جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زبان بازی روباه پیر و حتی یک حسابی که باز نشد

منبع: کیهان
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 559776
وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باید به مردم ایران نشان داد که برجام شرایط بهتری برای آنها رقم می‌زند.
به گزارش جهان نيوز؛ «بوریس جانسون» در اندیشکده سلطنتی چتم‌هاس گفت تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای پایبند باشد، انگلیس از سرمایه‌گذاری اقتصادی شرکت‌های خارجی در این کشور حمایت می‌کند، این بخشی از توافق است.
وی در ادامه مدعی شد که اگر ایران سلاح اتمی داشته باشد، فشار سختی به کشورهای همسایه وارد می‌کند.
جانسون با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران باید برای امنیت غرب حفظ شود، گفت: شک ندارم که با عزم و شجاعت می‌توان برجام را حفظ کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید برای حفظ این توافق تلاش کرد، افزود: دیپلماسی ما در همین راستا خواهد بود و برای شرکت‌های انگلیسی خوب است که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
جانسون ایران را کشوری بزرگ با 80 میلیون جمعیت خواند که جوانان تحصیل کرده بسیاری دارد که مشتاق پیشرفت هستند.
او گفت که غرب باید به ایران نشان دهد که مسیر تعامل که با توافق هسته‌ای انتخاب کرده، مسیر درستی بوده و برایش منفعت دارد.
سخنان جانسون در حالی است که وزیر خارجه کشورمان در جمع‌ وزرای 5+1 در نیویورک تصریح کرده بود با جود سپری شدن 21 ماه از اجرای برجام، هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم.
جان ساورز (رئیس سرویس جاسوسی انگلیس به هنگام انعقاد برجام و عضو اولین تیم انگلیس در مذاکرات سال 1382) پس از اعلام توافق گفته بود این توافق فرصت 15 ساله برای نرمال‌تر شدن ایران فراهم می‌کند.
یادآور می‌شود طبق نظرسنجی‌های مختلف، اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران معتقدند برجام، هیچ تأثیر مثبتی در رونق اقتصادی نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *