چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان:

قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 560064
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در خصوص کم فروشی برخی از قنادی ها گفت: عده ای از فروشندگان ترازوهایشان را دست کاری می‌کنند تا کالای کمتری را به مشتری تحویل بدهند، عده‌ای وزنه‌های ترازو را کم می‌کنند و عده ای نیز به صورت غیر مستقیم و با تحمیل لوازم بسته بندی کم ارزش نظیر نایلون، و مقوا کم فروشی می‌کنند.
قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند
به گزارش جهان نيوز، علی بهرمند رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، در خصوص بخشنامه ای که اردیبهشت امسال به صنف قنادان ابلاغ شد، تا موظف شوند وزن جعبه را کسر کنند گفت: این معضل در صنوف گوناگون وجود دارد. وقتی به سراغ میوه فروشی می‌رویم، یک سبد پلاستیکی را همراه با میوه وزن می‌کنند و پولش را از ما می‌گیرند. وقتی هم به سراغ قنادی‌ها می‌رویم، مقوایی که کلفتی غیر قابل توجیهی دارد، به عنوان ظرفی برای قرار دادن شیرینی به مصرف کننده تحمیل می‌کنند .این فروشندگان با این کم فروشی سود کلانی به جیب می‌زنند.

وی افزود: اکنون قنادی ها مجاز شدند برای فروش شیرینی در جعبه های با ظرفیت ۵۰۰ گرمی از وزن جعبه حداکثر ۷۰ گرمی، برای فروش شیرینی در جعبه های با ظرفیت ۷۵۰ گرمی از وزن جعبه حداکثر ۱۰۰ گرمی، برای جعبه های با ظرفیت یک کیلوگرمی از وزن جعبه حداکثر ۱۲۵ گرمی، برای جعبه های با ظرفیت ۲ کیلو گرمی از وزن جعبه حداکثر ۲۱۰ گرمی و برای جعبه های با ظرفیت ۳ کیلو گرمی از وزن جعبه ۲۶۰ گرمی استفاده کنند در حالی که باید در زمان فروش شیرینی، وزن جعبه کسر کسر و به نوعی خالص فروشی رعایت شود.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را با سازمان تعزیرات و یا به بازرسان ما اعلام کنند. مردم می توانند این موارد را به سامانه 124 سازمان صنعت جهت بررسی و از طریق شماره تلفن 11-66944499 مربوط به بازرسان اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *