جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وقتی صداوسیمافقط یک ساعت برنامه کودک داشت

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 559316
شبکه ۳ هم با کمک شبکه یک راه اندازی شده و روزانه ۳ ساعت برنامه دارد. شبکه یک روزانه ۸ ساعت، شبکه ۲ روزانه ۷ ساعت برنامه دارند.
وقتی صداوسیمافقط یک ساعت برنامه کودک داشت
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی در اواخر سال ۱۳۷۲ به ریاست صدا و سیما منصوب می‌شود. وی در خاطرات خود از روزهای اول تحویل صدا و سیما از محمد هاشمی می‌گوید و توصیفات جالبی از امکانات و برنامه‌های آن زمان صدا و سیما دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید:
سه شبکه تلویزیونی در حوزه سیما فعالیت می کنند که مدیران آن مستقیما زیر نظر رئیس سازمان هستند.
در گذشته معاونت برنامه ها در امور سیما، این امر را بر عهده داشت ولی اخیرا این معاونت وجود ندارد و مدیر شبکه یک، فعلا آقای فریدزاده است که چند روز پیش از ایشان خواستم مشغول کار شود.
شبکه ۳ هم با کمک شبکه یک راه اندازی شده و روزانه ۳ ساعت برنامه دارد. شبکه یک روزانه ۸ ساعت، شبکه ۲ روزانه ۷ ساعت برنامه دارند.
تولیدات تلویزیونی شبکه های ملی، سالانه ۲۶۹۸ ساعت است.
برنامه های نمایشی تلویزیونی ۲۴۷ ساعت در سال و تولید انیمیشن نزدیک به صفر است. به طور متوسط در هفته فقط یک شب سریال پخش می شود و یک فیلم سینمایی در بعدازظهر جمعه، که در بیش از نیمی از سال فیلمها تکراری است.
از نظر محتوا، در گزارش گروه فیلم و سریال مشخص شد که اکثر قریب به اتفاق برنامه های نمایشی مضامینی اجتماعی دارد.
در گروه کودک، توضیحات نشان می داد که برنامه کودک تلویزیون یک ساعت در روز است و در آن هیچ بخش انیمیشن و کارتون داخلی دیده نمی شود اما گاهی تولیدات عروسکی داخلی وجود دارد که از این نظر پیشرفت نسبتا خوبی داشته ایم.
به طور متوسط زمان استفاده مردم از رادیو و تلویزیون در سالجاری، ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه است.
امکانات فنی استودیوها نسبتا خوب است اما سیستم همگی آنها آنالوگ است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *