جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

مرگ سالانه 4300 دانش‌آموز آمریکایی با الکل

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 560443
مصرف الکل در آمریکا، سالانه 200 هزار نوجوان را راهی بیمارستان می‌کند و موجب مرگ 4300 دانش‌آموز می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، کارشناسان به علت تغییراتی که در دوره 4 ساله دبیرستان رخ می‌دهد، باور دارند حتی اگر دانش‌آموزی به عنوان کودک وارد دبیرستان شود، حتماً به عنوان بزرگسال از این دوره فارغ‌التحصیل خواهد شد.

نتیجه یک بررسی نشان داده است،‌ یکی از بدیهی‌ترین مسائلی که موجب می‌شود دانش‌آموز به سمت استعمال مواد مخدر کشیده شود، افزایش نمرات در امتحانات است.

نظرسنجی از دانش‌آموزان نشان داد، آنها باور دارند استعمال مواد مخدر به شب‌بیداری آنها کمک می‌کند و منجر به کسب نمرات خوب در امتحانات می‌شود؛ از دیگر دلایل مهم، فشار روانی از سمت دوستان همسن و سال دانش‌آموز است.

آمار مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و الکل نشان می‌دهد، 86 درصد نوجوانان دبیرستانی الکل مصرف می‌کنند و تعداد زیادی از آنها نیز مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات موجود، در ایالات متحده نوجوانان بیش از هر نوع مواد مخدری از الکل استفاده می‌کنند؛ مصرف الکل هر ساله 200 هزار نوجوان را راهی بیمارستان می‌کند و موجب مرگ 4 هزار و 300 دانش‌آموز می‌شود.

آمار و ارقام نشان می‌دهد، 68 درصد دانش‌آموزان 12 ساله تجربه مصرف الکل را داشته‌اند و از این مقدار، 21 درصد بیش از حد مصرف کرده و به خود آسیب‌های جدی رسانده‌اند.

نتایج یک بررسی دیگر نیز مشخص کرد،‌ ماری‌جوانا در صدر لیست مواد مخدری است که دانش‌آموزان آمریکایی استعمال می‌کنند و بر اساس داده‌های موجود، 35 درصد نیم دانش‌آموزان 12 ساله تجربه استعمال ماری‌جوانا را دارند.

تعداد دانش‌آموزانی که از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند، در حالی رو به افزایش است که دولت آمریکا و آموزش و پرورش این کشور هیچ اقدامی برای کاهش این آمار انجام نداده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *