شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

نخستین گازرسانی خانگی به روش سی‌ان‌جی

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 559753
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: نخستین گازرسانی خانگی کشور به روش سی ان جی در منطقه کوهستانی لاریجان آمل اجرایی شد.
نخستین گازرسانی خانگی به روش سی‌ان‌جی
به گزارش جهان نيوز؛ محمداسماعیل ابراهیم زاده عصر امروز در آیین افتتاحیه گاز رسانی شهر رینه لاریجان آمل اظهار داشت: برای رسیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی حضور دسته‌جمعی نهادهای مختلف اثرگذار بوده و موفقیت‌ یک استان در همه زمینه‌ها به تعامل و همکاری مدیران استانی و شهرستانی برمی‌گردد تا خدمتی بی‌منت برای مردم انجام شود.

وی افزود: با دستور وزارت نفت برای روستاهای بالای 20 خانوار اجرای گازرسانی به دو روش لحاظ شده که برای شهر رینه برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری جایگاه سی ان جی به اجرا در آمد.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه با ورود و سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی، ایستگاه تقلیل فشار با وجود هزینه گمرکی و حمل 50 روزه از کشور چین با همت شرکت ملی گاز ایران و گاز مازندران به این شهر وارد شد، افزود: برای این جایگاه و ایستگاه بالغ بر 85 میلیارد ریال هزینه شده که لوله‌گذاری آن از مسیر گیلاوند بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، هزینه هر مترمکعب این گاز را برای شرکت بالغ بر 548 هزار تومان بیان کرد و گفت: در حالی که برای هر خانوار شهر رینه بالغ بر 100 هزار تومان محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به بخش لاریجان، 33 هزار اشتراک لوله‌گذاری در برنامه داریم، یادآور شد : هم‌اکنون در بسیاری از نقاط این بخش پیمانکاران مشغول هستند و دو روستا با اشتراک 200 خانوار به این شهر اضافه می‌شوند.

ابراهیم زاده گفت: شرکت گاز برای 20 کیلومتر شبکه‌گذاری با 850 خانوار حق انشعاب گرفته که تاکنون 150 خانوار حق انشعاب دریافت کردند و از این تعداد 120 خانوار گازدار شدند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل نیز با بیان اینکه بهره‌برداری گاز این شهر با زحمت اثرگذار مسئولان استانی و کشوری به ویژه نماینده مردم آمل به مرحله بهره‌برداری رسید، گفت: برای مردم این شهر بهره‌برداری نعمت گاز قابل باور نبود، اگرچه در این امر سنگ اندازی‌هایی صورت گرفته بود.
وی تصریح کرد: با توجه به سردسیر قرار گرفتن این بخش انتظار می‌رود که تعرفه هزینه گاز برای اهالی لاریجان پایین باشد.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *