چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

حراج ۱۴ اثر هنری ایرانی در حراجی کریستیز لندن

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 559804
پنجاه و هفت اثر هنری در قالب حراجی "هنر مدرن و معاصر خاورمیانه" از برترین هنرمندان منطقه خاورمیانه در حراجی کریستیز لندن چوب حراج می‌خورد.
حراج ۱۴ اثر هنری ایرانی در حراجی کریستیز لندن
به گزارش جهان نيوز، بیست‌وسومین حراج "هنر مدرن و معاصر خاورمیانه" با حضور ۱۴ اثر از ۱۲ هنرمند ایرانی عصر چهارشنبه ۲۵ اکتبر (سوم آبان) در خانه حراج کریستیز در لندن برگزار می‌شود.

این حراجی در ۲۲ دوره گذشته در دفتر دوبی حراجی کریستیز برگزار شد اما امسال و با هدف جلب توجه مجموعه‌داران اروپایی و آمریکایی به هنر خاورمیانه برای اولین‌بار در لندن برگزار می‌شود و در مجموع میزبان ۵۷ اثر از ۴۴ هنرمند معاصر از کشورهای ایران، عراق، فلسطین، لبنان، مصر، سوریه و امارات است.

در میان آثار ارائه‌شده در این حراجی نقاشی "تیرسیا چیز زیادی در مورد آینده نمی‌دانست" اثر بهمن محصص با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پوند در کنار اثری از جواد سلیم هنرمند عراقی با قیمت تقریبی یکسان، گران‌ترین آثار هستند.

نقاشی اثر حسین زنده‌رودی با قیمت تقریبی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار پوند، نقاشی "کاسه معلق" از فرهاد مشیری با قیمت تقریبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار پوند، مجسمه "عشاق ایستاده" اثر پرویز تناولی با قیمت تقریبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار پوند و اثری از منوچهر یکتایی با قیمت تقریبی۸۰ تا ۱۲۰ هزار پوند از گران‌قیمت‌ترین آثارهنرمندان ایرانی در این حراجی هستند.

پرویز تناولی و فرهاد مشیری تنها هنرمدان ایرانی هستند که با دو اثر در این حراجی شرکت کرده‌اند.

آثاری از فرامرز پیل‌آرام (۸۰ تا ۱۲۰ هزار پوند)، سهراب سپهری (۷۰ تا ۹۰ هزار پوند)، علی بنی‌صدر (۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار پوند)، منیر فرمانفرمائیان (۶۰ تا ۸۰ هزار پوند)، نصرالله افجه‌ای (۴۵ تا ۵۵ هزار پوند)، کوروش شیشه‌گران (۲۰ تا ۲۵ هزار پوند)، رضا درخشانی (۵۰ تا ۷۰ هزار پوند)، فرهاد مشیری (۸۰ تا ۱۲۰ هزار پوند) و پرویز تناولی (۲۲ تا ۲۸ هزار پوند) دیگر آثار متعلق به هنرمندان ایرانی است که در حراجی "هنر مدرن و معاصر خاورمیانه" کریستیز چوب حراج می‌خورد.

بخش نمایشگاهی این حراجی از تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) آغاز شده است و پس از چهار روز نمایش، ۵۷ اثر حاضر در این حراجی روز ۲۵ اکتبر (سوم آبان) در خانه حراج کریستیز در لندن چوب حراج می‌خورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *