جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
بادامچی خبر داد:

اعطای وام کم بهره خوداشتغالی به مددجویان

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 559600
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امسال کمیته امداد از طریق بانک های عامل ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی ارزان قیمت و کم بهره به مددجویان خود در استان تهران پرداخت کرده است .
اعطای وام کم بهره خوداشتغالی به مددجویان
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا بادامچی به نشست کمیته فرهنگی اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اشاره کرد و گفت: این کارگروه به صورت فصلی با مسئولان شهر و استان تهران جلسه دارد و مطالبات نمایندگان که در حقیقت، مطالبات مردم است را به نمایندگان منتقل می کنیم و در نهایت، نظرات آن ها را جویا شده و در مجلس پیگیر آن ها هستیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز نیز مسئولان و مدیران کمیته امداد امام خمینی استان تهران گزارشی ازفعالیت ۶ ماه گذشته این نهاد به نمایندگان ارائه کردند که گزارش مثبتی بود قرار شد که نسخه مکتوب و کامل این گزارش به مجمع نمایندگان استان تهران ارسال شود تا بتوانیم جلسات مشورتی بعدی را با آن ها برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه کمیته امداد، این نهاد باید هر سال ۱۰ درصد از افراد تحت پوشش خود را پس از توانمندسازی کاهش دهد که کمیته امداد تهران در سال ۹۵ ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش خود را کاهش داده و در شش ماهه نخست امسال نیز ۵ درصد از جمعیت افرادی که تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار داشتند، پس از توانمند سازی کاهش یافته اند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه باید  رفته رفته و به صورت تدریجی افراد تحت پوشش کمیته امداد کاهش پیدا کنند، گفت: مدیران کمیته امداد نیز فعال تر از هر دوره به این موضوع اهتمام دارند که این  افراد را صاحب کار  کرده و آن ها را از مستمری بگیری آن ها را بی نیاز کنند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند توانایی انجام کار دارند، افزود: کمیته امداد به افرادی که توانایی انجام کار دارند، آموزش داده و کمک مالی می کند تا صاحب کار شوند که این یکی از ارزنده ترین خدماتی است که کمیته امداد انجام می دهد.
 بادامچی با بیان اینکه پیشنهاد تعدادی از نمایندگان تهران در جلسه لزوم کاهش پرسنل اداری کمیته امداد بود، گفت: در حال حاضر در تهران ۱۵۰۰ نفر مشغول فعالیت در کمیته امداد هستند که از این تعداد ۷۵۰ نفر قراردادی و ۷۵۰ نفر استخدام دولت هستند که این تعداد بسیار زیاد است و باید کمیته امداد کار را به موسسات خیریه و بخش خصوصی واگذار کند.
وی با تاکید براینکه کمیته امداد باید کارهای نو انجام دهد تصریح کرد: با توجه به پوشش اعتباری خوبی که کمیته امداد دارد باید این نهاد با کمک دولت و مردم بخشی از این اعتبارات را صرف آموزش های فنی و حرفه ای نوین و جدید کنند تا مشاغلی که از رهگذر این آموزش ها به افراد مدد جو ایجاد می شود، پایدار باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان تهران ۱۳ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: هزینه تعدادی از دانش آموزان نیز در اقصی نقاط و روستاهای تهران توسط حامیان مردمی پرداخت می شود و حامیان به صورت مستقیم هزینه تحصیلی را به حساب آن ها واریز می کنند تا آن ها بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سطح کل استان تهران ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش دارد که شامل ۵۷ هزار خانوار می شود گفت:امسال کمیته امداد از طریق بانک های عامل ۱۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی ارزان قیمت و کم بهره به مددجویان خود در استان تهران پرداخت کرده است تا آن ها از این طریق  بتوانند صاحب کار شوند و نیاز خانواده خود را تامین کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس خاطرنشان کرد: کمیته امداد امروز کمیته امداد سابق نیست بلکه این کمیته در حال فعالیت روزآمد است و از توان و دانش افراد تحت پوشش نیز استفاده می کند و سعی می کند افراد تحصیل کرده را راهی جامعه کند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *