پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 559484
احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) از شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.
احیای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
به گزارش جهان نيوز، سورنا ستاری - معاون علم و فناری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در دیدار نخبگان جوان علمی با مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم تربیت استعدادهای برتر از زمان دانش‌آموزی، اذعان داشت که احیای «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد)» از شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

وی افزود: به زودی اساسنامه جدید سمپاد تصویب خواهد شد و در چهار سال آینده بنیاد ملی نخبگان وقت بیشتری بر روی آموزش و پرورش خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد این صحبت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به ابراز نگرانی سال گذشته رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسئله سمپاد و تاکید ایشان بر اهمیت این موضوع، صورت گرفته است.

لازم به ذکر است «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)» در اواخر سال 1389 بنا به مصوبه شورای عالی اداری با «باشگاه دانش‌پژوهان جوان» ادغام شدند و مرکزی جدید التاسیس به نام «مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان» به وجود آمد. از نظر گزارش‌های کارشناسی منتشر شده در این زمینه از جمله گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 90، این تغییر ساختاری به جهت حقوقی و قانون ابهاماتی دارد و با توجه به اینکه پیامدهای منفی فراوانی در پی داشته، ساختار باید حالت قبلی بازگردد.

علت استفاده آقای ستاری از واژه «احیا» برای سمپاد را نیز می‌­توان از این منظر تبیین کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هومن
Iran, Islamic Republic of
حذف سمپاد، ضربه ای نهایی و ویرانگر به آخرین بقایای آموزش و پرورش با کیفیت در ایران بود.