پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴۱
دنبال اسرار خاصی نباشید

دو نکته درباره زنبیل قرمز آقای بقائی

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 559398
آقای بقائی امروز با "زنبیل قرمز" به دادگاه رفته است. ممکن است برایتان سوال شود که زنبیل قرمز چه معنائی دارد؟ دنبال اسرار خاصی نباشید؛ اما به این دو ملاحظه توجه کنید.
دو نکته درباره زنبیل قرمز آقای بقائی
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: آقای بقائی امروز با "زنبیل قرمز" به دادگاه رفته است. ممکن است برایتان سوال شود که زنبیل قرمز چه معنائی دارد؟ دنبال اسرار خاصی نباشید؛ اما به این دو ملاحظه توجه کنید.

*بحران دیده نشدن

رنگ قرمز رنگ تحریک کنندگی خبری است. "بریکینگ خبری" در اغلب رسانه ها به رنگ قرمز است.  آقای بقائی برای دیده شدن چاره ای ندارد سراغ زنبیل قرمز رود.

شبکه های اجتماعی یکی اثر تخریبی قابل ملاحظه در حوزه خبررسانی دارند و آنهم دیده نشدن است. برخلاف تصور رایج، شبکه اجتماعی به جهت حجم بالای انتشار خبر، عامل دیده نشدن اند. کسی که بخواهد خوب دیده شود یا باید سلبریتی باشد یا کارهای خارق العاده انجام دهد. آقای بقائی چون سلبریتی نیست مجبورست دست به خرق عادت بزند؛ البته دقت نکردند که توجه مردم در "زنبیل قرمز" متوقف می شود و به دادگاه و دفاعیه نمی رسد.

اما تحلیل ما فراتر از "زنبیل قرمز" و "بریکینگ خبری" است.
 
*لودگی سیاسی
لودگی سیاسی سرنوشت بسیاری از کارگزاران فعلی جامعه است.فقط زنبیل قرمز برایتان جالب بود؟ رای بقائی به احمدی نژاد در انتخابات گذشته هم شبیه هم زنبیل قرمز است. اصلن در بقائی و زنبیل قرمز نمانید. نطق خانم نماینده و شعر "خدای رنگین نمان" هم از همین دست است. سلفی گرفتن با خانم موگرینی و لوور پاریس هم.

روی دیگر این سکه چیست؟ مشت آقای نماینده به صورت پلیس. داد و هوار خانم نماینده سر معاون استاندار. فحاشی آقای نماینده جلوی دانشگاه.   

سطح آدم ها را دو جا باید شناخت؛ یک جا وقتی خواستند رای بیاورند و یک جا هم وقتی "خود" واقعی شان هستند؛ مثلا وقتی عصبانی اند.

لودگی سیاسی نتیجه سوار شدن بر "جهل مردم" است. لودگی سیاسی نتیجه "توده گرائی مفرط" است. کسانی که با لودگی سیاسی توجه مردم را جلب می کنند، سطح سیاسی شان عکس گرفتن با موگرینی و عصبی مزاجی مقابل نقد مردم و زنبیل قرمز برای جلب توجه است.  

لودگی سیاسی، خروجی قدرت یافتن از طریق "هیجان" مردمی است نه "عقلانیت". در بقائی نمانید؛ خروجی سیاسی "تکرار می کنم..." نیز از جنس زنبیل قرمز است.

"توده گرائی" با "مردم گرائی" متفاوت است. باید در اینباره بیشتر نوشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرعباس
Iran, Islamic Republic of
عکس العمل شما نشان می دهد که زنبیل قرمز اثر خود را گذاشته است و این لودگی رسانه ای شما را نشان می دهد بهتر است بجای توجیه عملکرد ضعیف قوه قضائیه که مردم با ان درگیری هستند و اثرات این ضعف را با پوست و گوشت و استخوان لمس می کنند را کتمان نکنید امروز حمایت مردم از بقایی و جریان عدالت خواهی بواسطه داشتن اعتقاد راسخ به انان نیست مردم با این پدیده اعلام همدری می کنند بیاد بازیهای تیم فوتبال استیل اذین که بیش از بیست هزار تماشاگر داشت اما اکثریت انان اصلا فوتبالی نبودند و در پاسخ علت حضورشان اعلام می کردند ما هم حذف شده می باشیم و با سر مربی تیم فقط اظهار همدردی می کردند بیاید واقع بین باشیم بجای حذف جریان عدالت خواهی رفتار خود را تغییر دهیم و عدالت را در جامعه حاکم کنیم نه بدنبال توجیه رفتاری نا صحیح باشیم
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط فرار رو بجلو میکنند باید پاسخگو ملت باشند که بنزین 1000ریالی را 10000ریال کردند قبض های اب و برق و گاز دو ماه را یکماه و 45 روزه کردند و قیمتش را دو برار کردند و بسیار کارهای دیگر ولی سهم مردم را نفری 450000ریال کردند یک حساب سرانگشتی نشان میدهد که ایشان و دارو دسته ایشان چه پولهای هنگفتی را به یغما برده اند تولید بنزین کشور را با قیمت 1000ریال در روز با قیمت ان با 10000ربال در روز مقابسه کنید در 365 روز ببنید چه میشود دیگر احتیاج به اینهمه داد و بیداد ندارد قوه قضاییه بسیار کوتاه امده است برای اینان و همین کوتاه امدن هست که اینان انچنین گستخانه به هم کس پرخاش میکنند افسوس که فقط باید در مورد قوه قضاییه فکر خوب کنیم چرا پرونده اینان به این کندی پیش میرود
مجید
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی اگر حساب سر انگشتی حالیت بود ،این چرندیات رو نمیبافتی ،بنزین از 100شد 400 با کارت و آزاد 700 نه 1000 در ثانی میزان افزایش قیمت در مصرف ضرب میشه نه روز سوما لا اقل یک بار میزان یارانه رو ضربدر 70 میلیون کن ببین چه رقمی میشه
یکی از ایرادات احمدینژاد از نظر مجلس لاریجانی ،تقسیم بیش از اندازه درامد هدفمندی بین مردم بود مهندس جان
Canada
راست میگی اجرای مصوبه مجلس لاریجانی باعث این افزایش سریع نرخها شد.
وقتیکه رئیس دو قوه در این کشور برادر و فامیل باشند قطعا در کشور ...
ضمنا نباید از فاضل غافل شد.
Iran, Islamic Republic of
کسی که خودشون به خوابربزنه ......
Iran, Islamic Republic of
زنبيل يعني آسياب به نوبت
صادق شاهینشهری
Iran, Islamic Republic of
😂 دمت گررررررررممممممممم
یک لحظه تامل
Iran, Islamic Republic of
دو گروهی که با هم ظاهرا خیلی دشمنن ودر حقیقت هدفشان یکی است. یکی در لباس دوست انقلابی ها و دیگری مخالف آن (همراه با ضد انقلاب)
هدفشان یکی است ضربه به نظام....
ولی هر دو غلط می کنند.با کمک نیروهای انقلابی و هوشمند بزودی می فهمند که هر که با آل علی در افتاد بر افتاد
amir
Iran, Islamic Republic of
آفرین.
تحلیل بسیار درست و بجایی بود.
م ث
Iran, Islamic Republic of
باز هم آفرین
یک حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد زنبیل قرمزه را اقای احمدی نژاد گذاشته اول صف جا بگیره
Mahdi
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر که حضرت امام (ره) این زمان رو درک نکردند والا با قلبی شکسته به ملکوت اعلی میپیوستند. حیف خون شهدا
Iran, Islamic Republic of
یه معنی دیگه ش هم بی ارزش بودن دفاعیات بقاییه که اونها رو تو زنبیل گذاشته.خخخ
علی
Iran, Islamic Republic of
کمی کتاب فلرسی بخوانید و تمرین املا نمایید که اینقدر غلط املایی ننویسید امان از بی سوادی
شهروند
Romania
خودت که بی سوادتری جناب علی آقا که بجای فارسی نوشتی فلرسی، خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما معلم املایی؟
بهتره ببینی چه میخواد بگه. البته حاشیه کلا مزه داره
Iran, Islamic Republic of
درباره خانم نماینده
وقتی بین دو شهر از زمان دولت اصلاحات درگیری سیاسی وجود دارد
حال معاون سیاسی استاندار از اهالی یکی ازشهر ها باشد و در مجلسی که ربطی به این موضوع ندارد اظهار طرفداری نمایداز شهر خود شما از خانم نماینده جز این توقع اگر داشته باشید مردم حوزه انتخاباتی اش این چنین برخورد را خواستارند
Iran, Islamic Republic of
رفتار خانم چنارانی از منظر اخلاقی و سیاسی درست نبود. (نه این که کار آقای حسینی درست بود)
البته برخی معتقدند در کشور ما به جز با چنین رویکردهایی نمی توان مؤثر واقع شد. درنظر بگیرید در جلسات مشابه افراد نگران برخوردهای مشابه از این خانم هستند و مجبورند رعایت کنند. آیا این رعایت اجباری از طریقی به جز این گردن کلفتی ها حاصل می شود؟ اصلاً کسی منطق حالی اش می شود؟
Iran, Islamic Republic of
در مورد این زنبیل قرمز ایده پردازی ها و معناسازی های زیادی می توان ارائه داد. ایده پردازی هایی بین دو طیف سیاه و سفید. والبته الان شاهد سیاه ترینش بودیم. در حالی که امر شده ایم به معناپردازی سفید. و البته امر شده ایم که خود را در معرض معناسازی سیاه قرار ندهیم. پس همه ما نیازمند نهی از منکریم.
وحید
Iran, Islamic Republic of
این جریان انحرافی طرفدار مهدویت افراطی منهای ولایت فقیه برای اینکه بگه من هم هستم و وجود دارم هر چند وقت دست به یک مسخره بازی میزنه تا خودشو برجسته سازی کنه یه روز با واریز پول افراد مجهول الهویه به حساب احمدی نژاد روز دیگر با بازی بازداشت بقایی و بلوا بر سر آن یک روز با نامه نگاری به قوه قضاییه و تراشیدن رقیب برای دور بعد یک روز با زنبیل قرمز و احتمالا فرداروز با گوساله سامری
خدا رحمت کنه آیت الله مجتبی تهرانی رو که می گفت احمدی نژاد عامل فتنه ای بزرگ در آینده برای انقلاب است
ول بدونند که نه اینها و نه لیبرال‌های حاکم در آینده ی سیاست این کشور جایگاهی نخواهندداشت
amir
Iran, Islamic Republic of
آفرین.
100% با شما موافقم.
فعلا برای طرفداران احمدی نژاد یا همون جریان انحرافی باورش سخته، و یا اینکه اکثرا خودشونو به نفهمیدن میزنند، وگرنه زمان به زودی همه چیز را مشخص خواهد نمود.
بنده واقعا از انحراف فکری بسیاری از هواداران ایشون در عجبم، که مثلا چطور از یک طرف دم از ولایت فقیه میزنند و از طرف دیگر با مخالفت آقا در مورد عدم حضور احمدی نژاد در ریاست جمهوری هم مخالفند!
Indonesia
شما چگونه انحراف شناسی هستی که تعبیرات مقام معظم رهبری در همان به قول شما نهی و هم در انتصاب مجدد به عنوان عضو مجمع تشخیص را نمی فهمی؟؟؟
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
تاریخ اسلام نمونه بسیاری از افرادی مثل شما را در خود دارد که انچه که در خودتان است را به دیگران نسبت می دهید امروز منحرف کیست و انحراف از چه دارند . منحرف اصلی کسی است که برخلاف ارمان های امام (ره) رفتار می کرد ودر فتنه 88 رهبری انرا داشت و برای فریب دادن شما ساده لوح ها کلمه انحرافی را در خصوص عدالت خواهان مطرح کرد و بعد از مرگ او هم هنوز شما راه او را می روید
Iran, Islamic Republic of
لوده رو خوب اومدی
هموطن
Iran, Islamic Republic of
هرچه می خواهید بگویید ما عاشق دکتر احمدی نژاد هستیم
تنها کسی پشت سر رهبری حرکت می کند ایشان است
amir
Iran, Islamic Republic of
"تنها کسی پشت سر رهبری حرکت می کند ایشان است"[!!!]
اینو میگن دروغ 13!
Iran, Islamic Republic of
آن چه نوشته اید و البته نوشته اید که باید بیشتر نوشت یکی از مهم ترین اشکالات مبنایی متسری در جامعه امروز ایران اسلامی عزیزمان است.
Iran, Islamic Republic of
خیلی از محسن مهدیان به خاطر جسارت در نگارش چنین متنی تشکر می کنم. به ملامت ها توجه نکنید و کارتان را با قوت ادامه دهید. گفتار حق تأثیر خودش را خواهد گذاشت. ادامه دهید.
amir
Iran, Islamic Republic of
با شما موافقم دوست عزیز.
Iran, Islamic Republic of
این توده گرایی که در متن اشاره شد همان عوام فریبی است. رفتار عوامانه همیشه تاریخ مسأله ساز بوده.
Iran, Islamic Republic of
ما باید یاد بگیریم افرادی را بر خود مسلط کنیم که هروقت خود واقعیشان را نشان دادند، مجبور به توجیه بیخود یا محکوم به سرخوردگی نشویم. راه باز است.
Iran, Islamic Republic of
نمونه های دیگری از لودگی سیاسی:
امام رضا مال همه ست.
خوب پارچه سبز و نبات را میذاشتید بعد انتخابات.
شاید الان همه دانشگاها پر لوله بود.
من اینارو میشناسم.
دست اینا باشه تو پیاده رو هم دیوار می کشن.
مردم بین قاضی و وکیل باید یکی رو انتخاب کنن.
امام حسین مثل ما که با آمریکا مذاکره کردیم با عمر سعد مذاکره کرد.
بگید شما چی از سیاست خارجی می فهمی؟
برای این که برجامو بهم بزنین روی موشکاتون شعار نوشتین.
تو این انتخابات همه با موسیقی آشتی کردن.
ما قبلا گفتیم خزانه خالی بود حالا می گیم صندوق ها هم خالی بود.
یه عده بیکارن دم به ساعت احضار می کنن.
...
خسته شدم بس که نوشتم
ug,d
Germany
از قیاست خنده می آید مرا..... زرشک از این گودرز را به شقایق ربط دادن
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آن مرد آمد.آن مرد با زنبیل قرمز آمد.آن مرد در زنبیل پرونده داشت.
دا
Iran, Islamic Republic of
زنبیل قرمز هویج گیرش میاد!!!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اگرزنبیلش آبی بودچه تحلیلی داشتیدچراقوه قضاییه آشکارانمی گویداتهام بقایی چیست ومبلغ اختلاس ویادزدی چقدراست
Iran, Islamic Republic of
زنبیل یعنی نوبت شما نیز می رسد...
زنبیل در فرهنگ ما به معنای نوبت است و فکر می کنم بایستی از این زاویه به این موضوع نگاه شود و این کار حساب شده ای است.
قطعا در این نظام که خون پاک بسیاری پایش ریخته شده است، هرکس ولو ذره ای ظلم و تعدی مالی و غیر مالی کند، روزی باید تقاص پس دهد...
Mahmoud
Iran, Islamic Republic of
فقط همین را بگویم که نه قوه قضائیه بلکه برخی افراد در این قوه بی جهت دارند ابهت این قوه را با ندانم کاری فدا می کنند. و علت اینهم آن است که این آقایان کینه شخصی نسبت به احمدی نژاد دارند و دیگر هیچ. اگر هر کس از جمله بقایی خلافی مرتکب شده باید مجازات شود اما نه اینکه قرار وثیقه برای بقایی و مفسد بزرگ اقتصادی مثل فریدون هردو 50 میلیارد باشد. فریدون یک روز زندان رفت و گفت مریض شدم و در بیمارستان حتی وزیر مملکت به عیادتش رفت اما حتی نگذاشتند همسر بقایی در بیمارستان به عیادت او برود. وقتی همسر آقای رحیمی فوت کرد فقط چند روی به او مرخصی از زندان دادند و باز برگشت زندان اما مهدی هاشمی 50 روز نرفت چرا؟ باز هم بگویم...
Iran, Islamic Republic of
بهترین تعبیر ممکن همین لودگی سیاسیست که در نتیجه غفلت مردم از مفاخر و نخبه ها اتفاق میفتد.
Iran, Islamic Republic of
ترسیدن ملت تو زنبیلشون کنن
رفتن تابعیت گرفتن
سید نورالدین آل علی
United Kingdom
مدیریت محترم سایت جهان نیوز
با عرض سلام و احترام
با توجه به جریان این گروه (طرفداران احمدی نژاد) متاسفانه طرفدارانی در بین آنها که در خارج از کشور بعنوان دانشجو می آمدند بودند.
در بین اعتقاداتشان نسبت به ولی فقیه ریا وجود داشت.
بصورت واضحتر اعتقاد نداشتند.
و اما مشکل ما در خصوص اینگونه موارد بنظر بنده ضعف دستگاه قضا است.
چرا وقتی که با بیت المال مواجه می شویم و سوء استفاده از آن میشود .
دیگر نباید رعایت شخصیت فرد مطرح گردد.
در خارج و در کوچه و بازار می گویند : این هم از خودشان است .
و یا از این گونه تعابیر.
می بایستی :
1- نیروی انتظامی با آخرین امکانات و تجهیزات مجهز شوند.
2- از نظر امکانات رفاهی خانواده هایشان نیز همینطور.
3- از نظر اعتقادی و اجرای فرامین دستورات آموزشهای عملی و اعتقادی مجهز شوند.
4- حداقل خطا را بعنوان حداکثر خطا در این نیرو برای پرسنل آموزش و به باور نیرو ها بفهمانیم.
5- آمار در دست ندارم ولی می توان حدس زد که اکثر پروندهای ارجاعی به قوه قضائیه از نیروی انتظامی آغاز و تشکیل میشود.
6- کلانتریها با امکانات بیشر و فضای بیشری درست شوند ، در هر کلانتری دادسراها و امکانات قوه قضائیه وجود داشته باشد.
7- وقتی آمار تقریبی 15 میلیون پروند در سال در گردش می باشد.و همین مسائل یس و ناامیدی را در جامعه رواج میدهد.
8- بهرحال قوه قضائیه چنانچه قاطع عمل نماید بخصوص برای یقه سفید ها ( هر عمل اشتباه عمدی چه برسد به ارتشاء ، فساد ، اختلاس ، رشوه سوء استفاده از منصب و...سریعا و در حداقل زمان به مردم اعلام شود.
اینها مواردی است که انتظار آن در جامعه باعث خوشحالی مردم می گردد.
و بسیار ...
با تشکر و قدردانی از شما برادران عزیز.
سید نورالدین آل علی