جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۷
حماسه دیگر از نایب رئیس مجلس

آقای مطهری! بالاخره رهبری، احمدی‌ نژاد را بیشتر دوست دارد یا هاشمی؟

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 559805
آیا مطهری، حکم حکومتی رهبرانقلاب در سال 84 برای تایید صلاحیت مصطفی معین را نیز ناشی از علاقه درونی و غیرقابل کنترل رهبری به معین تلقی میکند؟ و براستی فهم این مسئله که شرایط تصدی جایگاه ریاست جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با یکدیگر متفاوند برای ایشان تا این حد مشکل است؟
آقای مطهری! بالاخره رهبری، احمدی‌ نژاد را بیشتر دوست دارد یا هاشمی؟
به گزارش جهان نيوز، دیگر باید به مواضع عجیب و غریب علی مطهری همچون اشخاص دیگری مثل صادق زیباکلام عادت کنیم. مواضعی که این روزها در بین آدم حسابی های طیف های مختلف سیاسی کشور خریداری ندارد اما هزینه هایش را عوام‌الناس میدهند. شاید اگر او هم آقازاده یکی از استوانه های انقلاب نبود، نمیتوانست به جایگاه هیئت علمی دانشگاه و نایب رئیسی مجلس مملکت برسد. علی مطهری، برادر زن علی لاریجانی و کسیکه با گرفتن مواضع شاذ در بین رجال سیاسی کشور، سهم بیشتری از رسانه ها را به خود اختصاص داده است؛ تا آنجا که رسانه های اصلاح‌طلب به او لقب «ذو وجهین»(!) داده‌اند.
 

سانسور این قسمت از مصاحبه در سایت خبرآنلاین
 
به گزارش رجانیوز، دکتر مطهری نایب رئیس دوم مجلس، اینبار در مصاحبه‌‌ای با سایت خبرآنلاین، علاقه درونی و غیرقابل کنترل(!) رهبرانقلاب به اشخاص مختلف را به عنوان علت احکام ایشان به این افراد دانست. مطهری در پاسخ به چرایی ردصلاحیت احمدی‌نژاد توسط شورای نگهبان و چرایی انتصاب وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داده است: «ممکن است نظر رهبری یک چیز باشد و نظر شورای نگهبان چیز دیگر. نباید بگوییم که لزوما باید برهم منطبق باشند. رهبری از قدیم یک علاقه خاصی به آقای احمدی‌نژاد داشتند و ظاهراً همچنان این علاقه باقی مانده است. محبت و علاقه را کاری نمی‌توان کرد و یک امر درونی است. همان طور که علاقه ایشان به آقای حسین شریعتمداری باعث شده است که کیهان سبک ویژه خود را ادامه بدهد.»
 

سایت آفتاب به نقل از خبرآنلاین 
 
علی رغم بازنشر متعدد این مصاحبه به نقل از خبرآنلاین در رسانه ها، این قسمت از پاسخ مطهری از این سایت سانسور شده است. اگرچه، سایت های اصلاح طلب و حامی دولت نظیر آفتاب، اعتدال و همچنین کانال های تلگرامی  روزنامه شرق و عصر ایران اقدام به انتشار سخنان عجیب مطهری کردند. این اتفاق حاکی از آنست که یا مطهری از گفتن این سخنان پشیمان شده و یا خبرآنلاین از نشر آن منصرف؛
 

سایت اعتدال به نقل از خبرآنلاین ذیل یک سوال دیگر این قسمت از مصاحبه را آورده است.
 

کانال تلگرامی روزنامه شرق
 
هاشمی یا احمدی‌نژاد، بالاخره کدامیک؟!
این نوع از اظهارنظرهای مطهری در نوع خود منحصر به فرد است.به عنوان مثال نقض های فراون دراین‌باره میتوان به فرازونشیب های شخصیت های سیاسی نگاهی انداخت؛ برای مثال، هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 92 توسط شورای نگهبان ردصلاحیت میشود اما همچنان ریاست مجمع تشخیص را از طرف رهبری تا پایان عمر خود عهده دار است؛ حال آنکه مواضع اختلافیِ عمیق وی با رهبرانقلاب در سال 88 بر کسی پوشیده نیست. از این دست مواضع میتوان بسیار نام برد؛ از جمله نهیب صریح رهبرانقلاب به احمدی نژاد بعد از ماجرای «یکشنبه سیاه» در سال 91 و دعوت رئیس جمهور به رعایت تقوا و پرهیز از حاشیه آفرینی بین آحاد ملت.
 
صرف تعریف از یک شخصیت نسبت به اقدامی که مورد تایید است و یا توبیخ یا قهر علنی و غیرعلنی را چگونه میتوان به جای بررسی نقش فاکتور هایی چون «مصلحت جامعه»، «عملکرد،سابقه و توانایی های مختلف افراد» در عمر سیاسی ‌شان ،  «دل بخواهی» توصیف کرد؟ و با همین نسبت های ناروا، احکام انتصابی رهبرانقلاب را سنجید و به خورد افکار عمومی داد؟!  آیا این چیزی جز غرض‎ورزی است؟
 
در خوشبینانه‌ترین قضاوت، تحلیل ایندستی و تلقی اینچنینی نسبت به مسائل کلان و عیان کشور،  نشان از سطحی‌نگری  و کج فهمی گوینده دارد.
 
 حال آقای مطهری باید کلاه نداشته خود را قاضی کند و ببیند به عنوان نایب رئیس مجلس کشور که از جایگاه سیاسی و نخبگانی مشخصی برخوردار است، این سبک از استدلال در خصوص تبیین کنش های رهبری نسبت به احکام انتصابی خود و مدیریت جامعه را با کدام عقل سلیمی میتواند تطابق ببخشد؟ براستی فهم این مسئله که شرایط تصدی جایگاه ریاست جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با یکدیگر متفاوند برای ایشان تا این حد مشکل است؟ 

آیا مطهری، حکم حکومتی رهبرانقلاب در سال 84 برای تایید صلاحیت مصطفی معین را نیز ناشی از علاقه درونی و غیرقابل کنترل رهبری به معین تلقی میکند؟!!
 
نگاه حداقلی به ولی فقیه و ادعای حداکثری نسبت به سایرین
مطهری در همین مصاحبه از برخی جریانها به علت مصادره رهبری انتقاد میکند؛ وی در خصوص حکم مدیر مسئولی حسین شریعتمداری در موسسه کیهان نیز به مانند استدلال برای احمدی نژاد، علت را علاقه شخصی رهبرانقلاب به او بیان میکند؛ اینجا سوالی مطرح میشود: اگر علت، علاقه درونی و غیرقابل کنترل است پس چرایی انتصاب «محمود دعایی» به مدیر مسئولی موسسه اطلاعات (با مواضعی نظیر دفاع بی چون و چرا از رئیس دولت اصلاحات) چیست؟ جالب آنست که سبقه حکم دعایی بیشتر از حسین شریعتمداری است.
 
مثالِ نقض دیگر این نسبت نابخردانه، انتصاب شخصی چون دکتر سید محمد صدر به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در حکم اخیر رهبرانقلاب است. دکتر صدر مدیر ارشد وزارت امورخارجه دولت اصلاحات،  عضو موسس حزب منحله مشارکت بوده است. آیا این انتصاب نیز ناشی از علاقه بدون کنترل به حزب مشارکت بوده است؟!!
 
با منطق لایفهم علی مطهری، مردم باید اینگونه تلقی کنند که مدیریت کشور امروز چه کسی را دوست خواهد داشت و فردا از چه کسی بدش خواهد آمد؛ حال آنکه بر عقلای جریانات مختلف سیاسی، چرایی انتصاب یا عدم انتصاب اشخاص در پست های مختلف براحتی قابل فهم است و بیان اینگونه تحلیل ها مستقیما افکار عمومی را دچار پسرفت میکند و دودش به چشم همه جریانات سیاسی کشور خواهد رفت.
 
لازم بذکر است چرایی بیان این مواضع نابخردانه از جانب آقای مطهری، هنوز نامعلوم است!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم چی فکر میکنند به اینا رای میدن
Iran, Islamic Republic of
واقعا شورای نگهبان معقول بودن و درایت یک فرد و ملاک تأیید صلاحیتش نباید در نظر بگیره؟
نگهبان
Iran, Islamic Republic of
لطفا به جمله زیر توجه بفرمایید:
ببینید عمده فساد مالی در کشور توسط چه کسانی و با حمایت چه کسانی اتفاق افتاده و از طرفی ببینید جنگ قدرت و فتنه گری عمدتا در کجاست و پای چه کسانی در وسط است؟!
فرزندان ناخلفی که چالش جدی نظامند و جاده صاف کن دشمن!
آقازادگان و خانواده مسئولینی که گند به همه چیز زده اند و در مصونیتند!
همین.
مردم بیچاره کجا به چنین مسئولیتها و امتیازتی می رسند که چنین دستشان در فسادهای چند هزار میلیاردی است، در واردات چند صد میلیاردی است!
مهدی هاشمی رفسنجانی،مهدی جهانگیری، حسین فریدون ، کرباسچی، محمد جواد و فاضل لاریجانی، محمد خاتمی ، فائزه هاشمی و بقیه آیا در این دو گروه نیستند؟!
والسلام.
منتظر
Iran, Islamic Republic of
نگهبان محترم عامل فساد همه اینها که نام برده اید احمدی نژاد وبقایی بودند که الحمدلله والمنه دستگاه قضا با جدیت وپشتکار در حال رسیدگی هستند لطفا زیاده خواهی نفرمایید .مفهوم شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نگهبان
Iran, Islamic Republic of
حتما میافته!
منتها اربعینی ان شالله عمری شد و خدمت آل الله رسیدیم بویژه غیرت الله حضرت ابوالفضل ع، عرضه خواهیم کرد شکایت و خون دل خود را از این جریان نفاق هزار چهره .
یادش بخیر سال قبل والله،بالله و تالله آقا امام حسین ع و آقا قمر بنی هاشم ع حاجتمون داد.
حاجتمان کوچک بود اما بسیار موثر،
خیلی برای سلامتی آقا - رهبرمون- و رسوایی منافقین در حاکمیت و دفع شرشون دعا کنید.
زیارت ارباب قسمت شد، خاضعانه و خاشعانه مطالبه کنید.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
هیئت علمی دانشگاه تهران هم هست متاسفانه...
اگر پدرش شهید مطهری نبود....
Iran, Islamic Republic of
بی آن که بخواهد به خود و دیگران لطمه می زند.
Iran, Islamic Republic of
بیدارشوید مقداری هم فکر کسی را نکشته
ترابی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم، تحلیل دقیق و موشکافانه ای بود بر ... ع م
سیداحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام، ایشان یک ... است که سر سفره نام آن پدرپر آوازه نشسته ومتوهمانه می پندارد مرتضی مطهری است وبیشتر از حق به دنبال اثبات خود است.لذا سخنان شاذ ... زیاد میزند بنابر این بخاطر پدر بی نظیرش تا علیه انقلاب شمشیر نکشیده قابل تحمل میباشد....
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میدونه بعضی‌ها کِی تصمیم میگیرن عاقلانه و با فکر رای بدن، تا کشور و ملت از لوث وجود این ... نجات پیدا کنه!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سال های بسیاری است که آقای دعایی هم نماینده رهبری در روزنامه اطلاعات است.
چرا این آقا به آن اشاره نمی کند؟ فقط حسین شریعتمداری خاری شده در چشمان این جماعت. چرا؟
برای اینکه آقای شریعتمداری انسانی پاک دست و انقلابی است و همین پاک دستی باعث شده تا مدیون کسی نباشد و واهمه ای از هم پالگی های احتمالی نداشته باشد و حرف هایش را بزند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی توی لیست فله ای امید امثال علی مطهری هستند باید فاتحه مجلس رو خواند .این فله ای ها فقط دنبال عکس گرفتن سلفی با موگرینی - رفتن به مسافرت های اروپایی برای خوش گذرانی - حیف و میل پول بیت المال و..... هستند .
Iran, Islamic Republic of
واقعا بايد ببينيم كه چه مشكلي وجود دارد كه در اين مملكت برخي آدم هاي ... به مقامات بالا (نمايندگي، رياست جمهوري يا وزارت) مي رسند. آيا شوراي نگهبان نبايد ضوابط دقيق براي احراز صلاحيت ها تعريف و اجرا كند كه چنين نمايندگاني به مجلس راه پيدا نكنند.
Iran, Islamic Republic of
مطهری هم یکی از فله ای های امید است .
Iran, Islamic Republic of
بیچاره میدونه که رهبر دوستش نداره به این مازوخیسم رو آورده
Iran, Islamic Republic of
آدم پوست عوض کرده ای است این بشر هر روز به یه رنگی. یه مدتی اصلاحاتی ها ازش استفاده میکنن بعدمی اندازنش کنار.