر قضایا را ببنیم
Iran, Islamic Republic of
جناب؛
خب تویوتا از فروش خودرو به ایران و سفارت ایران، به منفع میرسد. پس چرا عذرخواهی کرد، در حالیکه منفعتش بود؟! بلکه نوکر شیطان بزرگ است.
در قضیه داعش هم، نوکر داعش بود.
در جنگ تحمیلی، کار خوبش بود.
پس بی ربط حرف نزنید.
m
گر تویوتا این کار را کرد یعنی توهین به ملت ما کرد پس تمامی ارگانهای چه دولتی و چه نظامی و... خودروهای تویوتا را از این ارگانها خارج کنند و یابفروشند به مردم بدهند یا یک بلای دیگه سرش بیارن.....
داوود
Iran, Islamic Republic of
نکته اول و دوم تون با هم تناقض دارن
Iran, Islamic Republic of
یکبار هم که شده از عراقی ها و سوری ها (که ایرانی ها برایشان خون و خزانه خرج کردند) بیاید با ایران هم قول شوند و تویوتا را دقیقا بخاطر فروش به داعش تحریم کنند و موضوع را هم خوب در دنیا رسانه ای کنند.... تا سیه رو شود هر که در او غش باشد....!
Iran, Islamic Republic of
چرا مغلطه میکنید ؟ اینها تروریست های میانه رو هستند!
آدمکشهای میانه رو مشکلی ندارند که ؟!!
تویوتا هم اگر ماشین داده به این ها خواسته ثبات و امنیت بیشتری بر خاورمیانه حاکم کنه.!!!!!
مشکل از ماست که برای حفظ خودمان موشک داریم. اگر موشکها را بریزیم بیرون ما هم خوب میشویم . اصلا موشک خر است.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تویوتا جز معدود برند خودرو سازی است که محصولاتش تو جنگها و آدم کشی حضور دار هیچ موقع هم تحت پیگرد قرار نمی گیره
Iran, Islamic Republic of
من جای دولت بودم می رفتم ماشینو می بردم دم سفارت کشور مطبوع و اتیش می زدم
United States
ژاپن انقدر بدبخت صده که بابت فروش تویوتا به داعش (تویوتاهایی که به ۴ کشور اصلی حامی داهش عربستان اردن امارات و قطر فروخت ) عذرخواهی نمیکنه ولی برای فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران عذرخواهی میکنه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش قدری غرور ملی در دولتمردان ما پیدا می شد، که اول از همه
تویوتای خریداری شده توسط سفارت ایران در هند را مرجوع و یا به آتش می کشیدند و اجازه ورود یک دستگاه خودرو تویوتا را به ایران نمی دادند.
متاسفانه چون بیشتر مسئولین و دولتمردان ذینفع هستند انجام تصمیمات این چنینی امکان پذیر نیست.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نگو ذينفع هستند بگو خائن و وطن فروش و نان به نرخ روز خور هستند .
سي ساله مي خواهند همين مسئولين نكبت مي خواهند نظام را خط امام را ساقط كنند مردم و رهبري مانع هستند . خدا رسواي خاص و عامشان كنند . فرزندان حرام خورهمين مسئولين هستند كه در كشور هاي دشمن ايران و اسلام مشغول تحصيل علوم وطن فروشي هستند .
Iran, Islamic Republic of
اگه نمایندگیش دست یه آقازاده نباشد !به خدا برای خرید تویوتا بعضی ها تا ژاپن سینه خیز می روند!!
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
جالبه واقعاً !!
آمریکا به خاط کشتار اتمی مردم ژاپن حاضر به عذرخواهی نیست!
آنوقت ژاپنی ها به خاطر فروش یکدستگاه خودرو به سفارت ایران از آمریکا عذرخواهی می کند...
اوج ذلت را ببینید.....
Iran, Islamic Republic of
حالا قدر مرگ بر آمریکا ی خودمانرا می فهمیم .ژاپنی ها قمپوز در نکنند مابا محصولاتمان مرگ برامریکا می گوئیم .....تا خرخره تو لجن خفتند فقط هوای خوب تنفس می کنند حالیشون نیست !!