چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
محمد سهرابی:

گریه بر امام حسین(ع) موضع‌گیری سیاسی است

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 559758
متأسفانه افرادی هستند که می‌گویند ما فقط به ائمه ارادت داریم و به سیاست و اجتماع کاری نداریم، پس نه تنها سیاست­‌گریز هستند بلکه عالم‌­گریز هم هستند. اصلا حرکت #امام_حسین(ع) برای چه بود؟ اباعبدالله(ع) علیه یک حاکم جائر فاسقی قیام کردند که یک اصلاح سیاسی و اجتماعی بود. علاوه بر این ما در زیارت جامعه‌ی کبیره، عرض می­‌کنیم خدمت حضرات که «و ساسة العباد»، یعنی معصومین سیاستمدارترین بندگان خدا هستند. این امر چگونه قابل جمع است با اینکه ما به عنوان محبان و شیعیان این معصومین بگوییم ما با سیاست و موضع‌گیری سیاسی و دخالت در آن نباید کاری داشته باشیم.
گریه بر امام حسین(ع) موضع‌گیری سیاسی است
به گزارش جهان نيوز؛ محمد سهرابی، شاعر آیینی کشوراینگونه نوشت : متأسفانه افرادی هستند که می‌گویند ما فقط به ائمه ارادت داریم و به سیاست و اجتماع کاری نداریم، پس نه تنها سیاست­‌گریز هستند بلکه عالم‌­گریز هم هستند. اصلا حرکت #امام_حسین(ع) برای چه بود؟ اباعبدالله(ع) علیه یک حاکم جائر فاسقی قیام کردند که یک اصلاح سیاسی و اجتماعی بود. علاوه بر این ما در زیارت جامعه‌ی کبیره، عرض می­‌کنیم خدمت حضرات که «و ساسة العباد»، یعنی معصومین سیاستمدارترین بندگان خدا هستند. این امر چگونه قابل جمع است با اینکه ما به عنوان محبان و شیعیان این معصومین بگوییم ما با سیاست و موضع‌گیری سیاسی و دخالت در آن نباید کاری داشته باشیم.

یکی از وظایف وعاظ و سخنرانان باید این باشد که این نقص‌ها را از بین ببرند. یعنی ما باید بتوانیم، یک هیئت را از نظر سطح فکری بالا بیاوریم. باید تبیین شود و گفته شود که امام حسین(ع) برای چه مقصد عالی شهید شدند. اباعبدالله(ع) جوانانش را در راه خدا داد و پس از آن خانواده‌اش در راه خدا اسیر شدند، این فداکاری و از خودگذشتگی برای چه بود؟ اصلا این شخصیت نمی‌­تواند با #سیاست بیگانه باشد. در همان زمان بسیاری بودند که صاحب سجاده بودند و منبر داشتند اما چرا یزید با آنها کاری نداشت؟ چون در تفکر اسلامی، در اصلاح امت پیغمبر اصلا تأثیری نداشتند. نشسته بودند یک گوش‌ه­ای و جیره و مواجبشان را می‌گرفتند و حکومت با آنها کاری نداشت.
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *