کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب:

«اشک»،مقدمه‌ای برای ورودبه معارف عاشوراست

1 آبان 1396 ساعت 11:43

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب با بیان اینکه اشک مقدمه‌ای برای ورود به عرصه‌های معارف عاشوراست، گفت: ما صرفاً به دنبال گریه نیستیم، بلکه گریه بر مصائب اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) را زمینه‌ای برای ارتقاء و حرکت به سوی معارف ناب اهل بیتی می‌دانیم.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید شهاب از سخنرانان و وعاظ کشور با بیان اینکه فرهنگ عزاداری بر سیدالشهدا(ع) نه به امروز ما بستگی دارد، نه روشِ چند روزه گذشتۀ ماست، گفت: پیشینۀ اقامۀ عزای حسین­‌بن‌­علی و بنیان­گذاریِ مجلس عزای امام حسین(ع) در دست خدا بوده، خدای متعال جبرئیل را به عنوان نوحه­گرِ بر مصیبت حسین(ع) بر انبیاء قرار داد و در روایت داریم که پیامبر(ص) فرمود: تمام انبیاء در سرزمین کربلا قرار گرفتند و در آنجا بر امام حسین(ع) گریستند.
وی با تأکید بر ترویج و تثبیت مداومت بر مسأله اشک بر امام حسین(ع) گفت: در روایت داریم که روزی خدا به موسی(ع) فرمود: امت پیامبر آخرالزمان را بر امت انبیاء گذشته برتری داده‌ام، خدا در این گفت‌وگو 10 صفت را نام می‌برد که دهمین آن «عاشورا» است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب خاطرنشان کرد: وقتی موسی(ع) با این کلمه(عاشورا) مواجه شد، اشک از چشمانش جاری شد، به خدا عرضه داشت: علت این اشک چیست؟ این عاشورا چیست؟ خدا ماهیت عاشورا را برای او بیان می‌کند و می‌فرماید: «البُکاء و التَّباکی عَلی سِبطِ مُحمّدٍ(ص) و المَرثیۀ و العَزاء عَلی مُصیبَۀِ وَلدِ المُصطفی، یا موسی، مامِن عَبدٍ مِن عَبیدی فی ذلِکَ الزَمان، بَکی أوَ تبَاکی وتَعَزَّی عَلی وَلدِ المُصطفی(ص) الّا وَ کانَت لَهُ الجَنَّۀُ»؛ گریه کردن و خود را به حالت گریه درآوردن و مرثیه‌خوانی و عزاداری کردن بر فرزند پیغمبر(ص). ای موسی در این زمان هیچ بنده‌ای از بندگان من نیست که در مصیبت حسین(ع) فرزند محمد(ص) گریه کند یا خود را به حالت گریه درآورد، مگر اینکه برای او بهشت، ثابت خواهد بود.
وی با بیان اینکه اشک در مصائب اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) به رشد و ارتقای ما کمک زیادی می‌کند، یادآور شد: در واقع اشک مقدمه‌ای برای ورود ما به عرصه‌های معارف عاشوراست. ما صرفاً به دنبال این نیستیم که گریه کنیم، بلکه گریه و اشک بر مصائب اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) را زمینه برای ارتقاء و حرکت به سوی معارف ناب اهل بیتی می‌دانیم.


کد مطلب: 559608

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/559608/اشک-مقدمه-ای-ورودبه-معارف-عاشوراست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com