پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش مجدد ایران هراسی توسط آمریکا

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 559614
رئیس مرکز پژوهش های بین المللی وزارت خارجه بابیان اینکه به جای فهم درست مشکلات، ایران هراسی افزایش پیدا کرده، گفت: به جای توجه به مسائل و مشکلات عمیق منطقه، ایران را مکرر متهم می کنند.
افزایش مجدد ایران هراسی توسط آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، کاظم سجاد پور رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه صبح امروز در همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اظهار داشت: ما در دوران پوست اندازی راهبردی هستیم و شرایط گذشته دگرگون شده و با قالب های کهن امکان درک شرایط فعلی نیست.

وی گفت: دگرگونی های استراتژیک ناشی از تغییرات از برون و درون منطقه است. در سطح نظام بین المللی امکان هژمونی و تک صدایی شدن نظام مرکزی از بین رفته و هر گونه تلاش برای نظام تک محوری از بین رفته است.

سجاد پور افزود: بحران کارایی و بحران پاسخ گویی، عدم توجه به اصلی ترین مساله منطقه یعنی سرنوشت مردم فلسطین، شکست ایدئولوژی غربی، تزریق خشونت، دیگر مواردی است که شرایط را در منطقه بسیار اسفبار کرده است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه تصریح کرد: به جای فهم درست مشکلات، ایران هراسی افزایش پیدا کرده، به جای توجه به مسائل و مشکلات عمیق منطقه، ایران را مکرر متهم می کنند و این ایران هراسی جدید همان حرف های بی اساس گذشته است که قالب های جدیدی گرفته است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه روایت ها و راه حل های ارایه شده برای منطقه در کشمکش هستند در خصوص روایت‌هایی منطقه  پیرامون ایران گفت: یک روایت در منطقه روایت آمریکایی است که به دنبال دایمی کردن جنگ و منازعه برای فروش اسلحه است که روایت آمریکایی ها با دیدگاه متحدین آمریکا تجمیع می شود.

وی افزود: متحدان آمریکا در منطقه با عدم درک شرایط در تلاش هستند بحران فلسطین را با بحران های ساختگی جدید جایگزین کنند.

سجاد پور افزود: همراهی برخی کنشگران عرب با رژیم صهیونسیتی بازتاب این روایت و هم پوشانی است.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ادامه داد: آنچه در سال های اخیر در غرب عراق و شرق سوریه رخ داد برداشت ظاهراً دینی و واقعا ضد دینی است که با خشونت ضد انسانی به آمریکا و متحدین آن سود رسانده است.

وی با بیان اینکه همه این روایتها در ضدیت با ایران مشترک هستند افزود: همه این روایت ها به دنبال حذف ایران از منطقه هستند و انبوه مشکلات، ناتوانی و بی لیاقتی خود را به گردن ایران می اندازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *