شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حزب میلیاردر اهل چک؛ پیشتاز انتخابات پارلمانی

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 559423
جنبش پوپولیسیتی موسوم به «آنو» با کسب بیش از ۳۰ درصد آرا، جمهوری چک، خود را پیروز انتخابات پارلمانی نامید.
حزب میلیاردر اهل چک؛ پیشتاز انتخابات پارلمانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، حزب پوپولیستی آنو به رهبری «آندری بابیش» میلیاردر اهل چک که از او به عنوان ترامپ این کشور یاد می شود، خود را پیروز انتخابات پارلمانی این کشور معرفی کرد.

بر این اساس رای‌دهندگان اهل چک در دومین روز از انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. نتایج اولیه حاکی از آن است که حزب آنو (آری) به رهبری «آندری بابیش» میلیاردر، بیشترین کرسی را از آن خود کرده است.

نتایج اولیه شمارش آرا نشان می دهد حزب آنو با ۳۱.۸ درصد آرا از رقبای خود فاصله گرفته است. این در حالی است که این حزب در انتخابات دور پیش تنها ۱۸.۳ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

در همین حال حزب راست افراطی تامیو اوکامورا نیز ۱۱.۶ درصد آرا را کسب کرده است. تامیو اوکامورا سیاستمدار و سرمایه‌دار چک-ژاپنی است که با سیاست‌های ضدمهاجرتی و ضداسلامی خود، از حمایت مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه برخوردار است.

همچنین نامزدهای حزب سوسیال دموکرات‌ که برنده انتخابات ۲۰۱۳ بودند، تنها ۷.۹ درصد رأی آورده‌اند. این حزب در انتخابات قبلی ۲۰.۵ درصد کرسی‌ها را در دست داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *