شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هیولای چاقی در عربستان جولان می دهد

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 559344
با اینکه عربستان بودجه چشمگیری به مبارزه با پدیده چاقی اختصاص داده، اما ظاهرا این هزینه ها ثمره ای نداشته است.
هیولای چاقی در عربستان جولان می دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، آمارهای جدید نشان می دهد که 70 در صد از سعودی ها از چاقی رنج می برند و سالیانه 20 هزار سعودی در اثر این پدیده می میرند.

با اینکه عربستان بودجه چشمگیری به مبارزه با پدیده چاقی اختصاص داده، اما ظاهرا این هزینه ها ثمره ای نداشته است. چاقی به وضعیتی اطلاق می شود که اضافه وزن بیش از 25 کیلوگرم باشد.

طبق آماری که وزارت بهداشت عربستان اواسط سال 2016 منتشر کرده 40% از مردان سعودی و 62% از زنان این کشور چاق هستند. عربستان از نظر شیوع چاقی بین زنان، سومین کشور جهان است.

پژوهشی که دانشگاه ملک سعود انجام داده نیز نشان می دهد که سه چهارم جامعه عربستان (7.% از مردان و 75% از زنان) چاق هستند و 80% از بیماران دیابت نیز مبتلا به چاقی هستند.   

سازمان جهانی بهداشت نیز تایید می کند که عربستان یکی از ده کشور چاق دنیاست به نحوی که 65% شهروندان سعودی اضافه وزن داشته و 28 % ایشان چاقی دارند که اکثر این افراد از بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون و اضطراب های روحی مربوط به چاقی رنج می برند.

با این حال سعودی ها معتقدند که بهترین راه حل رهایی از چاقی، عمل جراحی است و سالانه عده زیادی اقدام به عمل "گاسترکتومی آستینی" و بای‌پس در داخل و خارج از این کشور به ویژه در اردن می نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *